Helgen är snart slut.

Fasen vad tiden går fort.
Idag är det redan söndag vilket betyder att de är måndag imorgon, fasen hinner inte med. Borde ha gjort så mycket i helgen men har inte haft någon ork. Får bli en hårdare dag imorgon.

Fredag 9/1
Daniel åkte till jobbet runt halv 11 så jag och barnen hade gjort oss iordning för att ta bussen upp på stan.
 God morgon
 vill osså ha star wars grejer
 så jag kan vara med brosan å leka
Skulle bara in på lucullus (vet inte hur det stavas) fick med oss lite pålägg å sen var de bara att vända hemåt igen.
Hem för att mata och söva barn.
 så stor att hon dricker ur mugg.

Efter maten somnade Thella och Oliwer låg i våra sängar och kolla på en film. Själv slappa jag lite framför datorn eller nej jag försökte men eftersom datorn har börjat muppa sig igen så fort man är ute på internet så blev de inget slappande för mig.
När Thella vaknat och vi ätit lite mellis gick Oliwer in till grannen och lekte asså Isa inte pensionärerna här brevid.
Thella och jag städade av nedervåningen lite, eller thella drog mig i benen och jag försökte förflytta mig framåt med dammsugaren.


Oliwer kom hem igen lite innan barnprogrammen så jag hann med att slänga barnen i ett bad oxå.
 
Länkar till en film jag spela in på barnen undertiden de badade.
http://jaycut.se/mix/34432/preview
 nybadade och klara för kvällsmat
Daniel kom hem lite innan 7 shit vad denna dag varit lång, gillar inte alls att han jobbar till 18 varje fredag.
Kommer längta ihjäl mig varje fredag, var helt slut när han kom.
Hade iallafall gjort klämmackor och varma mackor.
När Daniel titta bort en stund från sin tallrik var en lite tjuv framme och norpa åt sig en macka.
  tjuven
 resterna av de som blev över.
Ikväll var de ju premier av Let´s dance och eftersom Mojje skulle var med hade jag lovat Oliwer att vi skulle kolla vad jag nu inte hade tänkt på var att de började kl 8 å slutade inte förens kl 10.
Men vi låg troget i vår säng och kollade, sen hade vi ju värsta tur med att Mojje inte var förens i slutet. Tror ni Oliwer tjatade något eller??? När kommer han, när är det Mojjes tur????
Sen är min son inte som alla andra snart 5 åringar. Eller så är han det fast vi missat de.
Han låg iallafall och kommenterade alla kvinnliga dansares böst :-o
Ja jag vet men han måste fått de efter sin far, för jag är inte så fixerad vi tjejers rattar.
Nå ja Mojje skötte sig bra men jag har 2 favisar till i år. Jag gillade morgan och Magnus fett stark, hehe hör ni mitt super moderna språk. EN annan hänger ju med liksom. 
lite kort från vår kväll i sängen och på dansgolvet.
 
Lie dans i pauserna
 
Oliwer somna rätt snabbt efter att det var slut själv låg jag och läste en bok halva natten.

Lördag 10/1

Jag tog barnen på morgon och försökte få dem att vara lite tysta så pappan i hemmet skulle få lite sovmorgon, funka sisådär. Alla jobbade inte med mig utan för det mesta emot mig. Nå ja han fick ligga kvar i sängen en stund iallafall.  God morgon
Innan frullen var Thella lite sugen på majskrockar tror jag för jag hitta henne så här
  
Som jag berättade innan försökte jag få barnen att var lite tyst, detta syssla oliwer med
 fotboll inomhus tror ni han var tyst????

Thella fick äta lite yougurt själv på morgonen vilket hon tycket var super skoj.
  
Gick ganska bra med lite hjälp av andra handen.
Fick göra en stor sanering efteråt med det var det värt, jag fick äta min frukost ifred för första gången på länge.
 Oliwer lyxa med en smörgås med ost, skinka, prickigkorv, gurka och lite senare även cornflakes på.

Efter frukosten kröp Daniel in under trappen för att fortsätta riva bort golvet, Thella hängde med för att se till att allt gick rätt till. Tror nog mest att hon var ivägen men hon fattade inte de. Oliwer fick sen i uppgift att försöka hålla henne borta därifrån. Hans skötte sig utmärkt.
  

Jag själv slappa nästa bara hela dagen medans Daniel jobbade på under trappen, fixa lite lunch gjorde jag minsann
Makaroner och korv som alla mumsa i sig utan problem, lite tjat blev det allt med de är det ju jämt tycker jag.

Oliwer åt med gaffel först men hade svårt att få upp alla makaroner så han bad pappa om den sked
 det var skit kul tycket pappa och Oliwer

När maten var uppäten kläde vi på oss för att åka en snabbis till marieberg skulle in på godis affären och köpa lite lördagsgottis. När påsarna var klara och jag stod i kassan med Oliwer insåg jag att min plånbok var borta.
PANIK!!!!!!
Var nästan hundra på att jag stoppat ner den i jackan innan vi åkte hemifrån, men hittade den inte någonstanns.
Daniel fick betala och sen fort ut i bilen för att leta efter den, men ingen plånbok. Det var bara att åka hem igen och kolla om den låg där.
Nu hade jag sån himla tur att de gjorde de, men det blev lite extra ravlande i bilen bara. För vi skulle handla lite oxå så det blev till att åka till Coop i Lillån oxå.
Men det gick rätt fort jag for runt inne i butiken efter alla varor och Daniel tog barnen till leksaksavdelningen så var alla nöjda. Tja överdrev lite oliwer fick ju inte köpa samma star wars lego som en dagis kamrat hade så han blev lite sur. Den kosta 470:- å han hade bara 300:- vilken osis men så är de här i livet man kan inte få allt. Men jag tycket faktiskt lite synd om honom. Hoppas han får den i födelsedags present av någon för jag kommer inte köpa den.
 Thella och Oliwer fick åka lite flygplan i stället (vet att de inte är de men kan inte stava till vad det igentligen är)

Höll på att lämna en grinig Oliwer i kundvagnen innan vi åkte hem, men det var så många som titta på oss så vi vågade inte.


