Imorgon är det dagis YIPPPIIIIIII

http://jaycut.se/video/325188/preview

En liten film från Oliwers premiär åk på skridskor igår.
Han var faktiskt himla duktigt för att vara 3:e gången.

Får väl ta de från början kanske. Igår var Daniel ledig från jobbet eller det var hans lediga dag. Så på morgonen tog vi det bara lugnt, myste hela familjen i sängen en stund. Ingen lång stund med tanke på att alla i familjen inte riktigt kommit på det här med att ligga helt still.
Lilla monstret
 vem där??
 måste kolla
 titt ut

Sen fixa vi lite här hemma, städade av övervåningen blev Daniels lott nitlott enligt honom själv. Jag fick snällt springa till tvättstugan flera gånger men inte gnällde jag för de.
Oliwer satt och kolla in på någon leksaks sida på nätet vad han vill ha för star wars grejer i födelsedags present.
Den å den å den vill jag ha. Snälla
 Thella vill osså ha star wars grejer i födelsedags present.
(Mormor om du åkter till Ullared kanske du ska köpa med dig ett lasersvärd åt Thella osså så hon slipper ta sönder Oliwers)

När städningen var någolunda klar pälsa vi på oss lite kläder och åkte bort till svampen för att provåka skridskorna Oliwer fått av faster Nina. Hann inte åka så mycket eftersom Emma skulle komma och hämta mig vid 3 å vi åkte hemifrån kl 2 men de gjorde inget. För Thella uppskatta inte de lika mycket som vi andra. Hon tycker de är pest att vara ute nu när de är så kallt. Och sen hon började gå vill hon inte alls sitta still, men eftersom hon vägrar gå i skor har hon liksom inget val.
  
Hann sen bara hem och slänga i mig en smörgås och fylla på en maskin tvätt till innan Emma kom och hämta mig för en dejt på marieberg utan man och barn. Var så skönt pratade bara en massa skit om männen och ungarna.
Alltid lika trevligt och behövligt.
Kom hem till ett hem i kaos. Nej då så farligt var de inte men enligt mannen var jag sååååå välkommen innan han bröt ihop. Han hade visst kommit underfull med att 2 barn räckte och blev över, så inga mer knoddisar i denna familj.
Tack för de tog bara nästa 1 år för honom att inse. Jag har liksom klappat igen butiken.

När barnen somnat var det bara att ställa sig och vika tvätt, fick faktiskt sällskap idag inte allt för ofta de händer. Hmm när jag tänker efter har de nog aldrig hänt men trevligt var de.


Onsdag 7/1
Idag jobbade som sagt Daniel så det gjorde absolut inget när en dagis kompis till Oliwer ringde i morse och ville leka.
Vi bestämde att han skulle komma till Oliwer efter lunch så 10 i 13 stod han här.
De lekte hur bra som helst i nästan 3½ timme. Först var de på Oliwers rum i lite mer än 1 timme och lekte med lego hur tysta och fina som helst. Jag softade i soffan framför TV:n medans Thella sov.
Sen kom de ner och lekte lite BARDA, var himla kul att se dem när de höll på. Levde verkligen in sig i serien å gjorde som de på tv:n brukar göra.
Här finns inga ojser (orcher) jag lovar.
När Thella vaknat fick hon oxå var med
 Sen ville grabbarna leka med små riddarna så då tog jag och matade Thella å gick sen upp med henne en stund så de fick leka ifred.
 Se upp nu skjuter jag
 oj vad fort det går framåt nu. Nu springer hon nästan fram vår "lilla" tjej.

Efter lite mellis så klädde vi på oss och gick ut. Jag satte skor på Thella för att hon skulle öva sig att gå ute men det var inte poppis. Hon stod helt still och grina.
  mesen
 se upp i backen nu kommer jag
Innan vi gick in igen efter att Linus åkt hem tog jag bäda barnen i varsin pulka och drog hem till svärfar skulle bara lämna igen en mobil och bågfil som Daniel lånat. Fasen det är inte lätt att dra två barn, var helt slut i armarna efteråt.
 En säck potatis nån??
 Hann fixa till lite kvällis innan mannen kom hem, idag bjöds de på fiskpinnar och mos med spenat.
 Bestämda små steg mot vad?
 aha vad har vi här då?
 mums cornflakes.
 Ett fat kommer lastat med.................. THELLA
 Oliwer ville att jag skulle ta kort på hans vagn med apan på taket.
 Min tomtemor har fått en ny plats att vakta. Thella rycker nämligen ut kontakten till tv:n HELA TIDEN. Å det har vi tröttna på en aning å med tomtemors hjälp har vi löst problemet. De jobbiga är bara att vi tänkte packa ner alla tomtar i morgon eller nu i helgen.
 Thella gillar oxå riddare

Oliwer var en super snäll storebror och lekte lite med Thella medans jag lagade maten.
 å ett öga kan man peta ute de tro?
 stå på en hand är oxå skoj.

Idag när vi åt sa thella oliwer 2 gånger. Shit hon är stor nu vår lilla tjej. Nedräkningen till hennes 1 årsdag har börjat.
huuuuu vad tiden går fort

innan jag avslutar för dagen ska jag bjuda på ett kort i repris eller kortet är taget i kväll men ni har sett innehållet förr.

Äta på toa när man skiter de är Oliwers grej de.

GOD NATT

Glöm inte kolla in min underbara systers familjeblogg
www.fampalmernilsson.blogg.se

om inte länken funkar så kolla här brevid under mina länkar där




Kommentarer
emma

han var ju rätt duktig på skrillerna ,gud vad dom kämpar dom små liven med att lära sig nya saker , bra att mannen oxå vill lära sig nya saker som att vika tvätt ;). Stackars lilla pluttan som inte vill gå ute, tror f-n det så kallt som det var idag

2009-01-07 @ 21:33:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0