Regnet de bara öser ner

Fasen idag har de bane mig regnat HELA dagen, de började redan i natt runt halv 1.
Thella sov jätte oroligt hela kvällen igår och runt 12 vaknade hon och ville bara vara nära mig.
Fick henne att somna i våran säng igen, men vi låg vakna fram tills halv 2.
När vi satt på sängkanten i natt och myst kom de en mygg och satte sig i pannan på mig, jag slog till den och sa aj.
Thella som var helt väck i sin feberdvala började tok skratta, sen höll hon på att härma mig flera gånger. Hur söt som helst.

Snälla myggan bit inte så

 sötisen

Som ni kanske vet eller har märkt har Thella ett stort intresse av skor, de är de första hon frågar efter på mornarna. Och så fort vi kommer ner åker ett par på, nu är stövlarna de nya för de är så lätta att komma i själv.


När Daniel åkt till jobbet slog vi en signal hem till mormor och morfar för att kolla hur de hade de i de fina vädret.
Oliwer och Thella samsades som telefonen.

Sen försvann Oliwer in till grann tjejen Isa för att leka ett tag innan lunch, jag passade på att försöka få Thella att sova en stund. Vilket funkade himla bra. Hann prata en lite stund med Eva oxå innan hon vaknade och ville vara med.
 nyvaken

När Oliwer kom hem fixade jag lite snabb lunch, matlådor i frysen är toppen.
Sen kom Isa över till Oliwer en sväng, så jag och Thella passade på att städa lite.
 stör inte jag städar ju
 de var så roligt att hon glömde bort att hon hade feber.
 Hittade barnen i Oliwers sovrum med en bok.

Vår lilla städtant


Fick sen för mig att jag skulle baka en sockerkaka med cocosöverdrag. Så de slängde jag ihop lite snabbt.
De hade kunnat bli mycket godare, men precis när jag stod och kokade överdraget så klämde Thella ett finger i ytterdörren. Så de var bara att lägga ner bakningen och trösta ett skrikande febrigt barn istället.
 Men den ser ju god ut iallafall.

Sen tog jag och slängde ut barnen en sväng, eller jag fick snällt följa med jag oxå.
Vi blev inte ute så himla länge eftersom de regnade så mycket, men lite frisk luft fick vi i oss.
 gunga funkar även om de regnar.

Hopp hopp hopp

När vi kom in hoppade barnen i badet och efter de var de bara att ta tag i kvällsmaten.
 tittade på bompa medans mamma lagade maten

Nu sover båda barnen, de gick väldigt lätt ikväll så något skumt är på G.
Ska ta och göra mig själv klar för natten och lägga mig och läsa lite, vem vet vad som väntas med barnen.

Just ja höll på att glömma.

På begäran från Malou kommer här ett kort från gårdagens tapetsering. De är bara en täcktapet, så de ska komma upp en riktig fondvägg snart.


God natt på er



Kommentarer
Jessie

Bäst att lyda o kommentera då... men va ska ja skriva???? Hmmm... Kan väl berätta att melvins tjejkusin e precis som thella. GALEN i skor. Vi kanske ska sammanföra dem??? skratt

2009-07-10 @ 17:01:51
Malou

Men vad ska ni ha för fondtapet då?

2009-07-11 @ 20:39:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0