Hmm då så få se

om vi kan få till det denna gång.

Söndag 28/12

Kom som vanligt inte iväg när det var tänkt men vi hann med rätt mycket innan vi kom iväg.
Stannade i Linköping för att inhandla lite mat till de hungriga medpassagerarna. Efter det passa Thella på att baja men det är ju klart det som kommer in ska ju komma ut någon gång så varför inte i bilen:-)
 ny blöja och lycklig med en dubbelnougat i munnen.

Eftersom vi kom iväg så sent hann det mörkna innan vi kom fram vilket inte är allt för skoj med Thella i bilen, hon verkligen avskyr att åka i mörkret. Grinar och skriker om vartannat. Inget funkar.
Så en bit innan Vimmerby började hennes kråksånger. Hann bli en aning trött i huvudet innan vi kom fram.
Fick order av folket i Fallhult att köpa med oss mat, så det blev pizza för hela slanten till dess hungriga själar.
Malou, Emil och lilla Winnie hade kommit ut till Fallhult för att hälsa på oss.
 Daniel fick passa Winnie medans vi andra åt.
  
 
 Nästan så man blir sugen på en lite till, nej då skoja bara perfa att man kan låna Winnie lite.
Winnie görs klar för hemresan och Thella övervakar så det går rätt till.
  
Vi åt lite och prata lite skit innan de packa ihop sig å åkte hem. Var riktigt kul att se dem igen, Winnie var fortfarande lika miniliten å söt.

När alla barnen kommit i säng spelade vi andra lite kort och som vanligt kunde inte pappa låta bli att fuska.
Inte för att de hjälpte honom för han kom nog sist iallafall.

Innan sängen kallade såg vi på någon deckar serie mamma kolla på, faktiskt rätt bra får nog ta och kolla på det imorgon igen om det är då.

Måndag 29/12
Vi hade bestämt med Malou och Emil att vi skulle komma in till dem runt 10 och lämna av våra barn för att sen åka till banken och fixa med lite pengar så man klara av att betala räkningarna denna månad oxå. Är inte så skoj att gå på gatan här i öret får så lite betalt av alla snålisar.;-)
Vi kom inte in till dem förens runt 11-11:30. Lämna upp barnen ner till banken sen upp till dem igen.
Oliwer lekte med Malous bondgård hon får på posten. Han är lite smått avis kan jag lova han vill osså ha sånt av posten.
Vi rata lite skit och kom fram till att vi skulle äta ihop innan vi skulle ner på stan och kolla in lite rea. Malou och Emil skulle ha besök av BVC tanten så de stanna hemma, plus att det var fasen 10- inget att gå ut med lilltjejan i.
Så grabbarna åkte och köpte lite mat, slängde i oss den och gick sedan ner till city. Var nog ute i lite mer än 2½ timme, sen höll vi på att frysa ihjäl så vi gick tillbaks till Malou och dem andra.
Hittade lite på rean
  
 
 Denna hitta jag på mega (hemma i öret) för 25 kr till Malous bebbe köpte en till Thella med tyckte den var så söt och enkel.
 undrar vad Malou har i sitt kylskåp kanske något gott?
 jo då det fanns visst något till lilla mig!

Jag följde med Malou och handla, köpte med oss lite korv med bröd som vi mumsa i oss. Efter det blev de en liten bit kladdis oxå innan alla skulle packas in i bilen för hemresan till Fallhult igen.
Gjorde samma misstag som dagen innan och åkte hem när det var mörkt ute så det blev en bilresa med en grinig Thella igen.
Kvällen hemma i Fallhult blev lugn vi softa i soffan med Mamma Mia och lite gottis.
 Morbror Pierrsa och pappa Daniel försöker göra Thellis klar för kvällen.

Tisdag 30/12
Eftersom våra barnen inte vet hur man sover länge var vi uppe runt halv 9, å ja det kanske är länge för vissa men inte för oss som mer än gärna skulle kunna sova till 10 varje dag. Men min kära lillebror visa inga tecken på att vilja gå upp vi 10 ens då Daniel var vänlig nog att kolla till honom.

Medans jag tog en dusch lekte Daniel mästerfotograf med min mobil hittade en massa lustiga bilder men jag besparar er dem. Bjuder på några.
 Denna tomten hänger hemma hos mina päron.
 Här har jag bott. Kollar man riktigt noga är det jag som är den vita gubben på baksidan.
 Oliwer tog sin sista pencillin så idag fick han sin efter längtade 100 lapp som vi lovat honom.
 Thella passa på att leka med Oliwers lasersvärd.
Syskonmys efter maten.
 