Så fort vi kom hem tog jag barnen med mig hem till farmor och farfar skulle kolla på lite jultomtar som de skulle slänga, fick med oss 4 kassar med skit hem. Eller skit och skit det är tomtar men kanske inte alla som jag ville ha. Hade ju med mig Oliwer som vill ha precis allt.
Får ta och rensa lite till innan vi packar ner de ibland vårat julpynt.

När barnen somnat såg Daniel och jag en film och mumsa i oss en massa godis, eller överdrev lite. Vi ville mumsa i oss en massa godis men båda var så mätta efter maten så vi orka inget. Värsta floppen. Här har man väntat en hel vecka å sen orkar man inte få ner något.
Låg och läste ut min bok innan jag släckte lampan runt halv 1.

Söndag 11/1
Gick upp vid 9 och skulle klä Thella, men när jag lyfte upp henne insåg jag att hela hon var full med skit.
Fasen 2a gången hon lyckad med de nu på 1 månad. Varför börja med de nu när hon aldrig gjort de innan.?
Nå ja efter en stor sanering i badet var hon som ny igen.
Spela lite tvspel medans Oliwer klädde på sig var super skoj.


Idag packa vi ner julen lite till. Hela övervåningen utan Oliwers rum är tomtefritt. (De står i vårt sovrum men är inte nerpackade) Oliwer vägrar dansa ut julen han vill ha kvar den tills han fyller år säger han.

Efter den sena frullen blev nästan lunch istället tog vi på oss och gick ut i blåsten. Thella hann sova lite innan så nu var hon pigg och glad för att hänga med hon oxå.
Iallafall ända tills jag tog på henne skorna för då tvärstanna hon innan för dörren och vägrade röra på sig.
 inte en steg i dessa otäcka skor, jag vägrar
 Inte ens när pappa och storebror försökte locka ute henne gav hon med sig.
Så jag fick lyfta ut henne och ställa henne vid trappen, där stod hon sen i säkert en kvart innan jag fick försöka få henne till lite skratt iallafall. Daniel och Oliwer jobbadde med toan och handfatet, skulle ta bort visa delar så de kunde slängas på soptippen.
Sen tröttna Oliwer och ville spela kub istället.
  å vad vi jobbar
 här står jag
 att åka sparcykel var roligare
 å hej jag tror han vinner.
 traktor var oxå Thellas grej, allt så länge hon slapp gå var ok.

Efter 1 timme ringde farmor och undra om vi ville ha mat så vi traska över dit.
Å trott eller ej men när vi skulle gå in hemma precis innan farmor ringde började Thella gå inne med skorna. Så Daniel gick ut med henne igen, men ute ville hon bara gå om hon fick hålla någon in handen. Men det var inte så konstigt de blåste massor idag så hon blåset ju nästan omkull.
När vi kom hem till farmor och farfar gick hon själv den sista biten från brevlådan till deras trapp.
Min lilla tjeja nu går hon själv även ute, fasen vad stor hon är nu.

Hemma hos farmor och farfar fick vi fisk och potatis. Sen plocka farfar fram en tågbana han hittat i soperna.
Oliwer och Thella tyckte det var super skoj att kolla på den.
 
 

Sen gick jag hem själv för att börja byta gardiner i köket. Poppa jätte hög musik (mamma mia) så det var hur skoj som helst att byta gardiner (måste ha feber) hade så skoj att jag byte i vardagsrummet av bara farten.
Så nu är de julfritt om man tänker bort alla tomtar på vardagsrums bordet.
De ska packas ner så fort det är klart under trappen, vill inte bära ner alla kortonger från vinden för att sen behöva bära upp dem igen, för att sen bära ner dem när Daniel är klar med trappen. Så de får helt enkelt stå på bordet några dagar.
  Gardinerna i vardagsrummet
 Gardinerna i köket.

En glad Thella bus.

Ikväll ringde Emma och kollade om hon kunde låna Mamma Mia eller om jag ville titta på den med henne, självklart tog jag 2a alternativet. Daniel fick lägga barnen och jag bäddade ner mig i soffan med Emma, morötter, dipp, popcorn och apelsiner. Ett perfekt slut på helgen, nu efter bloggandet ska jag lägga mig i sängen och somna så skönt.
Imorgon är det en ny dag med  2 barn som ska sysslesättas, Daniel jobbar så det blir min uppgift.

God natt på er.




Kommentarer
Camilla

Hej!



Du var ingen dålig bloggare... :)



Kollade på filmen när barnen badar, va söta de är!

Kram kram

2009-01-12 @ 11:39:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0