Bulgarien v 23 -2009

Tisdag 2 juni.

Vi träffade på Fredde och Emma (plus barn) på stan, tog en snabb lunch och gav oss sen iväg på vårt stora äventyr.
En bit utanför Glanshhammar stod farbror polisen och vinkade in oss för kontroll. Underbart med en böter som start på resan var vår tanke. Men nepp de bidde ingen sån utan bara blås och körkortskontroll.
När vi närmade oss parkeringsstället vi skulle till, visade våra GPS inte samma väg så medans Daniel svängde höger försvann Fredde raktfram. Efter en lite omväg för oss (som vanligt när man går efter vår superbra GPS) så hittade vi fram till de andra. Parkerade bilarna och satt oss på bussen till Arlanda.
Fasen vad stort de var där, kände mig en aning bortkommen, men med hjälp från de vana resenärerna Fredde och Emma hittade vi fram till planet i tid.

18:45 lyfte vi mott varmare brädgrader, trodde de skulle kännas otäkare men de kändes knappt. Oliwer fick sitta vid ett fönster så han tyckte de var jätte spännande, Thella roade sig med att knäppa upp säkerhetsbältet hela tiden.
Måste säga att 3 timmar på planet gick bättre än 3 timmar i bil ner till Småland.

När vi kom fram fick vi väntat ett tag på vår packning, efter de blev vi visade till våra bussar som skulle ta oss till hotellet. Sen var de bara att ställa sig i kön till incheckningen till rummen. Var verkligen helt ok hotellrum som här hemma. Packade upp de viktigaste och försökte få barnen i säng. Enligt Bulgarien tiden kom vi sen i säng runt 2 på natten.

Lite väntan innan incheckningen på arlanda.
 oj vad myclet flygplan.
På planet.

På hotellet

Onsdag 3 juni.

Som tack för att vi flög med fritidsresor fick Thella en förkylning i present, så hon hade feber hela natten till onsdagen. Den höll i sig hela dagen oxå, så för hennes del blev de inget dopp i poolen.
Vi tog de lite lugnt och kollade omgivningen men ett dopp hann vi andra med.
Kom faktiskt en regnskur på kvällen men den var snabbt över och solen tittade fram igen.
 God morgon Bulgarien äntligen är vi här.
 Lunchtajm på ett av alla mathacken.

Lite lek på strande hann med efter maten.
 Medans Emma och jag gick för att leta redan på vart info mötet med fritidsresor skulle vara kollade de stora på varsin film. För inte vill Oliwer se barbie film eller Amilia star wars.
  Thella vill oxå lära sig spela dataspel.
 filmtajm för Thella
Hotellrummet

Torsdag 4 juni

Thella hade fotfarande feber men var lite mer på G idag.
Vi traskade iväg på infomötet med fritidsresor, efter de fortsatte vi till den omtalade FLOWER STREAT.
Inte mycket att hurra för så vi traskade hem igen. Hittade en resturang att äta lite lunch på innan vi tog ett snabbt bad i poolen.
 Medans vi andra väntade på att killarna skulle dricka upp ölen lekte barnen.

Efter kvällsmaten tog vi en promenad till ett supermarket för att inhandla öl och vatten.

Sen hamnade vi på ett minidisco för alla barn på hotellet. De var poppis Thella gillade de verkligen.

Daniel hittade en dator så han kunde vinna i sin fotbollsmatch.
Efter discot var de en trollkarl som trollade lite för barnen.

Fredag 5 juni

Får börja med att säga GRATTIS till PIERRSA och LINUS som tog studenten i regnvädret.
Vi som befann oss i solen höll oss i solen hela dagen. Poolen var välbesökt så att säga.
Efter kvällsmaten fick barnen spela lite minigolf och dansa lite på minidiscot. Ett perfekt avslut på dagen.

Sen att våra små familjemedlemmar inte vill somna på kvällen var en annan femma.
  Till slut hittade John Blund fram till oss oxå.

Lördag 6 juni

Blev en dag vid poolen igen, men på kvällen efter maten tog vi en promenad ner till stranden för att fota lite och få en massa äcklig sand emellan tårna. Hade en slapp kväll på balkongen efter att Thella somnat. Spelade lite kort och åt chips tillsammans med Oliwer.
 Daniel tyckte de var tvunget att fotas till bloggen när jag tog en drink i solen.

Lördags mys på balkongen.

Söndag 7 juni

Åkte på vår första utflykt idag. En buss kom och hämtade oss kl 13 sen bar de av till Nessebar.
Där väntade en båt på oss, den skulle ta oss på en lite åktur med lite roliga aktiviteter för barnen.
MEN ACK vad vi sket oss. Fy F.. vilket skit om man får säga så. Värsta fylle resan var de, alla i besättningen drack (inte han som körde, vad vi såg iallafall) De skulle var lekar för barnen, å en lek var de. Men sen var de föräldrarna som fick leka, å de gällde de att dricka öl eller vi så fort som möjligt.
Vi ville bara i land och aldrig mer se denna båt. Amilia somnade och Oliwer sa att de var den tråkigaste dagen på semestern. Å de var de utan tvekan, slängt en massa dyra pengar på denna skit grej, så här ska klagas.

Äntligen tillbaks på hotellet.