Bastu på övervåningen.

De är på tok för varmt i detta hus. Fattar inte hur vi klara att sova, men inatt får vi väl flytta ner i vardagsrummet nu när gästerna åkt hem. Ska ta och ge er lite uppdatering så vi kommer i rätt ordning med grejerna.

Måndag 29 juni

Kom på under söndagskvällen att jag hade en klipptid i dag kl 10, så Daniel och Thella följde med mig upp på stan.
De gick till hans advokat och jag klippte mig, efteråt stannade vi bara till och handlade lite små saker på ica.
Hem igen för att söva Thella lite och röja upp här hemma.
Undertiden Thella sov hann jag måla trappen och spaljen 2 gånger, Daniel röjde upp på lilla toan.
När Thella vaknade fick Daniel veta varför man inte ska låta henne sova i bara blöja.
 kissfia hade varit framme

 lite gunga med dockorna hann Thella med medans vi andra slet som djur i värmen.

Två filmer från dagen.
Thella blir stark


På tur med vagnen


Men sen fick hon allt dra sitt strå till stacken.
 

Lite kort från renoveringen i hall och toa
 några lister har kommit på plats, väntar på dörrkarmen till toan nu.
  gipsväggarna är nu upp så nu ska golvet läggas.

Måste bara berätta om min otoligt smarta man.......
Jo han kapade elkablarna på toan eftersom de skulle ändras om lite. På kvällen sen upptäckte jag att lampan i trappen upp inte funkade, trodde den pajat så tänkte inte mer på de. Senare upptäckte vi oxå att några lampor i vardagsrummet och ett elutag heller inte funka. Daniel kollade om de gått någon propp vilket de inte hade.
Sen när jag frågar om han kan ha kommit åt något inne på toan som gjort att de lagt av, då kommer han på att när han kapade elgrejerna så kapade han ju så inte strömmen kommer fram till dessa andra grejerna.
SMART DANIEL SMART.
Så nu lever vi i ett mörker tills han har lagt klinker och kaklat inne på toan.

Halv 9 var vi klara med alla grejer som skulle göras innan gästerna kom. Eller gäster och gäster. Vår Oliwer kom ju hem efter nästan en vecka utan mamma, pappa och Thella.
Innan de kom var Daniel iväg och köpte en kebab som vi delade på. Fick sälliskap av Thella oxå då hon inte kunde sova i bastun.


Tror kl var närmare 10 då vi hörde vår sons ljuva stämma från framsidan. Han hade lyckas snubbla precis utanför dörren och skrapat upp knätt. Vilken osis.
Men han blev genast mycket gladare när ett plåster och överaskningen kom fram.

Rex soldaten Oliwer Widén

 Thella var lite skeptisk till den nya Oliwer
 men efter att själv fått prova ville hon inte ge tillbaks den.

I denna värmen somnade inte barnen förens runt 11, då vi andra la oss.

Tisdag 30 juni.

Daniel åkte iväg till jobbet runt 11, då tog vi andra bussen upp på stan i värmen.
Köpte lite presenter till alla som envisa med att fylla år och komma till världen i denna värmen.
Sen tog vi bussen hem igen för att slänga barnen i poolen som vi tömt upp innan vi åkte.
Blev ett snabbt besök på stan var nog bara upp i nästan 2 timmar, men de räckte.
 lillebror pierrsa väntade på rostisarna
 syskonen bus äter frulle och mormor övervakar.
  gott och kladdigt med glass.

Eftersom Oliwer inte gillar att bada i mycket vatten, köpte Daniel en lite mindre pool i år.
Så Thella lätt skulle kunna gå i och ur. Tror vi struntar i att ta upp den vi hade förra året.
Tänkte först låta Thella ha den nya och Oliwer den gamla, men han verkar vara rätt nöjd över att bada i den Thella fick. Själv skulle jag önska mig en stora pool så man kan doppa hela sig och slippa tömma i och ut vattnet hela tiden. Får kanske bli till nästa år om man har några pengar över till de.
  
 Medans barnen badade sökte sig morfar till skuggan.

Efter maten och vi äntligen lyckas få Thella att somna tog mamma och jag en promenad till Mega för att kolla lite.
Hittade en cool klänning (jag som inte gillar sånt) Köpte den men har nu värsta besluts ångesten.
Sen nu i kväll (läs onsdag) när jag prövade märkte jag att dragkedjan skaver under armen vilket inte alls var skönt.
Så jag måste kolla om de går att fixa annars ska den absolut tillbaks.
 Är de här jag?????
Hittade lite till Thella oxå eller jag hittade en klänning och mamma köpte en pjamas och ett par shorts till henne.
 så himla fin klänning som jag bara måste ha till henne
 trosor att ha över blöjan när man ska sova (glöm inte såna Daniel)
 pjamasen mamma köpte till henne.

