Seg kväll

är skit trött men vill inte sova eller för det första Oliwer sover inte än å det gör mig lite smått irriterad just nu.
Har läst och mys med honom men ändå vill han inte ge upp.
Har plockat bort hans star wars lego idag oxå efter att han vägrat gå och pinka fast pinket nästa rann ut ur öronen på honom. Fattar inte att han inte ger med sig någon gång. Denna gång vänta han in i det längsta så jag fick ryta i åt han så han sprang till toan och skrek å gapa att han minsann inte var pinknödig efter de smällde han igen dörren till toan. Å efter detta utbrott vakna Thella. Grrrrrrrr

Annars har dagen varit bra Neo och Oliwer lekte hur bra som helst från kl 11 till runt 4. Vi hann med att äta lite pannkakor, lite fika (jag åt inget) sen var det på med alla kläder och ut i kalla friska luften med hela högen.
Thella fick snällt följa med hon mä, satt faktiskt kanska snällt i åkpåsen när jag drog runt henne i pulkan.
 tomtenissarna kom förbi med lite paket som blivit över efter jullen.
 Thella fick äta lite pannkakor när hon vakna.
 Gött med fika
 Thella fick majskrokar trodde nog hon var tvungen att proppa i sig dem innan någon annan tog dem.
 redo för avfärd
  
Vildingarna i backen

1 timme klar vi av i kylan sen började Thella protestera. Så det var bara att gå in med henne och Oliwer å förberedda kvällen.


Oliwer fick hoppa in i en dusch och Thella fick ny blöja å pjamas. Sen var det bara att sätta igång med maten, stekte upp lite mer pannkakor eftersom det fanns smet kvar, sen fick jag för mig att jag skulle göra köttfärsås vart så sugen. Men självklart hade jag ingen tomatkross hemma så snälla svärmor kom över med en burk. Sen roa hon barnen lite medans jag försökte hinna klart med maten.

Nu sover iallafall alla kottar så nu ska jag bädda ner mig i sängen och hoppas på att mannen är snäll å masserar min onda nacke har verkligen skit ont idag. Dragit lite för mycket pulka tror jag.
Nepp imorgon är en ny dag som kommer tillbringas rätt mycket i tvättstugan å om man har tur kanske Emma och jag skulle få åka HELT SJÄLVA till marieberg. Woooooooowwwww inte hänt på evigheter.

God natt på er.



Har prövat lägga upp en film på barnen men vet inte om jag lyckas få in den här men gör ett försök.
http://jaycut.se/video/323451/preview


Kommentarer
Din lille bror!

Vilken underbart trevlig blogg du har min kära syster!

2009-01-05 @ 21:21:40
Malou

videon funkade bra :-) Men vad fick Oliwer spelet för?

Nu har vi fixat det där med korten. Bra va?

Vi heter fampalmernilsson

ska se om vi hittar på något annat sen, lite kortare.

2009-01-05 @ 21:49:58
Kaisa

HUM... KÄnner jag igen mig... i typ ALLT :)

2009-01-07 @ 11:48:18
URL: http://nolia.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0