Knådade å klar

huvudvärken fick man som en slags bonus tror jag, ska klaga nästa tisdag när jag ska tillbaks för en ny omgång.
För er som inte hängde med så var jag på massage idag. Super skönt fasen han hittade muskler jag inte trodde fanns på min kropp. Nå ja skönt var de och jag kommer gärna tillbaks på tisdag.

Idag vaknade vi inte av klockan som jag ställt utan kvart över 9 vaknar jag av Thella. Panik försovit oss IGEN.
Jag tog Thella och försökte få Oliwer klar, Daniel skötte sig själv så vid 5 över halv åkte de två härifrån.
På dagis skulle de ha julgransplundring men Oliwer vägrade vara med och dansa mes som han är.
Tydligen hade han fått glass efteråt iallafall.

Thella och jag plockade fram lite frulle tills Daniel kom hem, han slängde i sig lite för att se åka till optiken, Thella och jag tog på oss för att gå en sväng till konsum.
Thella gick själv i ca 300 meter. Hur duktig som helst, sen orka hon inte mer men ville heller inte sitta ivägen utan tyckte att jag skulle bära henne. Vilket jag INTE gick med på.
Hon gillar verkligen inte vagnen längre. Suck får pröva att vända på den och hoppas på att de blir bättre då.
 fick lite hjälp att dra vagnen.
 fanns en massa grejer som man var tvungen att stanna och titta på
 nu går vi igen
 Hej då mamma
 tar bara en lite pause
 å hej snart så kommer jag upp vänta ååååå nu åååå nej HJÄLP

Sen satte jag ner henne i vagnen sista biten bort till fotbollsplanen där Daniel hämta upp oss, hon var mindre road i vagnen.
 mmm
 sötis
 trallalalalaaaaa
 å måste jag ha mössa
 å vad tråkigt de är att åka vagn.
Tur för Thella att pappa kom och hämta upp oss, sen åkte vi en sväng till Coop i Lillån. 
Påvägen ut därifrån finns det en helikopter som Oliwer och Thella brukar få sitta i. 
Här kommer lite kort på Thellas min idag när hon fick se den.
 sur och trött efter en stund shopping.
 stop stanna jag ska av.
 
 
Gissa om hon grina när jag fick vara den onda och ta henne därifrån, Daniel vägrade nämligen hjälpa till fast hon kröp närmare hans sida när jag skulle försöka ta henne.

När shoppingen var avklarad åkte vi hem och la en trött Thella, i med lite mat i magen och sen var de bara för Daniel att åka och hämta Oliwer. Så så fort de kom hem gick jag till bussen skulle ju klippa mig idag kl 3.
Efter klippningen var de bara att hoppa på en buss hem igen. Hem för att göra sig iordning för nästa grej kl halv 5 skulle jag vara hemma hos svärmor. Hon var så snäll och följde med mig till massagen (hon tänar på samma ställe)
Daniel och Oliwer hade tydligen haft sina fajter så Oliwer var pjamas klar när jag kom hem vid 4.

 

 Kl 6 när jag kom hem efter massagen gick Daniel upp med Oliwer för att sova, å fasen jag tror de lyckades skit bra för han gnällde inget och tjatade inte om att han inte var trött utan han läste en bok lyssnade på min mamma mia skiva och somnade. Så när Thella och jag kom upp runt 7 sov han. Problemet är väl bara att han säkert vaknar om några timmar och är klar vaken. Eller vaknar han super tidigt imorgon.  Nå ja det får bli ett senare problem kvällen här hemma har varit lugn iallafal.

 Thella fick leka med hunden och mig sista timmen innan hon oxå skulle sova, det var inte lika uppskattat som när Oliwer är med men de fick duga.



God natt på er ses i mörra


Här kommer äntligen filmen på när barnen äter frukost.
http://jaycut.se/video/330984/preview

Å här är ifrån Söndags när Thella vägrade gå i sina skor ute.
http://jaycut.se/video/330986/preview

Hittade 2 andra filmer som är filmade med gamla kameran kolla in Thella när hon precis börjat gå med gångvagnen.
http://jaycut.se/video/330988/preview

Eller kolla in Oliwers när han jagar spindel
http://jaycut.se/video/330989/preview


Kommentarer
Eva Skullman

Halloj. Tack så mkt! Jo, jag mår bra efter snittet men det ömmar väldigt i magen och man kan inte anstränga sig så mkt utan att det känns, men det ska man ju inte heller men man blir påmind om att man ska ta det lugnt när det gör ont och man gör ngt man inte ska. Du har gjort det 2 säger du. ush! Jag hatar verkligen spinalsprutan alltså, han stack i ngn muskel så jag fick problem med höger ben efteråt.. Har fortfarande lite ont i det. Kände du av ngt av den sprutan? Men ändå känns det ganska praktiskt att ta kejsarsnitt. Nu vet ju inte jag hur det är att föda vanligt men det verkade ändå bra med snitt. Sprutorna är ju def värst. Inte nog med det jag fick fragminsprutor efter förkossningen och de tog slut igår men jag hatar sprutor! (Vägrade ta sista igår, men det vågar jag inte säga till ngn.. ) haha.. När du gjorde ditt 2:a snitt, tog de i samma ärr då? Hum.. för tidigt att tänka på men snitt skulle jag kunna tänka mig igen. Ha det bra! Kram

2009-01-13 @ 23:15:09
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Anonym

Du måste ha bloggat medan jag var inloggad på min blogg för detta inlägget fanns inte med när jag var inne o läste ditt förra inlägg. Helt tokig har jag inte blivit än... =)

2009-01-14 @ 19:00:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0