Idag slappade vi rätt mycket, Daniel och jag var nere i hultan med Thella och handla lite på Willys.
Sen stanna vi till hos min mormor eftersom alla andra var där. Hon bjöd på lite fika.
 Barnen trumma lite på toan inne hos gammelmormor.
Daniel och Pierrsa åkte vidare in till Malou och Emil för en grabbkväll med Emil. Har hört ryktas om att Malou oxå fick vara med :-(
Själv fick jag roa mig med att lägga barnen, äta lite klämisar, titta på bingolotto och lösa lite knep i en korsordsbok.
 klappa händerna när du är riktigt glad.
 Duktig va!
Planen var att grabbarna skulle komma hem på kvällen men de hade så skoj så de stanna kvar, vilket inte var lika skoj för mig som fick ta natten och morgonen helt själv. Men vad gör man inte för att mannen ska få ha lite skoj ibland.

Onsdag 31/12
Jo då morgonen började ju bra alla var vakna typ kvart i 8. Mamma och pappa hade redan flytt hemmet, nej då mamma jobba och pappa jagade. Och för att göra allt lite extra jäkligt hade min underbara dotter bajsat ner sig och sängen. Hon som aldrig har gjort det förut. Var bara att försöka sanera henne så gott det gick inte så lätt men vi kämpade på.
Kortet är taget innan jag upptäckte bajseriet.
 Thella var hur nöjd som helst när hon fick duscha.

Efter att barnen fått på sig kläder och lite frulle i magen var det bara att sätta igång med allt som skulle göras inför kvällen. Potatis skulle skalas, grönsaker skärras och borddukas.
Och nu mina vänner var jag väl kanske inte helt nöjd över situationen över att vara själv hemma med 2 mindre nöjda barn som hängde en i knävecken. Oliwer var helt sprallig inför kvällen, han längtade såååå efter raketerna. Thella var hur trött och mammig som helst. Men till slut somna hon och Oliwer satte sig framför tv:n en sväng så då körde jag igång.
Vid 12-12:30 kom Daniel hem så då fick han minsann fjäska som bara den, innan det var frid i hemmet igen.
Nja tog väl i lite han började med dukningen men hamna i soffan brevid Oliwer

Själv slava jag i köket HELA dagen.
  
Vid 4 -halv 5 började de försvunna hjälpredorna trilla in. Malou fick fixa en kladdis och mamma gjorde iordning det sista med fläskfilèn.
 Godingen
 Thella tog igen sig hos Tappo lite innan maten.
Vi började äta kl 18 efter det var det en rätt lugn kväll med lite paketspel, charader och godisätande.
Själv klart vakna Thella halv 12 så hon fick oxå vara med på 12 slaget.
Vid 12 slaget var vi ute och kolla in de super fina fyrverkerierna Daniel fixat. Han hade avancerat från tomteblossen förra året. Till en raket och en massa små smällare.
(Oliwer undrade efteråt var fyrverkerierna var för det var ju inga färger på himlen)
 
De tre små trollen
  
 Tappo och Oliwer spanar in nya tjejen.
 Thella tog ett varv i Oliwers nya väska.
 Daniel bad Malou porra till sig, detta är resultatet.
 Min underbara man (visa dagar ligger han mer på - än +)

Kolla in de 2 gaddarna.
 Paketspelet kan börja.
  vad fick vi i paketen?
 Började med jäger,fotfil,tofflor och penisringar jo förlåt servettringar.
 Sluta med ja ni ser ju.
 Daniel vann detta.
 Jobbigt att vänta in det nya året.
 Efterrätts tajm.
Sen blev det lite charadlek. Malou och Emil vann så klart men Oliwer och jag kom som stolta 2a.
 ser ni det är ju en lergök.
 här visas knäveck. Å mamma gissa hela tiden på knä.
Vi väntar in 12 slaget å missa det nog med ca 5 minuter inte så snabba nu när man har småbarn att ta hand om
  
Vi tog helt enkelt 12 slaget inne när den var kvart över istället.
  
Här sjunger vi på sista refrängen när klockan är runt 1.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER.

Torsdag 1/1 2009

Som vanligt gör inte våra barn något undantag fast de varit uppe sent på kvällen innan. Nej då kl 9 var vi alla uppe och påklädda. Började packa iordning oss, fixa bilen, packa ut allt och åt lite frulle innan vi gav oss iväg runt 11.
Daniel skulle jobba på Fredagen så det var bara att gilla läget och åka hem, fast vi gärna stannat några dagar till.
Hemresan gick bra, 3 stop  på vägen. Ett tank, ett kiss och ett byta bajsblöja stop fick vi klämma in under resans gång. Men det var himla skönt att komma hem skapligt. Var hemma runt halv 3. Och nästan ingen trafik på vägarna. Vilket oxå var helt ok.
 Lyssnar på bröderna lejonhjärta på mammas mobil.
 sover sin skönhets sömn.
 Röjder i bilen efter blöjbytet.

