Hinner inte med att blogga nu när de är semestertider.

Men nu så har jag äntligen slagit ner röven på denna otroligt sköna datastol (irioni)

Fredag 3 juli
Daniel skulle jobba så jag var lite smått utråkad här hemma. Pratade en snabbis med Emma så hon och tjejerna kom över. Vi hade en slapp dag här hemma, å den var verkligen slapp. Vi satt ute på alltanen från 11 till 18. Emma var iväg en sväng för att hämta hem Mc Donalds till oss. De var inte så soligt men barnen bad en sväng innan de kom en regnskur.
 gullungarna innan "gästerna" kom
 Maja hittade en hjälm att leka med.
 Medans Emma hämtade hem maten passade barnen på att leka lite.
 Oliwer tyckte Maja var mycket lättare att ha i knätt än Thella (för hon satt ju still)
 Bara Thella bus som saknades men hon sov så söt i sin säng.
 Thella hittade kalla pommes att knappra på.
 Amilia hade en bio för oss andra.
 Här är en riddande bio.
 Fotbolls dags
 tjejerna mott Oliwer i riddarkriget.

Hela gänget samlade i poolen
 glasstajm i värmen.
 Emma gjorde en liten toffs på Thella. Så söt så.

Runt halv 6 kom Fredde förbi, han kom från jobbet i Oskarshamn precis.
Jag gjorde en fulling och bjöd in oss på fredagsmys hos dem, så de åkte hem runt 6 för att börja med maten.
Så när Daniel kom hem var de bara för honom att hoppa in i duschen, sen åkte vi till Lillån och satte oss vi ett dukat matbort. Inte helt fel de inte.;-)
Tack för maten Emma och Fredde.
 Hemma bakade pitabröd med kyckling in, mums filibabba
 Thella hittade majas gåstol som hon envisades med att klättra ner i.
Sen hade Amilia en rosa dockvagn som hon gick omkring med HELA kvällen. Måste ta och införskaffa en sån till henne.
 vid 9 tiden hoppade Amilia och Oliwer i poolen.
 värdparet (lägg märket till Majas fötter i vagnen, så himla skön sovstill)
 en väldigt trött Thella.

När barnen badat klart packade vi in oss i bilen och rullade hem för att lägga alla trött barn.
Själv la jag mig oxå rätt tidigt, de är jobbigt att inte göra ett skit på hela dagen.:-)

Lördag 4 juli

Efter att ha fixat lite ärenden här inne i stan, så åkte vi ut till Lången och svärföräldrarna ett tag.
Thella somnade så vi andra satt igång med att fixa lite på bilen.
Daniel slippade rost och jag städade ur bilen, verkligen välbehövligt.
Daniel hann precis spraya på lite täckfärg innan ett riktigt åskväder drog över oss.
Åskade som bara den, men så fort de regnat klart tog ca 20 minuter så var allt borta.
Men då hade vi inte tid att göra klart målningen av bilen, så nu åker vi omkring i en blå bil med röda prickar. Super coolt verkligen, skäms inte ett dugg.
 Oliwer hjälpte farmor skärra kassler till pasta såsen.

När vi kom hem från Lången var de dags att göra barnen klara för kvällen. Efter de åt vi lite kvällsmat och Oliwer och jag bäddade ner oss i soffan för att kolla på filmen BOLT som vi hyrt.
Så fort barnen somnat var de Daniel och min tur att se film, vi såg den senaste vampyrfilmen, den var helt ok faktiskt.

Söndag 5 juli
Nu ni trott eller ej men efter 2 års försök till besök kom vi äntligen iväg till Rönneshyttan och familjen (öööööö vad fasen heter de nu igen.) Ja de är iallafall min gamla hovsta kollega Kristin med gubbe och 2 barn som bor där.
De var inte ens svårt att hitta å lång tid tog de inte heller, så nu jäklar får vi skärpa oss och komma fler gånger.
 nykläckta mamma fick present eller
söta Josefin fick men snälla mamma fick öppna.

Gosse kaninen var omtyckt från första hånglet.

Snälla Kristin hade lagat lite lunch åt oss när vi kom, som tack hade vi med fika.
Barnen lekte lite i sandlådan
 (nej de är inte Oliwer de var en granne de lånat några timmar)
 Familjen namnlös
 fika killen

Runt 4 åkte vi hem igen för att göra oss iordning för nästa fika stopp hemma hos Daniel syster. Hennes gubbe hade 45 årskalas. Missade totalt att ta kort, men Oliwer kom med på 2 kort då han hade hoppat i byxorna åt fel hål.
  Lite jobbigt när han ska gå på toa men annars satt de ju bra.

