Måste vara världens bästa mamma

Nja så säger väl alla men idag måste jag få pluspoäng.
Inatt vaknade Oliwer som vanligt och ville komma in till oss, inga problem där.
Sen låg han emellan oss och kom inte riktigt till ro, tyckte han var väldigt varm på kroppen så runt kl 4 tog Daniel tempen på honom, och mycket riktigt hade han feber. Han fick lite alvedon sen låg han och pratade med mig i nästan 1 timme innan han somnade. Han var så besviken över att han inte skulle få gå på maskerad discot på dagis.

Så där låg man helt yrvaken med en gråtande son, å vad gör man jo man lovar dyrt och heligt att imorgon ska mamma fixa en maskerad åt dig. Ballonger, musik och popcorn.

Oliwer bestämde att Thella skulle vara tomte men utan mössa för den tar hon av sig hela tiden iallafall.

Å jag , jag behövde inte klä ut mig för jag kunde vara sagoberättare (har ingen aning om vad han menade med de)


Sen var vi uppe 3 gånger under resten av natten och bytte kalsonger, han trodde hela tiden att han pinkat på sig men de hade han inte. Utan han svettades så mycket lille gubben.

Halv 9 ville Thella ha välling och komma upp så då var de bara att ska liv i sig själv och gå upp.


 barnen kollar på bompa
 nästan så man undrar vad de tittar på
 Oliwer verkade gilla de iallafall.

Sen hittade Oliwer sin gamla tågbana han fått av farmor och farfar för länge sen, den byggde han ihop till Thella.


När Thella somnat började Oliwer och jag göra iordning för maskeraden, hade pratat med snälla Emma så hon lovade komma över med Amilia och Maja efter att Amilia kommit hem från dagis.
Vi fixade med lite balloger, tog fram muffins och poppa lite popcorn.
Så när Thella vakna var de bara att klä på henne till maskeraden.
 storebror hade en väldigt intressant lampa.
 jo då tomtenissen hade tid att komma på maskerad, hinner ju göra klapparna senare i år.
 han den onde svarte i Star Wars hade oxå fått nys om att de var party.

Tillslut kom gästerna. Amilia var en prinsessa dagen till ära, eller tja hon bor visst i den klänningen.


Filmade en lite snutt på dansandet om ni vill se.
http://jaycut.se/video/346245/preview

Sen fick Thella syn på fikat
 Men Oliwer lyckades rädda de i sista sekund. Vilken osis för Thella

Dansen varade inte så länge, istället tog de och hög in på fikat och popcornen.
 
Det var inte direkt någon party stämmning både Amilia och Oliwer var lite hängiga. Oliwers feber började komma tillbaks och Amilia var rätt trött efter en hård dag på dagis.
Så runt 4 - halv 5 åkte de hem igen. Oliwer bäddade ner sig i soffan och Thella roade sig med att göra livet jobbigare för mig. Ibland önskar man att man hade en grind eller ett barnfritt hem.
 
Måste ju visa hur fint de blev med alla ballonger, tur Thella fyller på Fredag för nu behöver vi inte ta ner dem.
  
Under tiden jag lagade maten fick jag sätta Thella i matstolen för hon var inte still 1 sekund orkade inte springa efter henne hela tiden.


Sen var Thella och rotade lite i pappers återvinningen och hittade en väldigt intressant kartong, den vägrade hon släppa och varje gång Daniel la tillbaks den var hon och grävde fram den.
Det var säkert ångorna hon var ute efter, å vi ska väl vara glada för de eftersom hon somnade väldigt snabbt ikväll.


Innan hon somnade hann hon oxå med att hjälpa pappa med målningen under trappen.


Jag läste för Oliwer ikväll. De fick bli den där 36? dagarna asså den med en saga för varje kväll i 1 år.
Å vi hade inte läst den  på ca 16 dagar så jag hade att läsa om man säger så.
Men han somnade rätt fort efter att jag gått ut. Hör att han sover ganska oroligt så de får nog bli lite alvedon senare är jag rädd för. Hoppas han hinner bli frisk innan fredag då Thella fyller, eller att ingen annan blir sjuk.

ha en fortsatt trevlig kväll
kram



Kommentarer
lollo

ja helt klart världens bästa mamma =) jag har glömt att posta thellas kort :-( jag som köpt ett sånt fint...

2009-01-29 @ 18:49:09
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0