Hemma började barnen leka med sina nya julklappar på en gång.
 Känner nog bara Thella och min mormor som kan göra så här.
 I love star wars hälsar Oliwer.
När vi kom hem fick Oliwer ÄNTLIGEN ta sönder vårt pepparkakshus, som han har längtat.
  
Efter maten började jag packa upp och grabbarna lekte lite med Star Wars. Thella var med mig upp men hon ville inget hellre än att gå ner till grabbarna.
   Släpp ner mig snälla.
Tur hon har en sån snäll pappa som kom och hämta henne.
 hmm undrar vem som varit här?
När barnen äntligen somnat somna jag oxå nästan framför datorn så det var bara att gå och lägga sig tidigt.

Fredag 2/1
Halv 10 ringde en dagis kompis till Oliwer och kolla om de kunde leka, så det var bara att göra oss iordning och traska iväg till honom. Lämna honom där kl 11, sen hem för att mata Thella och mig själv. Kl 13 skulle Oliwer hämtas igen, så Thella och jag tog en promenad till konsum först. Sen tog vi med kompisen Isak hem till oss så det kunde fortsätta leka en stund till.
 
 
Thella sov inte på hela dagen det hände alldeles för mycket för henne ville inte missa något.
Daniel kom hem från jobbet runt halv 6 efter det kom hans mamma och pappa in en sväng med Oliwers julklapp som de hade varit iväg och byt. Oliwer var hur lycklig som helst.
Daniel och han började bygga ihop den lite innan maten, men blev långt ifrån färdiga.
 
När barnen äntligen hade somnat bäddade vi ner oss i soffan och kollade på en film, båda höll på att somna men vi klara oss igenom hela. Naturligtviss vakna Thella lagom till vi skulle gå och lägga oss. Så jag fick snällt gå omkring med henne på armen i ca 20 minuter innan hon somna in ordenkligt.

Lördag 3/1

Kl 4 vakna Oliwer och var pinknödigt var upp med honom och fick sen lägga mig inne hos honom en stund. Vaknade kl 6 och var som en stelpinne i ryggen vagga in i vår säng och somna en stund till, tills Thella vakna vi 7 och ville ha välling. Men eftersom jag har en super snäll man gick han upp då för att fixa det. Sov sen till kvart över 8 då Oliwer ropa. Han satt och spela tvspel på sitt rum och undra när bompa var. ÅÅÅÅÅ härligt nästan jämt.
 En sån bok mena jag Malou.
 Lite frukt är gott på morgonen när mamma vägrar servera frulle.
 mys med brosans harry.
Snälla farmor rinde vid 10 och fråga ifall Oliwer ville med ut till stugan för att slå vassen.
Kusinerna å deras bonus syskon skulle med. Självklart hängde Oliwer med.

Så Daniel, jag och Thella åkte ut en sväng till marieberg för att kolla några hängare till högtalarna vid tv:n.
Daniel kom hem med en ny mobil oxå en soni eriksson C905 värsta div telefonen har han nu. Å eftersom han alltid envisas med att ta nya telefonnr så kommer ni inte kunna nå honom på ett tag. Han lär sig nämligen ALDRIG sitt nummer.

Innan Oliwer kom hem hann vi äta lite tacos och göra en kasslergratäng till kvällen, (som jag just nu insåg att vi inte ätit av än, det var bara Oliwer som åt av den till kvällsmaten, vi andra var fortfarande mätta sen tacosen.)
Nå ja får bli söndagsmiddagen. Skönt att den är avklarad.
Fredde och Maja kom förbi en snabbis han skulle bara lämna tillbaks vårt boxerkort de lånat ett tag.


Sen satte Daniel igång med att sätta upp högtalarna och jag byggde vidare på Oliwers nya star wars.
  
 
Thella ville oxå hjälpa till.

Nej mina vänner nu är det klart för idag ska ner i soffan nu och se en film med mannen.

Tänkte ta och sammanfatta året någon dag när det hinns med och orkas med men vi hörs

kram och ha en bra helg.
Å Eva vi väntar med spänning nu, lycka till.













Kommentarer
Eva

Jo du, vi väntar med spänning här också. Börjar bli lite smått frustrerad, Tilde var ute ur magen vid det här laget, men den här bebisen verkar trivas alldeles för bra... suckar

2009-01-04 @ 11:47:12
lollo

hihi va rolig Thella är :-D

2009-01-05 @ 17:48:16
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0