Å så ligger man efter igen.

Lika bra att köra igång innan Thella vaknar.

Lördag 11 juli

Fick sova hela natten utan att bli väckt av febriga barn, vilket var ett gott tecken.
Daniel skjusade oss till Emma och Fredde innan han åkte vidare till jobbet.
Kl 12 var de nämligen kalas för 4 åringen. 8 utklädda barn röjde runt, men skoj hade de nog. Synd bara att de inte var något bra väder. Men som sagt de finns inga dåliga väder bara dåliga kläder, så de fick snällt sitta ute och fika. Tror inte de led de minsta.

 4 åringen och Majas sista dag som liten för imorgon fyller hon 1 år.
 korvgubben var inhyrd för dagen.
  gott med korv
 ja må hon leva ja må hon leva......
 alla barnen samlade på ett och samma kort.
 Thella fick fiska för första gången
 en ballonghund och en liten godispåse, lyckan var total
 svårt att äta godis med masken i ansiktet

Efter kalaset var Emma snäll och skjusade hem oss, så Thella fick sova en stund och Oliwer spelade data.
På kvällen gjorde vi hemma gjord pizza och slappade i soffan.
 GOD NATT

Söndag 12 juli

GRATTIS MAJA PÅ 1 ÅRDAGEN!
 Kul att kläderna passade
Kram Familjen Widén

Vaknade på morgonen och hade en massa geg i ögonen (tack för att du delar med dig Thella)
Var sen irriterad i ögonen hela dagen och mindre bara humör.
Så Daniel fick värsta iden om att vi skulle packa ner en liten fika korg och åka upp till Ånnaboda och gå lite i spåren.
Bara att le och se glad ut, inte alls vad jag hade hoppas på men vad gör man inte för familjen.

 en till som inte såg så road ut.
 buuuu
 5 km var de runt sjön och Oliwer gnällde nästa ingenting.
 in i skogen för att kolla om de fanns några roliga djur.
  blåbär hittade vi oxå.

Fika dags
 
 De var självklart ett MÅSTE att stanna och titta på ALLA äckliga djur de hittade.
 hittade denna ute i skogen
 Thella somnade en stund.

När vi bara hade några meter kvar till bilen stannar Daniel lugnt och säger till Oliwer att stå helt stilla.
Alla stannar och undrar vad han nu hittat.
Å självklart har han världens tur (enligt honom) framför oss ligger en huggorm i vägkanten och tittar på oss.
Jag tar vagnen och går tillbaks, står sen i min ensamhet och nästan grinar.
Hatar verkligen ormar, mår peka när jag ser såna.
Oliwer och Daniel går närmare för att försöka skrämma iväg den, men de var en seg sak för han blev inte rädd och drog förens de var jätte nära.
Fy vad surt, tyckte faktiskt dagen varit riktigt bra fram till vi såg ormen.

Innan vi åkte hem åkte vi förbi Gunnars extra jobb. Paintbollen, han har en egen bana där uppe i Ånnaboda. Tyvärr hade han precis åkt därifrån när vi kom, så de får bli till att kolla in den en annan gång.

Hem igen för att äta och få lite gjort.
Efter att vi ätit kom farmor och farfar förbi på en liten fika.
 

Sen ville Thella hjälpa pappa med bygget, tror hon mest var i vägen somvanligt.
 klättra på stegen är skit skoj
 städningen fixar hon galant här hemma.

På kvällen började jag känna mig jätte hängig så kl 9 låg jag i sängen och sov.
Vaknade runt 1 då var ögonen igen geggade och feber hade jag oxå fått.

Måndag 13 juli

Idag är de 10 år sen Daniel körde omkull med motorcykeln. Fasen vad tiden går fort, nu när man tänker på de känns de som igår. Minns precis när hans mamma ringde och berättade de för mig, första gången jag pratade med henne.
Fy de var hemskt. Men han hade iallfall ängla vakt, de kunde ha gott mycket värre.

Jag hade ingen feber när jag vaknade men mådde inte så himla bra förövrigt. Ont i halsen, ögonen och kroppen.
Se de blev en slapp inne dag för mig, Daniel försökte jobba på i hallen och trappen så mycket han kunde med 2 barn runt benen. Tillslut gav han upp och tog med sig dem ut till sina föräldrars stuga istället. Så medans de var borta passade jag på att städa av övervåningen och ligga och vila lite.
De kom hem igen lagom till att lägga barnen, så när de somnat la jag mig för kvällen oxå.

Dagens bilder.
 Oliwer plockade fram duplolegot och lekte med.
 tydligen får man måla på väggarna här hemma under renoveringen.
 Thella mumsade korv medans hon kollade på hur de gick för grabbarna
 här kommer listerna på plats

Thella har verkligen snappat upp hur man målar.
  
Lägg märket till dockan i vänster hand, den är med överallt.

Allt för denna gång för nu vaknade Thella.



Kommentarer
Malou

Åh,vilka fina byxor Thella hade. Vart har du köpt dem? Vill också ha till Winnie. Jag vet ju att jag får dem sen, men jag vill ha några nu! :-)

2009-07-14 @ 21:15:10
Malou

Jag följer gärna med till Ullared igen. Du, jag och mamma kan väl åka? Och männen får vara hemma och ta om barnen? :-) Det låter bra tycker jag! :-)

2009-07-14 @ 21:34:31
Lollo

vilken härlig utedag

2009-07-15 @ 18:20:18
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
Syster yster

Malou hon har ett par i lila oxå, har fått dem av mamma tror jag.

2009-07-15 @ 22:44:27
URL: http://familjenwiden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0