 Framåt halv 5 tiden kom svärföräldrarna förbi på en fika.
Skickade detta till Daniel för att göra honom lite avis. Tror jag lyckades.
 gott med fika

En lite film från när Thella badade efter fikat.
Thella badar


På kvällen efter att Daniel slutat jobba åt vi lite kvälls mat ute på alltanen, innan de var dags för allsång på skansen.
Blev morden i midsommer oxå men sen ropade John blund efter mig.

Onsdag  1 juli.

Ojojoj redan juli snart har ju hela sommaren gått. Thella börjar sin inskolning på dagis må vecka 34 huuu då är jag klassad som arbetslös. Någon som har ett jobb åt mig????? Nej tänkte väl de, blir till att gå på stortorget och hoppas på att någon vill ha ett ligg iallafall. (Ett skämt för er som inte fattade de)

Idag vaknade Thella redan kl 8, så de var bara att gå upp. Mamma färgade håret på mig, sen försökte vi få alla iordning så vi kunde åka ut till marieberg en sväng.

Skulle byta Oliwers star warsdräkt, då den färgat av sig när vi handtvättade den.
Var oxå inne på marieberg en sväng. Hittade ett linne åt mig, som jag också är lite veligt till då Daniel kommenterade att de inte var volanger hela vägen runt utan bara fram. Gissa om jag hackade upp mig på de.
Suck karlar alltså att de aldrig lär sig att bara nicka och hålla med.
   hmm ha kvar eller lämna tillbaks???

Oliwer har så länge velat ha en star wars tröja, så när vi var inne på KappAhl frågade jag om de hade någon.
Ja sa en tjej i rea stället. Oliwer sken upp men underläppen kom snabbt tillbaks då de bara fanns i försmå storlekar.
In på Lindex för att kolla där var deras star wars tröja helt slut.
Gick in på H&M för att kolla och efter MYCKET letande hittade jag 3 olika. Och alla fanns i hans storlek.
Vilken lycka så han kom hem med 2 st.
 
Förra gången de fanns i affären fanns de med fler färger och gubbar. Denna gång fanns en lila oxå med den svarta gubben på.
 Äntligen hittade jag en kofta med tryck knappar till Thella.

Innan vi åkte hem var vi inne på Willys för att handla lite grillat till kvällen. Svärföräldrarna skulle komma över på lite kvällsmat. Hem igen för att förberedda allt innan de kom runt halv 5.
Kom en skvätt regn precis när vi skulle sätt oss och äta, men de var väldigt lite.

 mamma tog över grillningen då Daniel behövde snabb duscha.
 de andra såg till att de gick rätt till

Thella kunde inte bestämma sig om hon skulle hoppa eller bada.
 
 barnbordet
 vuxenbordet
 självklart  blev de fika idag oxå.

Efter maten packade mamma, pappa och Pierrsa in sig i bilen och påbörjade sin resa hem till skogarna.
Vi andra plockade undan och stoppade barnen i ett bad. Tog lång tid innan de somnade idag, för de var väldigt varmt på övervåningen även idag.

Nu ligger Daniel i sängen och läser en bok, själv ska jag hinka i mig vatten och göra honom sällis.
Ha de så bra och tack för denna gång mamma, pappa  och Pierrsa. Ses snart igen.



Kommentarer
Jessie

Klart du ska ha klänningen!!! Fast bara om den sitter okej förstås. Om det skvare o inte känns bra kommer du inte använda o då e de ju onödigt. Men den va supefin och du kan absolut ha den!!! Jag e ju likadan som du me klänningar men köpte mig ju en inför sommaren nu som jag faktiskt har använt FLERA gånger =). Linnet var oxå superfint, det ska ju va volanger bara fram just nu. Och en superhärlig färg va de me!!!

2009-07-02 @ 09:26:57
URL: http://jessiekotten.blogspot.com
Malou

Daniel kan du inte lita på. Vad vet han om MODE??? Jag tycker både linnet och klänningen var fina. Kläningen var jag tveksam till när jag fick det på mobilen, men nu på denna blild syntes det tydligare, och det var jätte fin på. :-)Behåll BÅDA!!!

2009-07-02 @ 13:51:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0