Ögonfluss?

Imorse vaknade Thella med ett svullet och igen geggat öga. De har hållt i sig hela dagen och hon har varit lite extra kinkig. Nu i kväll somnade hon på en gång, men vaknade efter ca 2 timmar med hosta och feber. Lillpluttan, inte kul att bli sjuk nu.

Vad har hänt annars här hemma. Nja Daniel fick spelet på Oliwer, så nu är ALLA hans star wars grejer vinden och kommer inte fram förens han har ändrat attityd till de bättre. Han har blivit ett monster här hemma, eller överallt för den delen. Han skriker och kapar när han inte får som han vill, säger emot och gör grimaser. Sånt vill vi inte veta av så nu åkte grejerna bort. Får se om de funkar men jag är högst tveksam.
Kom gärna med tips och råd för hur vi ska lösa vårt problem, orkar inte med allt tjafs som är dagarna i ända.

Innan lunchen var vi iväg och handlade lite på Willys, slängde Thella i sängen och fick för mig att jag skulle baka frallor. Oliwer hjälpte oxå till, Daniel tyckte de var skit kul nr jag hämtade instruktionsboken till assistenten.
Men vad fasen så ofta bakar jag faktiskt inte, men himla gott blev de.
Så de kommer jag göra fler gånger, tyvärr får jag inte in mer i frysen så de får vänta en stund.
  fick ihop de tillslut
 bagare Oliwer hjälpte till

Medans frallorna jäste passade vi på att slänga ihop en muffins sats oxå. Så idag har de blivit en heldag i köket.


 Thella gillade muffinsen
 så mycket att hon försökte sno till sig en extra när jag vände ryggen till.

Runt 18 kom Fredde med barnen, jag hade gjort tacos som vi skulle bjuda på. Som tack för maten fick han tapetsera lite i trappen.
 Vad gör du pappa? undrade Maja
 hmmm ska inte skorna var på fötterna?
 hela gänget samlade.
 Fredde såg allt till att Daniel fick penslen precis när jag skulle ta kortet. Innan stod han nämligen och pekade vad Fredde skulle göra.
 Hmm vad är de vi läser........BYGG max. Men där jobbar väl inte Daniel????
 4 åringen i sina nya födelsedags kläder.
 Vår 5 åring som är inne i värsta trotsålden. Men söt är han när han sover.

Ska ta och gå ner och kolla om jag hittar min kamera nu, tror jag tagit lite kort med den oxå. Lägger in dem lite senare i såfall.

Hittade kameran så detta var vad jag hade att erbjuda i den
 Oliwer läste för Thella i rymdskeppet.
 Ett försök till ett kort på hennes öga.

Fattar inte varför alla kort som tas inne på Thellas rum blir så himla dåliga. Lite smått irriterande kan jag tycka.
Nå ja nu ska jag läsa några sidor i en ny bok jag började i igår.

God natt och bye bye



Kommentarer
Malou

Men stackars lilla Thella Bella. :-( Hoppas att det går över snart då.

2009-07-09 @ 10:15:50
Malou

Men man fick aldrig se hur det blev i hallen? Vilken färg är det? Ni börjar få det riktigt fint, men när ska det börjas på toan?

Du kan väl säga till Oliwer att Moster Malou & Emil BARA bjuder med SNÄLLA barn till ALV. :-)

2009-07-09 @ 10:17:40
Malou

Ah, glömde skriva det att jag vill också ha sån maskin. Jag skyller på att det är därför mina bullar inte blir bra. :-)

Men jag vet inte vart jag ska ha den dock, finns inte plats i mina skåp. :-(

2009-07-09 @ 10:19:27
victoria

Men gud så goda frallorna ser ut...vi oxå kunna baka :(

2009-07-09 @ 15:41:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0