Dagarna de går och går efter varandra.

Måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag söndag.

Ja idag är de redan torsdag och vad fasen har vi gjort denna vecka. Inte ett skit, fast de har varit lika skönt de.

I Tisdags 28 juli.
Var Oliwer hemma hos Neo en sväng och lekte, medans vi andra åkte till Marieberg för att kolla presenter till alla som envisas med att fylla år framöver. Kom bara hem med 1 av 3 presenter. Så himla tråkigt med paket, kommer aldrig på något bra å sen kostar allt så himla mycket. Suck och stön.
Var inne på Babycenter (sorry Sofia, men ni har ju inte haft den snutten Thella vill ha på länge) och köpte en snutte till. Thella har ju en sen innan, men de får man knappt tvätta. Plus att jag inte vill att hon har samma hemma som på dagis. Så nu är hon redo för dagis starten v 34.

Nå ja när vi kom hem därifrån slängde vi Thella i säng och åt lite. Efter de kom Neo och Oliwer hem till oss och lekte några timmar. Undertiden passade jag på att röja upp inne på vinden bland alla gamla barnkläder. Så nu är de fotat och klart för att läggas ut på nätet. Vet bara inte vad man ska sätta för pris.
Har ett gäng kartonger med leksaker oxå som vi måste gå igenom, har slängt ut en del i sandlådan och de verkar poppis.

När Neo åkte hem hoppade barnen in i dusch och bad, så nu luktar de gott en dag till iallafall.
Jag la mig i sängen redan runt 8 och kollade på tv innan de var dags att säga hej till John Blund.

Dagens bilder.
  överlycklig när hon snott åt sig Oliwers kamera.
 mysigt med 2 snuttar.
 redo för sängen.

Onsdag 29 juli

Thella har av någon anledning kommit på att hon ska vakna redan runt halv 8, kanska normalt igentligen. Men vi är så vana vid att hon inte går upp förens runt 9. Men som sagt hon börjar ju snart på dagis så då måste man komma in i de tidiga rutinerna. Då ska de ju gå 9-14 om jag inte jobbar.

Imorse ringde Kristin och undrade ifall hon och tjejerna fick komma och hälsa på. Självklart fick de då. Så jag slängde min in i duschen efter att han varit ute i tvättstugan med en laddning tvätt. Hann städa av övervåning innan hon kom, vilket var tur för annars hade de fått hoppa över alla dammråttorna.

Daniel skulle med Gunnar upp till Ånnaboda för att hjälpa honom med hans paintbollbanan. Så hans fru Yvonne och barnen Hanna och Simon kom till oss undertiden. De blev ett härligt gäng här hemma. 6 barn och 3 mammor.
Den minsta var 5 veckor och den äldsta (av barnen alltså) 5 år.
Vi hann med en heldel. Stor kok av makaroner och korv, lek med duplolego, fika i lekparken, spring till tvättstugan och lek i sandlådan. Kristin och hennes tjejer åkte hem lite efter 3. Men de andra fick snällt stanna tills Gunnar och Daniel kom hem igen vid halv 8 tiden. Så de blev till att laga stor kok en gång till denna gång lyxade vi med mos och fiskpinnar. Trevligt hade vi iallafall.

Oliwer somnade sent men fort, själv hade jag en heldel tvätt att vika och lägga in innan kudden fick sällskap.
Sen pratade jag en stund med Pontus oxå, alltid lika trevligt. Men de finns ju vissa som verkligen vet hur man gör livet surt för andra. Kanske dags att tänka om och ge lite oxå, inte bara ta hela tiden.

Bilderna från dagens dagis.
 idag var den en smörgås som hon lyckades sno från storebror.
 lite röj i vardagsrummet.
 minstingen Josefin hängde mest på mamma.
 fika är alltid gott
 gung gung eli gung
 här bakas de för fullt
 Thella fick bara titta på.

Ja de var allt för denna gång, tror inte jag hade några kort i mobilen. Orkar inte gå ner och hämta den.
Så de får duga för denna gång. Nu ska jag ner och fixa iordning lite lunch för magen gör sig påmind.

Ha de kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0