Lika bra att ta tag i detta nu.

Är helt slut i kroppen efter dessa dagar med Elle och hennes familj. Kan verkligen hålla med henne i att de inte blivit allt för många sovtimmar. Men de var de värt, får sova ut denna veckan istället.

Ska väl ta och uppdatera er lite på dagarna som varit.

Onsdag 22 juli

Daniel sov natten emellan tis-ons hemma i hans föräldrars radhus. Han har ju sovit så dåligt några veckor nu, så vi tänkte att han skulle sova ut innan vi fick gäster. Jag sover inte alls bra när han inte är hemma, så de blev inte många timmars sömn den natten. Kl 9 var vi ute och lekte barnen och jag. Jag hade varit 2 vändor till tvättstugan redan och halv 10 började jag klippa gräset på våran gemensamma framsida.
Inte världens lättaste jobba med 2 barn springande runt benen. Halv 12 kom Daniel hem igen, han hade inte sovit alls bra denna natt heller, så efter att han ringt VC fick han en tid kvart i 4 samma dag.

 God morgon
 

Elle med familj kom runt 3, då hade vi precis klippt klart allt gräs och plockat iordning de sista.
När Daniel kom hem från VC åkte Elle och jag iväg till Willys för att handla lite. Killarna startade grillen, så till kvälls mat blev de flintastek och pommes.
 Emmy blev lite smått förtjust i vår studsmatta.

Efter att barnen somnat kom vi på att den nya Wallander filmen kommit ut, så grabbarna åkte iväg och hyrde den och 2 filmer till. Så Wallander och skickade sen hem Daniel till sina föräldrar med lite sömntabletter. Han hade fått såna av doktorn, och doktorn hade rekommenderat honom att sova ensam minst 1 vecka för att vila ut.
SKIT SNACK enligt mig, de var nog Daniels påhitt. Men undertiden vi har gäster kan jag gå med på de, för då är jag ju inte ensam om nätterna.

Torsdag 23 juli

Efter att alla fått i sig frulle och kläder åkte vi till Lek och Buslandet, för att leka av oss lite.
Thella var som ett vild djur, hon trivdes verkligen. Efter 3 timmars lek åkte vi hem för att lägga småtjejerna.
Vi tjejer fixade kvällsmaten och killarna gjorde soffan sällis. Innan barnen somnade blev de stora badar dagen, tjejerna badade och Oliwer duschade. Killarna drog iväg till systemet medans vi tjejerna badade barnen, sen blev de en filmkväll i soffan för oss vuxna.

  
  
 här gick de fort upp för att sen åka ner
 första gången såg Thella ut så här
 sen var de roligar, tillslut åkte hon helt själv.
 Emmy tyckte oxå de var skoj.
  kolla hon som kan själv.
 yippiiiiiiiiiii
 bus med pappa i bollhavet.
  barnen målade lite innan maten.
 nybadade och redo för sängen.
 Emmy tyckte Oliwer var en himla rolig prick.

Fredag 24 juli

Efter frullen packade vi in oss i bilen för att åka upp på stan. Kollade runt lite på ÖoB, Rusta och Pizza Hut.
Sen blev de stora holmen en sväng oxå innan killarna och barnen åkte hem igen.
Elle och jag fick en eftermiddag /kväll utan barn och karlar. Så från 4 till 6 gick vi i affärer sen var vi på bio. Den nya med Johan Falck. Himla bra film faktiskt absolut värd att se. Sen tog vi en promenad hem till norr igen. Var hemma lite efter 9. Och en helt perfekt dag.

  Barnen pärlade lite medans vi vuxna gjorde oss iordning.
KORT FRÅN STORA HOLMEN.
 
 
 puttetåget är ett måste enligt Oliwer.
  
  
 fick denna bild av killarna när vi satt på bion.

Lördag 25 juli

Hade hittat en hel del fint till Thella under Elles och min shoppingrunda dagen innan, så Thella fick snällt ställa upp och pröva sina kläder. Vilket hon inte har något emot.

  byxor och 2 pjamser på H&M
 Leggins, svart tröja och klänning på Lindex.
Svarta leggings på KappAhl.
 T-shirt på Lindex
 klapp klapp på "lilla" Emmy.

Åkte ut en sväng till marieberg för Daniel skulle lämna lite papper på jobbet och jag skulle byta Thellas nya klänning till en större storlek. Var inne på KappAhl och köpte med mig lite mer kläder till Thella.
 snacka coola kläder.
Själv hittade jag ett orange linne på Cubus för 30:- passade plånboken precis.

Lämnade kvar Elle, Tias och Emmy där och åkte hem för att förberedda kvällsmaten.
De kom efter 1 timme så då lekte barnen lite ute en sväng innan pastasalladen var klar.
 Daniel och Oliwer lekte lite medans jag fixade med maten.
 Thella fick mysa lite med Tias när vi varit så elaka och väckt henne.
  vatten krig
 nämen var Emmy på studsmattan igen.......
 Thella tyckte visst de var för varmt.

