Hon pratar som aldrig förr

Thella har blivit en riktig liten härmapa, hon kan nu säga pappa, mamma, tack, lampa (vilket hon har kunnat väldigt länge) oliwer, thella, titta där, oj, nej, buuuu, muuu och tutte. Finns säkert flera ord men kommer inte på dem just nu.
Hon är hus skön som helst när hon försöker säga efter oss.
Fattar fortfarande inte att hon blir 1 år på fredag. Idag var vi iväg och köpte 2 presenter, så nu har vi 3 iallafall.
Ska ta med mig Oliwer upp på stan på tordag för att kolla om han hittar något litet från sig till henne. Idag sa han att han vill köpa en nappflaska så vi får väl se vad de blir.
Vi köpte en cdspelare  och en bok idag, har inte kommit på något som vi velat köpa hon har ju allt efter oliwer, men en cdspelare kommer hon ju att behöva framöver så varför inte köpa den nu. Innan hade jag köpt 2 bodys och ett par byxor. Ska ringa mormor och flörta lite imorgon hoppas på att få pengar till Thella så jag kan åka upp på stan och köpa en bamse klänning och body som hon kan ha på sig på kalaset på lördag. Den är så himla söt och jag vill verkligen ha den, men har man köpstop så har man bara att hoppas på att andra ställer upp:-)

Just ja idag har vi 2 födelsedags barn eller barn och barn
GRATTIS ADRIAN PÅ  6 ÅRSDAGEN.
hittade tyvärr inge kort på honom.

GRATTIS INGELA PÅ STORA DAGEN


Ja annars då hur har dagen varit.
Jo tack kanske bra Daniel som är hur go som helst gick snällt upp imorse och åkte iväg med Oliwer till dagis.
När han kom tillbaks var de bara att gå upp och göra oss klara för en tur i lite affärer var som sagt iväg och kolla på lite födelsedags presenter till Thella. På väg till bilen här hemma bar jag på Thella och halklade till som bara den. Som tur var hann jag dra upp oss ifrån fallet, men sträckte till ryggen och ena armen som bara den. Har verkligen skit ont. Nå ja nu var de bara jag som gjorde mig illa Thella klara sig utan större skador.

När vi kom hem igen efter allt shoppande försökte Daniel få Thella att somna själv röjde jag lite i datarummet.
Thella hade ingen större lust att somna, så henne var de bara att ta upp igen.
 tänker inte alls sova.
Nej så hon fick helt enkelt hjälpa mamma att städa av övervåningen.


Efter att Daniel hämtat hem Oliwer från dagis försökte han lägga Thella en gång till denna gång gick de bättre.
Oliwer satte sig för att leka lite till med gubbarna från spelet han fått av Nicklas. Jag la mig på soffan och Daniel satte igång med att fixa lite på trappen.
 
Bra fördelat tycker jag.

När Thella vaknat började jag plocka fram lite rester från gårdagen, de fick familjen nöja sig med som kvällsmat idag. Efter maten tog jag barnen och mannen röjde upp i köket. Thella smet in och hjälpte pappa med disken.
 
 puss
 Oliwer skulle rita alla i familjen
 Brosan är såååå rolig.
Sen tog Oliwer kameran och fotade lite.
 Äpplet han gjort på dagis.
 Möblerat om lite undertiden Daniel jobbar under trappen.
 En dansande Thella.

Klockan 6 gick jag upp med Oliwer för de var dags att sova. Han och hans pappa hade kommit överens om det imorse. Läste för honom sen fick han själv läsa 2 böcker innan de var dags att släcka lampan och sova.
Imogon är de maskerad disco på dagis så riddarkläderna är framtagna och klara.
 
Just nu andas Oliwer tungt de är värre med lilltösen hon ligger och prata för sig själv och verkar inte alls vara på G med att somna. Ska in och kolla blöjan nu.
Så god natt på er.






Kommentarer
Maloj

Tyckte jag skymtade min stora mage på ett av korten! :-)

2009-01-27 @ 21:19:38
lollo

kan inte daniel komma o bygga in våran trapp med ;-)

2009-01-29 @ 18:50:55
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0