Solen tittar fram.

Tisdag 14 juli

Eftersom Thella börjat bli mer geggig i öronen igen, bestämde vi oss för att försöka ha henne inne under dagen för att se om de blir bättre. Så snälla farmor kom och hämtade upp Oliwer, för att se gå på stan med honom en stund.
Daniel jobbade så jag och Thella fick roa oss själva.
Jag passade på att baka lite mer bröd, två olika sorter blev de. Men en av dem blev helt misslyckat, smakade skit mycket jäst.

När Oliwer kom tillbaks efter 4 timmar på stan, var han bara hemma och vände.
Han och farmor hade bestämt att han skulle sova på landet en natt. Så de var  bara att packa en väska och vinka hej då. Daniel hade med sig lite filmer hem, så när Thella somnat såg vi på 2 st.

Nu dagens bilder och filmer.
 Thella tröttnade på ljudet från min bakmaskin och hittade sina hörlurar.
 De stora levarna kommer hamna i soperna för de smakade blääää

Thella dansar

Kul med papperskorgen


Onsdag 15 juli

Thella som nästan alltid sover till lite innan 9, vaknade redan halv 8 idag. Så himla typiskt när inte Oliwer är hemma.
Daniel hade sovit jätte dåligt under natten, så han fick lite sovmorgon.

Den badande valen

 tror de är någon som behöver gå till frisören mormor.

Thella fick börja med att bada, sen gjorde vi oss iordning och gick upp på stan.
Eller där överdrev jag, vi skulle gå upp på stan. Men eftersom vår nyaste vagn (-06 el 07) oxå har gått sönder gick de inte så bra att gå med den. Kom bara bort till svampen sen fick de bli buss.
Skulle upp på stan för att kolla om de fanns någon rosa snutte till Thella. Hon har ju en sen innan men känner att de är läge med en till. Får ju knappt tvätta den hon har. Hittade tyvärr ingen då alla rosa var slut överallt.
Men hämtade iallafall ut tvätttvålen åt mamma som jag lovat.

Hem igen för att söva Thella och få liv i Daniel. När Thella somnat tapetserade vi de lilla över toalettdörren. Å de var fasen inte mycket men vi var osams under hela tiden. Så här kommer de ALDRIG mer tapetseras, eller iallafall inte vi. Men Fredde och Emma får gärna komma och tapetsera köket sen när de är dags.

Som Daniel snällt sa när vi var klara.
- Malin jag älskar verkligen dig, och du är jätte duktigt på mycket. MEN jag kommer aldrig mer tapetsera med dig.
Å jag kunde nog inte sagt de bättre själv.

Sen fick han själv hållas med listen runt dörren så nu är de oxå klart, bara två små golvlister kvar. Sen är hallen ok.
 fint va?

Jag tog tag i gräset på framsidan och baksidan istället,
 fick lite hjälp av Thella.
 grannen har vinbär, å dem gillar Thella. Men bara dem hon fått plocka själv.
 slänga soperna är skoj, helst i Oliwers skor.
 så himla coola shorts, verkligen hel nöjd över dem.

Just ja Daniel fixade vagnen sen oxå, vilket jag blev jätte glad över.
 så nu sitter den där den ska igen.


Oliwer kom hem igen runt halv 4 och 4 ringde en dagis kompis och frågade om de kunde leka.
De bestämde att kompisen skulle komma hit, men när han sen kom ändrade de sig och ville leka hos honom istället.
Daniel hämtade sen upp honom igen runt halv 7, efter de var de kvällsmat och sängen som gällde.

Torsdag 16 juli.

Thella vaknade redan halv 8 idag oxå, kanske så att hon lägger om sina tider lite nu. Bara att gilla läget asså.
Jag gick iallafall upp med barnen, så Daniel fick sova till 9.
 riddarlegot har åkt fram nu när star wars är borta.
 pratar i telefon (har fjärrkontrollen till videokameran)

När han gått upp cyklade Oliwer och jag iväg till affären en snabbis.

 Hittade de andra så här när vi kom hem
  tydligen någon väldigt bra musikvideo på datorn.

Daniel gjorde sig iordning för att åka och jobba. Jag packade inför Hultsfreds resan imorgon, Thella sov och Oliwer lekte på sitt rum.
Efter att vi hade ätit tog vi med alla traktorer och lastbilar ut i sandlådan, sen traskade vi vidare till svampen för en liten fika.
 hjälps åt att bära ut dem
 vår stora kille
Hela vägen till svampen fick Oliwer hålla Thella i handen.
Tittar efter vårt hus
Försöker klättra ur vagnen.

SÖTA BARN



 Gott med glass

Oliwer tog några varv runt svampen när vi kom ner till marken igen, Thella hejade på från vagnen.
  

Träffade på farmor när vi kom tillbaks hem, stannade hos henne en stund. Hjälpte henne klippa deras framsida. Eller vi byte. Hon tog Thellas nr 2 blöja och jag tog farmors klippning.
Sen kom farfar hem och tog över å vi andra tittade på. Vilket var minsta lika skoj.
 

När farmor och farfar åkt ut till stugan igen, stannade vi kvar ute och lekte i lekparken.
 
Gick inte in igen förens lite efter 5, då var de dags att bada barn och ge dem lite kvällsmat.

Nu ikväll har jag gått och grubblat på ett telefonsamtal jag fick tidigare idag. 
Fasen asså har folk inte bättre saker för sig än att försöka förstöra för andra.
Blir så himla arg och ledsen, förstår verkligen inte hur folk tänker. 
Kolla fakta först innan ni öppnar käften och ställer till en massa skit.
Nu är jag väldigt säker på att allt kommer gå bra, men så himla onödigt liande som vissa får gå igenom, de ska INGEN behöva gå igen.

Så kära läsare ett gott råd, sköt er själva och skit i andra. Har man inga bevis ska man heller inte öppna käften.
Grrrr är så arg, ska nog ta och lägga ner detta ämne innan jag börjar grina igen.
En stor kram till dig i andra änden av luren, tänker på dig/er. 

Ska ta och packa de sista inför morgon dagen, så kanske vi kan komma iväg skapligt iallafall.

kram på er och ha en bra helg. Kommer tillbaks igen på måndag med helgens rapport.


 


Kommentarer
Malin

Hej..

Vilken härlig familj du har =).. Älskar o sitta o läsa din blogg =).. Kanon roligt..



Mindre kul med ditt inlägg nu om att de finns folk som ställer till de.. fattar mej inte heller på såna människor, o att de har sån energi till o göra de jämt oxå... ja de finns folk till allt..



ha de bra..

malin

2009-07-17 @ 08:03:15
URL: http://malin-westerback.blogspot.com
JEssie

Inte för att jag har en aning om va de handlar om, men lessen har ja ju varit rätt mycke de sista, så vi får väl trösta varann nån gång framöver när jag hinner kika in på msn.

KRAM vännen

2009-07-17 @ 11:24:41
Elle

Hej hej!! Nu kommer vi snart och gör Örebro osäkert!! Ni är väl beredda. kramar

2009-07-19 @ 21:37:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0