Och när småtjejerna somnat myste vi med lite kräftor, eller Oliwer slängde i sig ett gäng kräftor. Daniel blev utan och Elle och jag fick bottenskrapet. Nej då så illa var de inte men Oliwer tryckte i sig en heldel. Daniel och Mathias hade varit iväg och köpt Burger King. När Oliwer somnat började vi se den sista filmen killarna hyrt. Men Elle och jag gav upp rätt snabbt då de absolut inte var något för oss.

 kräft tajm

Söndag 26 juli

Idag gick vi upp med tuppen, ööö kanske inte riktigt men de var tänkte så. Men som ni vet blir de inte riktigt som man tänkte sig jämt. Skyller på barnen och karlarna.
Vi packade iallafall in oss i bilarna och åkte till Parkens Zoo i Eskilstuna. Vädret var verkligen med oss, inte för varmt och inte för kallt. Kom faktiskt lite lite regn men de var ytterst lite de.
Kollade runt på allt djuren och denna gång hittade vi till fantomenland oxå, där har vi aldrig varit förut. Bara gått förbi men inte varit där och röjt runt.

  sötisar
 kolla apan
 kolla apbebisen den har vid magen.
 schhhh tigern sover
 Kollade hur de har de i afrika
  påväg till jätte grisarna (som jag lovat att de var super stora)
 de måste gått upp diet under vintern för fasen vad de krympt.
 bääääää
 klappa kanin 

Sen var de dags att ta in kaninen och de stod på en lapp att de hade majsormar och andra snuskiga grejer att klappa. Så jag tänkte vara en tuffmamma och våga kolla på de, frågade tjejen med kaninen om de hade en orm att ta ut. Vet nämligen att både Daniel och Oliwer skulle bli super lyckliga då, som tur var hade ormen redan varit ute så mycket men hon kunde ta ut en ödla istället. Så till och med jag klappade den.
Kanske inte någon lång och vänlig klapp utan mer en dutt och sen fick de vara bara. Men nuddade den gjorde jag.
  modigt va???

Efter de var det dags för lite lunch.
  

 hej hej
 flera som sover
 wowwww var Thellas ord till denna filur
 kolla därner
glass i stora lass
  Fantomens häst var poppis
 lite fika hann vi med innan vi åkte hem
  vilka brudar
  ingen kommentar

När vi kom hem till Örebro igen, gjorde vi lite kvällsmat och Tias packade in i bilen.
För efter att Emmy fått sin välling runt 7, började de sin resan hem till Strömsnäs.
 tjejerna lekte lite medans Oliwer kollade på bolibompa

Coola Thella.

Hahaha kunde inte låta bli så himla skön bild.

Tack för denna gång och kom snart tillbaks. Ses till Ladies Night i oktober om inte annat.
 vink vink

Båda barnen tog lång tid på sig att somna, så när de äntligen somnat runt 10. Gick jag och la mig efter att ha slö tittat på tv en stund.

Måndag 27 juli

Daniel var super snäll i morse och lätt mig sova till lite efter 9. De var behövligt kan jag lova.
Oliwer bestämde med Neo att de skulle leka en stund idag, så vi gick ut rätt tidigt för att vänta på honom.
Innan han kom för att hämta Oliwer hann han leka med kusinerna som tittade förbi en sväng. De var hos mormor och morfar (oliwers farmor och farfar)
Under tiden Oliwer var hos Neo och Thella sov slappade jag framför datorn och åt lite mat.
Thella var inte på sitt bästa humör när hon vaknade. Tror hon hade ont i munnen, de är en heldel tänder på gång nu.
Hon ville inte sova, inte äta, inte leka , inte sitta i knä, inte bli buren, inte vara själv. Ja listan kan göras lång.
Blev lite bättre när Oliwer kom hem.

Nu ikväll har vi ätit taimat och softat framför datorerna då barnen somnat. Ska ta och lägga mig i sängen nu och kolla om de finns något att se på tv. Inte så troligt men värt ett försök.

Blev inte så många kort idag, typ bara ett men håll tillgodo.

Fruktstund i soffan med en trött pappa.

God natt på er. Kram malin m fam


Kommentarer
Malou

Vilka fina kläder du hade köpt till Thella. Och vilka fina skor hon hade! Nya va?

2009-07-27 @ 23:07:40
Lollo

åååhhh så fina kläder!!!! jag skulle också behöva sova själv MINST 1 vecka!!!

2009-07-28 @ 14:36:45
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
Elle

Jag fick lite sovmorgon igår jag oxå. Var verkligen välbehövligt :-). Nu ska jag se om jag kan lägga min lilla, låter inte så, men ska göra ett försök.

2009-07-28 @ 21:28:29
Jessie

ja du, sömn verkar vara en bristvara hos många just nu... hehe... Men man får väl sova när man blir pensionär eller nåt...

2009-07-29 @ 09:28:55
Anonym

Oj, vilken uppdatering!!!Kul med alla bilder...Ska du på Ladies night? Var? Vi ska till Linköping i oktober...ska bli såå kul! Visst skulle vi alla behöva sova ensamma i en vecka eller två- men jag har aldrig hört att läkare har rekommenderat det (var får jag tag i den läkaren, haha. Han verkar klok.)Ha det så bra! Kram Victoria

2009-07-29 @ 21:10:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0