Helgen är på ingång.

Så då får man hoppas på lite bättre väder, för nu var de bra länge sen solen var påbesök.
De senaste dagarna har de regnat en skvätt eller mer varje dag. Börjar bli lite smått trött på de nu faktiskt.
På söndag åker vi ner till Hultan igen, för en veckas semester bland när och kära. Tänkte försöka få till en Ullareds resa oxå. Har inte några pengar till de igentligen men vill komma bort lite från man och barn. Skönt att bara tänka på sig själv för en gångs skull.

La in korten från mobilen nu så jag hittade lite kort från dagarna som varit.
 Thella kom till himmelriket och alla snuttar i Tindags.
 ska jag verkligen få en till snutte.
 Thella prövade Oliwers skateboard
 Neo var och lekte med Oliwer en stund.

Nu till gårdagen och dagen.

Igår Torsdag 30 juli (fasen helt sjukt att de snart redan är augusti)
Hade vi en lugn förmiddag, efter att Thella sovit åkte vi upp på stan för att fixa lite ärenden.
Var inne på leksaks affären nere på träffpunkt. Ja under Åhlens. Där hade de iallafall en massa Glone wars grejer. Allt från plånbok, musunderlägg, ryggsäck, pennor, block, pennfodral, vattenflaskor m.m. De kliade i Oliwers spenderar fingrar kan jag lova. Ska kolla om de har såna grejer i Ullared. Jag själv tycker sånt är roligare än en massa star wars lego för flera hundra-tusen. Men där blir jag lätt nedröstad av man och son.

När vi kom hem gjorde Daniel och Oliwer en star wars pistol i trä. Det tog någon timme eller två. Själv gjorde jag en kladdkaka och pratade i telefon. Nog jobbigt de.

Efter att barnen somnat åt vi lite köpa kinestiska kräftor. De kommer nog ta ett tag tills vi köper kräftor igen. För de var verkligen inge goda. Saknade bjerken kräftorna. Tur vi snart kan fylla på vårt lager igen.

 Thella kollade på kort vid datorn och
 Oliwer lekte med lego medans mamma och pappa gjorde sig iordning för dagen

Här byggs de pistol i regnet.
  
 Thella snodde en av mina hörlurar när jag pratade med Eva i telefon.

Fredag 31 juli

 God morgon

Idag var Daniel återigen tillbaks till jobbet, för att jobba en dag innan hans 2 semester veckor börjar.
Oliwer jag och Thella gick till konum på förmiddagen, på vägen hem hämtade vi upp Neo för en lite lekstund.
De hann leka en massa olika grejer, de lekte riddare
byggde med lego, såg en film, åt mat och fikade.
 mums med kladdkaka.

Halv 4 var de dags att traska hem till kusin William som fyller 8 år imorgon. Han hade kalaset idag eftersom de skulle iväg i morgon. Han fick pengar av oss då vi verkligen inte hade kommit på något att köpa. Men han blev lika glad för de.
 Star wars tårta
 Thella ville oxå ha tårtaaaaaaaa
 blivande 8 åringen. Grattis William
 Hela barngänget samlades runt tårtan

Efter kalaset gick Thella och jag hem för att packa de sista. Oliwer och Thella skulle nämligen följa med farmor och farfar ut till stugan över natten. Eller Oliwer åkte med dem, men eftersom vi inte har någon stol åt Thella i deras bil åkte vi ut med henne när Daniel kommit hem.
 Snutten och tutten var med.

Påvägen hem såg vi Robert Gustavssons tunebuss ståendes längs med vägen. Tog ett snabbt kort på underverket.
Han skulle visst uppträdda i brunnsparken i kväll med sitt nya band. Han fick nog ta taxi dit för bussen stod där i några timmar.
 snygg va? ;-)

Nu ska jag ta och göra mig iordning för natten. Imorgon ska Daniel åkt upp till Ånnaboda runt 8 på morgonen. Så jag planerar för en heldag för mig själv. Låååååång sovmorgon, slapp hela dagen framför datorn och packa allt till Hultsfreds resan. Daniel kommer väl hem igen runt 4, då ska vi hämta hem barnen igen. Känns som om jag kommer gilla morgon dagen. ;-)



Se upp  nu är han på G.

God natt



Kommentarer
Elle

Sorry att vi käka upp de sista kräftorna så ni blev tvungna att käka "köpe-kräftor". Ha det riktigt skönt imorgon och njut av friden när du är man- och barnfri. kramar

2009-07-31 @ 22:16:10
malin widén

Ingen fara har redan fått veta att mamma hade 3 kartonger kvar i frysen sen förra året. Plus att vi kommer fiska nya snart. Så nu kan du få kräftorn när du kommer till Ladies night.

2009-07-31 @ 22:26:15
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Malou

ÅH,vad lyxigt med sovmorgon, det vill jag också ha!!! Men jag kanske kan flörta lite med Emil imorgon, han börjar ju inte förns 11, och sen gick ju jag upp med henne idag. :-)

2009-07-31 @ 23:22:25
Malou

Vilken fin pistol han hade gjort. Han ser ju farlig ut. :-)

Nu har jag rensat lite bland mina kläder igen, så du får väl titta om det är nåt du vill ha.

2009-07-31 @ 23:23:37
Lollo

får du ihop tillräckligt med pengar så kan du BJUDA med mig till Ullared..... tjohoooo

2009-08-05 @ 08:45:33
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0