Simskola och gympa avklarat

Har varit en händelserik dag men ganska skoj iallafall.
Daniel har varit lite trött men inte grinig och så bakfull som han brukar vara. Han hade tydligen åkt hem från killkvällen redan runt halv 12 med sina föräldrar. De hade åkte hem från ett ställe de varit på och ringt och kolla med Daniel om han skulle ha skjus hem. Så han tacka ja och satte sig istället hemma hos dem i 1 timme och pratade.
Så han var inte direkt slitten och trött dag, vilket bara var bra.

Alla var upp halv 10 imorse
  God morgon
Efter frukosten satte sig killarna vid varsin dator och spela BARDA. De satt där hela förmiddagen fram tills de var mat vid 1. Låter som de satt där flera timmar men de blev nog 1½ timme.
 
Thella ville oxå var med men fick nöja sig med att sitta på en stol och titta på utanför datarummet.


Jag gick över med Thella till farmor och farfar, de skulle ta hand om henne medans vi var på gympan. Och eftersom de var sovdags kunde hon lika gärna somna där.
Sen slängde vi i oss lite mat innan vi packa simväskan och åkte iväg.
 Mojje väskan passa perfekt till simkläderna
 Precis innan simskolan började var jag tvungen att ta ett kort på stora killen
Han var verkligen super duktig. Gjorde som de 3 fröknarna sa och vågade mer än vad jag trodde.

De fick börja med att hoppa från kanten. Vilket Oliwer gjorde men han höll i en fröken (var nog bara ett av barnen som hoppade själv) Sen fick de sätta sig på trappan och sparka med benen (oliwer gjorde detta men han vände bort huvudet så de inte skulle stänka) efter de fick de vända sig om på mage och sparka med benen igen.

Efter de fick de hoppa som grodor till andra sidan bassängen, vilket Oliwer oxå gjorde men han blev lite snopen att de blev djupare så han hade vatten till axlarna. När de stod där ute fick de försöka doppa visa kroppsdelar, som hackan, öronen , näsa och huvudet. (Här gjorde han inte alla grejer men jag är super stolt att han över huvudtaget gick i.)

Sen hoppade alla tillbaks utom Oliwer så en fröken gick tillbaks till honom och pratade med honom ,sen följde hon honom in till kanten och lyft upp honom. Daniel och jag satt som frågetecken, när han kom till oss och sa
-jag är pinknödig. Ja nöden har ingen lag bara att gå på toa bättre på toan än i badet.
Så när killen var pinkade och klar var de dags att leta skatter på botten, han hann hitta en eftersom de andra letat under tiden han var på toa.

Sen kom de som Oliwer tyckte var otäckas men efter lite övertalning av den sötaste av fröknarna så hängde han med så gott han kunde och vågade. De skulle hålla i en frigolit platta med armarna raka och ha hackan emot den och glida på vattnet. Men de tyckte han var för otäckt. Gjorde de som sagt tillslut men att släppa fötterna helt från botten vågade han inte.

Ja han var nöjd och glad efter simskolan så nästa söndag är vi påt igen.
Då är de nog Daniel och Oliwer som får åka för vi kan ju inte ha barnvakt till Thella varje söndag, fast de var riktigt kul att vara med och titta. Han är så himla stor nu. Tänk går redan på simskola.
Fast Daniel och jag fasar redan för avslutningen v 18, då får alla barnen bada i äventyrsbadet och då måste en vuxen var med dem. Usch och fy verken daniel eller jag vill bada där.

När vi kom hem var farmor och kusinerna utanför oss så Oliwer följde med dem på en promenad de skulle hem och lämna av kusinerna hos sig. Sen ringde farfar och sa att Thella vaknat så jag gick bort till honom.
Sen kom farmor och Oliwer så då fick vi lite kycklinggryta och ris som de ätit till middag.
  melon är gott tycker barnen
 Thella tror tydligen man får sitta hur som helst.

Efteråt blev de en snabbfika innan Oliwer och Daniel åkte iväg på gympa.
Jag tog med mig Thella hem för att få i henne lite gröt och få på pyjamsen blev ett snabbt bad oxå.
Kunde ha blivit långt om inte hon envisats med att ställa sig upp hela tiden, gör man så åker man ur. De fick hon lära sig idag. Hård mamma, hård uppväxt.
 Är så ivrig att få hoppa i
 Kan inte vattnet rinna fortare så man får bada snart.

Oliwer och Daniel kom hem igen precis när jag var klar med Thella då var de bara att vänta på att Oliwer skulle äta upp sin kvällsmat så man kunde duscha honom oxå.

Så nu sover båda barnen och Daniel har åkt hem till Nicklas för att hjälpa honom med spelrummet.
Själv ska jag ta och bädda ner mig i sängen mår väl mindre bara just nu.
Har mensvärk, huvudvärk, ont i halsen och ena örat så att somna skulle inte vara så dumt just nu.

God natt


Kommentarer
Malou

Så duktig han är stora killen. Hur var det att doppa huvudet då? Han tycker ju inte om det väl. Jag tror att han kommer att fixa detta galant. Och Thella kan säkert också simma snart, som hon tycker om vatten. :-)

2009-01-25 @ 21:04:14
emma

han har haft fullt upp idag då oliwer :) tyckte han det var roligt att simma ? lillsyrran verkar ni ju inte få några problem med när det gäller att bada iaf ;)

2009-01-25 @ 22:18:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0