Helgen som varit

Ja nu var man återigen hemma i storstan igen, för mig är Örebro storstan.

I
Fredags  packade vi in oss i bilen efter lunch, kom fram runt 4.
I Fallhult var de bara mamma, Malou och Winnie. Pappa var iväg och hjälpte en bekant. Emil och Pierrsa hade redan dragi ut till stugan med Emils ena bror och 2 kompisar till. De skulle ha en grabbkväll där ute så efter att vi fått lite mat i magarna åkte Daniel oxå dit ut.
Vi andra köpte lite köpmat och hade en lugn kväll utan karlar. Iallafall Malou och jag, mamma fick dras med pappa ;-)

 I bilen ner till Hultan fick Thella tag i min kexchoklad gissa om jag fick tillbaks den.
(svar ja men efter mycket våld och tårar)

 så fort morfar kom hem fick han ett barnbarn i famnen. Denna gång var de Winnies tur.

Lördag 18 juli

Mamma, Malou, Winnie, Oliwer, Thella och jag åkte in till Vimmerby efter frukosten. Vi tänkte ta några varv inne på ALV. Har ju snälla Emil som bjuder på biljetterna och de tackar vi verkligen för. TACK EMIL.
Vi parkerade vid Bosse och Rosa (Emils föräldrar, de bor precis brevid ALV.)
De ville oxå följa med så vi gick tillsammans ner, efter en stund kom även Emil syster Lina och hennes man Tim.
En riktigt trevlig dag måste jag nog allt säga, perfekt väder och trevligt sällskap.

 kusinerna innan vi åkte till ALV
 Oliwer fick med sig Bosse i saltkråketåget.
 Thella fick åka med mig, mormor och moster Malou.
 inte nudda marken banan
 Winnsan hade löst hängbiljett.
 nästan hela gänget. Saknar bara Lina och Tim
Matpause i de gröna
   
  nya pippihuset vågade oliwer sig in alldeles själv.
 Pippi skeppet hoppade han oxå ombord på.
 Medans mormor och moster mumsade i sig glass.
 Innan vi gick satte vi av honom på kurre durre dutt ön:-)
   Vi kollade på lite Emil
  Sen blev de lite allsång

Tog lite roliga kort på barnen, tänkte lägga upp några här.

  

 bakom kullisterna ser de ut så här.

tycker "ida" ser spyfärdig ut men de är ju inte så kontigt med tanke på höjden


Så söta så.
 Thella vart kissnödig med den löste snälla moster

Lite innan 4 tröttande vi och gick till bilen, precis när vi satt oss i för att åka började de regna.
 Thella somna på en gång vi satt oss i bilen

När vi kom hem gjorde vi barnen iordning för natten och sen var mormor och morfar iväg och köpte pizza /kycklingspett till oss. Jag var super trött så jag gick och la mig redan innan 22. Vilket de andra tycket var super tråkigt men jag orkade verkligen inte mer.

Fick ett mms från mannen, som befann sig nere i Hultsfred hela lördagen,
 så här snygg var mannen bland festivalfolket i parken.

Söndag 19 juli

Vaknade inte förens runt halv 10, så de blev rätt många sovda timmar den natten, men de behövde verkligen kroppen. Kännde mig rätt pigg, förutom att hals och öron värkte.
Höll oss inne nästan hela dagen, men till slut var vi bara tvugna att ta ut barnen, innan de skulle riva stället.

Finns inga dåliga väder bara dåliga kläder.
  lite fotboll funkar alltid i regnvädret
  Mina godingar

hålla hand är ett måste enligt Thella

Vi tog en promenad upp till min mormor på en fika, efter de gick vi hem för att lägga barnen och ha en spelkväll på alltanen. Ett perfekt slut på en trevlig helg.
 Oliwer vill bara spela kort hela tiden, så de gjorde vi.
 Thellas nya favorit är Pierrsa. (Emil blev disade då han fick en egen dotter att bära på)
 Lillkusinen Winnie sitter själv nu, så söt så.

Försökte ta ett kusinkort på de små liven gick sisådär.
 
 barnfritt då åkte korten fram

Måndag 20 juli

Innan vi påbörjade resan hem till storstan igen, så lekte barnen av sig lite ute och fick i sig lite lunch.
 hålla hand
 men Winnie vi skulle sitta upp ju...
 kalsong nissen han skulle kunna gå i kalsonger jämt.
   fotbollstajm igen.

de blev två stop på vägen hem, ett i Linköping vid MC Donalds sen ett kiss stop vid göta kanal.
 lite lek innan vi åkte vidare

När vi kommit hem och packat upp lite, tog Oliwer och jag en cykeltur till konsum för att köpa lite kvällsmat.
Sen var de sängen som gällde för hela familjen.
 mums med yougurt.

Tisdag 21 juli

Idag var Daniel hemma från jobbet, han har kännt sig yr och illamående i flera dagar och sover inge bra.
Så imorgon ska han till VC och kolla upp de. Här hemma idag har jag röjt upp lite inför finfrämmandet som kommer i morgon. Änligen kommer min Elle med familj. Som jag har längtat.
Har varit på VC själv idag ville kolla upp min hals, men de var ok bara något litet virus som var på väg bort.
Annars har de inte hänt så mycket, Oliwer har lekt på sitt rum hela dagen. Han fick nämligen tillbaks sitt star warslego i morse. Thella har sprungit runt mig och gnällt. Hennes ena tand är på väg upp nu, en lite längre bak så den är stor och elak tycker hon.

 tittade en stund på film vid pappas dator
 äntligen kan han leka med star wars legot.

Ja de var allt för denna gång nu ska jag ner och kolla på morden i midsommer.

Hörs kram


Kommentarer
Malou

Vad skönt att det inte blev nåt med din hals och det då. Men hur gick det för Daniel då? Var det nåt fel på han?

2009-07-22 @ 09:41:33
Malou

Vilka söta barn vi har! :-)

2009-07-22 @ 09:42:24
Jessie

Verkar som ni hade en härlig dag på ALV. Får nog bli en tripp dit nästa år.

2009-07-22 @ 09:47:16
Anonym

Jag fick nya piller av den snälle docktorn för att hjälpa mig sova ordenkligt. Men som vanligt så hjälpte de inte ett skit.

2009-07-24 @ 19:32:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0