Lektajm

Äntligen fick Oliwer leka med en kompis, så som han har längtat. Nästan en månad sen han hade en kompis hemma att leka med. (Om man nu inte räknar med grannen) Så idag tittade Linus förbi en sväng för att leka.
De hann med star warslego, barda, studsmattan, vattenkrig, poolen och lekparken. Själv han jag trycka i dem stuvade makaroner, korv, köttbullar och glass med jordgubbar.
Thella sov en stund sen var hon med killarna så gott hon kunde och hann med.
 nya trosorna som ska hålla blöjan på plats.
 lite dataspel hanns med innan de blev alldeles för varmt på övervåningen.
 söt i baddräkt.
 bus på studsmattan
 Oliwer svalkade bara huvudet lite i poolen
 glass är gott i denna värmen
killarna gillade de oxå
 sen kom de visst lite regn men inte hindrade de Thella inte.

Halv 3 kom Linus mamma och hämtade killarna för lite lek hemma hos Linus.
Så Thella och jag fick 2 timmar för oss själva. Hon tittade lite på tv och jag försökte ligga i soffan och kolla i en tidning. Thella tyckte jag passade bättre som klätterställning.
 fina shorts va? de var de som mamma/mormor köpte på mega

Lite skrapsår efter vurpan ner för trappen på framsidan.
Men hon överlevde och reste sig upp och grinade lite, sen var de bra med de.

Lite innan 5  traskade Thella och jag iväg till konsum för att handla lite små saker.
Var så fruktansvärt varmt och klibbigt.
Hämtade upp Oliwer efter de och begav oss hem. Påvägen hem lyckades vi med att paja bromsen på vagen, så himla typiskt vi som tänkte sälja den. Blir nog skrotten nästa för den.:-(
Precis när vi kom hem och hade packat in allt, kom Daniel hem från jobbet.
Så han var med barnen en stund och spelade bandy.
  skönt med hjälm i denna värmen

Sen var de duschen och badet som gällde för hela familjen Widén.
Blev en sen middag på alltanen efter de, fick lite roligt sällskap att titta på oxå.
  
 men vad nu igelkotten gör mål....
 sen siktar han in sig och drar fort vidare
 för att hämta nästa boll att göra mål med.

Vi skrattade rätt gott åt vår nya familjemedlem, jag gillar honom extra mycket då han ser till att snokarna håller sig borta från vår tomt. Daniel gillar honom inte då råtterna kan härja fritt. Nja vet inte vad som är bäst.

Nu ska jag ta och fixa mig för natten, daniel jobbar imorgon oxå så de blir till att sysselsätta barn i värmen och de är inget lätt jobb.

God natt på er



Kommentarer
sofia

Hello!! Nu när jag har bloggsemester kan jag ju läsa din blogg ännu mer...

Jag härmade dig lite med en semesterbild tyckte det var kul!

Och på tal om vagnen...sälj den och kom in till Våra Små och köp en ny, hi,hi! 2010 ås modell på scooter kommer in i veckan, kram

2009-07-05 @ 21:31:08
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0