Börjar tröttna på detta väder nu.

Jag bleknar mer och mer för varje dag som går, jag hade ju inte värsta brännan innan men nu är de ju lika med noll.
Imorse vaknade vi av att Oliwer kom inspringades och var helt förstörd. Det var minsann en geting i hans rum.
Pappan i familjen knuffade snabbt ur mig ur sängen, han är lika fjärtig som sin son (undrar varför Oliwer har blivit sån) Sökte igenom hans rum med ögon som inte ville öppna sig, hittade tillslut en liten liten fluga.
Efter att ha predikat lite för Oliwer om att flugor inte äter upp honom, kunde jag återigen krypa ner i min varma go säng.

5 i 8 vaknar jag av att Daniel flyger upp ur sängen (kanske att ta i) men telefonen hade tydligen ringt några signaler. Han hann inte fram utan fick se att de var grannarna som hade ring. Blev lite fundersam till varför de ringde sååå tidigt, så jag ringde upp för att kolla vad de ville. De visade sig att de var Isa som precis lärt sig att slå vårt telefon nummer så hon vill bara prata med Oliwer lite. ( Kan iefterhand tillägga att hennes mamma inte tillåtit de samtalet)

Somnade återigen om för att sen vakna lite efter 9 då resten av familjen kommer nerkrypandes för lite familjemys.
Ja så då var de bara att ge upp och gå upp. Thella var mycket piggare idag, inget gegg i ögonen på morgonen och nästan inget under dagen. Febern har vi inte sett röken av idag, vilket vi tackar och bockar för.

Efter frukosten kom Isa över, så hon och Oliwer gick ut. Thella och jag tog oxå på oss skoooooooooorrrrrrrrr och gick ut. Tröttnade efter 1 timme i blasket. In för att lägga Thella och fixa tvätt å lunch.

Isa och Oliwer lekte hur bra som helst idag med hans alla zoodjur i duplo. Tur man har lite leksaker "gömda" påvinden så de blir roliga emellanåt.
 en dag på Widéns zoo.

Efter maten rotade barnen och jag igenom vinden lite på jakt efter lite andra leksaker att ha i sandlådan.

Jo då vi fann skatten med en massa lastbilar och traktorer i plast. Perfekt ute i gemensamma sandlådan.
Har skrivit namn på alla, så imorgon om de är lite roligare väder ska vi nog lägga ut dem.

Hittade Oliwers gamla lilleskutt dräkt så imorgon på Amilias maskerad kalas ska Thella vara lilleskutt och Oliwer en star warsgubbe.

Godingen
 svans har den oxå, så himla söt.

Hittade ett kort på Oliwer när han hade samma dräkt fast han var då lite mer än 2 år.

Lika go han.

Tog en sväng ut till marieberg för att gå på lågprismagasinet och kolla på en tavla Daniel ville ha i trappen.
Tyvärr var de slut för tillfället och de visste inte om den skulle komma in igen, så typiskt när vi hittat något båda tyckte om. Var inne en sväng på godislagret och Coop innan vi åkte hem igen.

Daniel satte igång med grillningen och jag fixade allt runt om.
Hann med att duscha av Oliwer oxå innan Daniels kompis Staffan kom på en bit mat.
De grillade blev sisådär, måste nog säga att de var första gången Daniel misslyckas i år. Han som brukar vara proffs på de, men han skyllde på de brinnade lammbitarna som distraherade honom.
Imorgon får de bli hemma gjord pizza istället.

Nu sover båda barnen och grabbarna sitter nere och pratar rollspel, så jag flydde fältet och satte mig här.
När jag kollade i albumen förut för att hitta bilden på Oliwer i lilleskutt kläderna, hittade jag oxå ett kort på Oliwer när han var i samma ålder som Thella är nu.


Knubbig liten sak var han iallafall och söt så klart.
För att inte tala om vad lite hår han hade, om man jämför med Thella.
Oliwer ser ju bebis aktig ut, de gör ju inte Thella med allt hår.



Så himla lika varandra vet jag inte om jag tycker de är.

Oj nu knyr Thella bästa att kolla vad de är.

God natt och bye bye



Kommentarer
Malou

Jag tycker de var lika i lille skutt kläderna, men annars vet jag inte. Fast de är ju syskonlika i alla fall. Och sååå söta så!!!

2009-07-11 @ 20:36:34
Jessie

Ja som bara sett dom på kort tycker helt klart de e syskonlika. O guuuuu vilken söt lile skutt-dräkt!!!!! Ja, ja, söta barn me för den delen =)

2009-07-13 @ 17:47:47
Lollo

jag får ångest av att titta på gamla kort

2009-07-15 @ 18:23:30
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0