I pauserna

Ska försöka få ihop 2 dagars missade blogg nu när de är reklam.

Onsdag:
Daniel var super snäll och tog med Oliwer till dagis på morgonen, så jag fick ligga kvar en liten stund till. Hörde sen när Daniel tog med sig Thella ner runt halv 10. Hittade dem nere i köket klara för att äta lite frukost.
Efter att vi ätit gick vi upp igen för att klä oss och plocka bort lite tomtar.
Daniel passa på att bada tror ni Thella blev avis?
  vill osså
 fick som hon ville. Sen styla pappa håret som han ville
 onda mamma fick tillslut upp badmonstret men hon var inte glad (thella asså)

När badet var avklarat fick Thella hjälpa mig hänga tvätt eller fick och fick jag blev inte av med henne.
 här ska man nog trycka?
 undrar vad man kan hitta där inne?
 å min snutte, men den var lite blött så mamma la in den i torktumlaren. Vilket inte heller var poppis

Brukar ha en bok inne på toan som jag sitter och läser ibland när man får vara själv på dass för en gångs skulle.
Men igår hitta jag den inte men hittade den tillslut här.,

Minns inte att jag lagt den där.

Efter att Daniel hämtat hem Oliwer från dagis fixa jag lite mat till dem. Själv tänkte jag äta fläskpannkaka lite senare men de andra var så hungriga redan då. Oliwer hade fått köttfärsås på dagis idag.
Innan maten var klar hann Oliwer måla lite, han satt helt tyst inne i vardagsrummet så Daniel hade till och med missat att han satt där.
 
När maten var avklarade bakade Oliwer och jag chokladmuffins till Thellas kalas.
 stör inte jag är koncentrerad
Thella bakade på golvet
 baka baka liten kaka
  smeten är mumma
Medans jag röjde undan i köket tog Daniel upp barnen för att göra dem klara för natten.
Men gissa om jag blev förvånad när jag skulle gå upp till dem för mina barn fanns inte de var onda rövare där istället.
Jag fick inte komma upp om jag inte sa rätt lösen ord.
 

Barnen somnade som de skulle men sen höll Thella igång en stund runt halv 12 till halv 1 ungefär. Efter de vakna Oliwer och ville sova hos oss. Så inatt har man brottas med två grabbar. Synd att Oliwers säng är så himla oskön annars hade jag nog knoppat där istället.

Torsdag

Imorse var de jag som klev upp för att få iordning Oliwer till dagis, tror Daniel mumla något om att han kunde göra de å att jag skulle lägga mig ner igen. Men sen hände inget mer så eftersom jag kände mig skapligt utvilad klev jag upp och möte dagen.
Oliwer och jag kom iväg runt kvart i 9, bra gjort för att vara mig.
Påväg till dagis gick vi och höll varandra i hand, Oliwer sprang lite efter mig så jag frågade om jag gick för snabbt.
- Nej det är jag som går för sakta säger han då.
Gullungen ibland så är han go den där med.

När Oliwer var avlämnad på dagis gick jag vidare till konsum, traska sen hem till en sovande familj. Thella fick sova vidare eftersom hon inte sovit så bra inatt. Men kvart över 10 slog hon upp sina blå.
Väckte Daniel och sen gjorde vi oss i ordning för att äta fulle.
 En hel smörgås klämde hon in sig.

När frukosten var avklarad försökte jag göra ett tappert försök med tomtarna, gick inte så bra när Thella envisades med att hjälpa till.
 Hon rev ut allt å jag försökte få ner de.

Daniels mamma kom över en sväng när Thella sov middag. Hon ville kolla lite inför begravningen av hennes mamma. Vi pratade lite sen åkte Daniel iväg för att hämta hem Oliwer och Maggan gick hem.
Har ringt och kollat med Malou och Emil så de ska förhoppningsvis komma hit och ta hand om barnen då begravningen är.

Daniel kom hem igen med 2 grabbar han hittade en extra på dagis till oss, som om vi nu inte hade nog med ungar;-)
Nej då det var snälla Isak som fick följa med Oliwer hem. De började leka på en gång och lekte jättebra enda tills han skulle gå hem vid kvart i 5.
Thella och jag passa på att baka en kaka under tiden grabbarna lekte upp på Oliwers rum.
Thella tyckte mest om att smaka på degen.
 
 
En kokos kaka blev de.


Oliwer skulle hjälpa mig ta kort på de bra jobbet pappa gjort under trappen detta är resultatet.
  
Så imorgon är de bra att packa ner alla tomtar (helst utan hjälp) å ställa in dem under trappen.

Nu ikväll fick vi besök av denna fullingen. Han glömde säga vad han hette men otäck var han

Thella mumsa kex så hon inte skulle tycka han var otäck


Nå så är de dags för sista serien för ikväll, var värsta sorliga slutet på ghost whisper har grinat som bara den.
Han fick ju inte dö vem ska hon nu få barn med????
Ja ni som inte ser de fattar säkert noll men hinner inte berätta mer nu ska se nästa grej.
Ses imorgon kväll om jag orkar, finns riskt för att bloggen glöms bort.
Tar hand om båda ungarna själv hela dagen imorgon daniel jobbar till 6 å då ska maten stå serverad på bordet.

kram å god natt





Kommentarer
emma

hej jadu man kan hitta saker lite varstans nu för tiden ibland undrar man om man är snurrig eller om det är ungarna, för det mesta är det ju som tur är det sistnämnda haha , söt thella är med chokladsmet över hela ansiktet

2009-01-16 @ 18:33:34
Malou

Jag tyckte boken i tvättmaskinen var hur kul som helst. Undra vem det kan ha varit?????? Att han inte kan låta bli att busa Daniel! :-)

Jag tror vi kan komma till begravningen, men är det dåligt väder vill jag inte ge mig ut. Men det kan man ju inte veta så här innan.

2009-01-16 @ 23:34:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0