När alla barn kommit i säng, vilket är mycket senare än vanligt nuförtiden då de är så himla ljust och varmt om kvällarna. Då tittade vi allafall på en film till som vi hyrt.
Läste ut min bok oxå innan John blund slängde med sitt grus i ögonen på mig.

Måndag 6 juli

Idag var Oliwer så Neo leksugen att vi hade inget annat val än att ringa till honom, som tur var kunde han leka.
Sen att de tog nästan 1½ timme innan han kom till oss var ju katastrof enligt Oliwer. Han var sååååå leksugen.
Han fick istället nöja sig med lillasyster, snäll som han var matade han henne med gröt innan hon skulle somna.

Men så fort Neo kom var lyckan gjord. De försvann upp på hans rum med en gång. Sen kom de inte ner förens jag hojtade om pannkakor.
  var tvungen att köra dubbelt idag för att mätta dessa hungriga magar.

Sen gick killarna ut en sväng för att köra lite vattenkrign i regnet.
 
 Thella hade fikapause

Runt 3 cyklade jag hem med killarna till Neo, så de fick leka där en stund.
Hemma plockade jag iordningen efter bakningen, gjorde kärleksmums och nougat.
Hade velat baka lite med men äggen och mjölet tog slut, så de får bli en annan dag.
 mums. Nu finns de iallafall en sorts fika bröd i frysen
 hallå vem där??
 ah bara Thella bus

Daniel då vad har han sysslat med hela dagen, jo de ska jag tala om. Här händer de grejer. Kör ett bilspel så ni hänger med.
 hej vad gör du pappa? Ööö försöker sätta dit en list, men du ligger ivägen...
  Så fint blev de.
 dörrkarmen kom på plats.
Sen flydde han hemmet och kom hem med en dörr och turtles.
 starka karlar jag har. Å en tjej som gillar att vara ivägen.
 dörren på plats

Nu kan vi iallafall stänga om oss, men skita får vi vänta med.
(ska inte vara de handtaget)

Så idag har mannen minsann gjort lite nytta här hemma. Här att han fortfarande håller på där ner, så de kanske till och med kan bli ett uppdaterings kort imorgon redan. På onsdag har vi lurat över Fredde och barnen på lunch.
Tänkte att han skulle få tapetsera lite runt dörren och i trappen. Om ni undrar så får inte Emma följa med för hon har flytt till Selmas spa i Sunne, är inte alls avis eller så, nej då vem skulle vilja åka bort utan barn och man och bara götta sig. Inte jag inte......

 när dörren anlände och alla var så inne i den passade Thella på att norpa åt sig lite godis.

Nu ett meddelande till Sofia (Neos mamma)
Min son kom hem i en ny maskerad dräkt och han sa att eran snälla son sagt att han fick den.
Antar att ni oxå var med på den iden, annars hoppas jag inte att ni släppt hem honom i den.
Tusen tack i såfall, de var verkligen jättesnällt. Oliwer var verkligen jätte glad, fast han inte visst vilka de var som såg ut så.


Sen vill jag bara tacka min kära mamma för hon matat mig med NÖTHJÄRNA och NÖTLUNGA. Känns verkligen bra i magen nu när man tänker på de.
Daniel tog nämligen de sista
 idag och
Läste sedan högt från innehållsförteckningen.

Så mamma
NEJ jag kommer inte köpa Bullens pilser korv någon mer gång.

Ska ner och kolla vad mannen håller på med nu, men ha de så bra i regnrusket.



Kommentarer
sofia

Jorå det stämmer bra att O fick dressen av N så han har inte stulit den:)!

Din stackare fick du göra dubbel smet för att mätta min son, skratt...



Kram

2009-07-06 @ 23:19:01
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Malou

Vad söt hon var Thella Bella Bus med en tofs. Passade ju i det. :-)

2009-07-07 @ 12:09:20
Malou

Vad fint det blir i hallen nu, hoppas bara att det kommer bli en toa snart med då. :-)

Tyckte jag skymtade skägg på Daniel. Ta ett kort så jag får se hur han ser ut. Hur min ser ut vet du ju redan. Men jag tycker inte Pierre har varken mustach eller skägg, och det var hans idé.

2009-07-07 @ 12:10:50
Jessie

Om de känns bättre så va du ju nätHJÄRTA o inte hjärna... men de kommer inte in nån bullens hos oss heller!! Å andra sidan är det mycket du nog inte ksulle äta om du började läsa innehållsdeklaration... =)

2009-07-08 @ 19:57:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0