Vecka 26

Måndag 22 juni

Jag, mamma och Malou tog med oss småtjejerna på en lite promenad i de fina vädret.
När vi kom hem igen sov ett av två barn, gissa vilket?
Fick Thella till att somna inne sen var vi ute och killarna spelade fotboll med Oliwer.
Malou satt i solen och löste korsord hela dagen, själv gled jag mest omkring med kameran.
Var upp en sväng hos mormor / gammelmormor på en fika oxå, killarna var uppe en lite stund innan och renasade ogräs i grusgången.
 oj stod de en resväska här
 fruktstund ute i naturen
 öö varför står hon här?
 hmmm kan ni se den försvunna Malou?

Ja då vet vi vart Oliwer är den närmaste veckan då:-)
 vi hittade henne igen, vilken tur.
 världens starkaste Emil

Här har vår bil spenderat några dagar. Kostade oss 11:000:- för att lösa ut den.
Men de är ju lugnt för Daniel skiter ju tydligen pengar varje gång han är på dass.

  
Här jobbas de för att få ihop till lite fika.
 

Tack för fikat mormor / gammelmormor Birgit
 mitt gamla barndomshem.
 kolla malou helt inne i sitt korsord. Allsång på skansen och korsord nu går de utför.
 fotboll i de gröna, gissa om Oliwer trivdes med de stora grabbarna
 Thella ville oxå var med men hon fick nöja sig med att titta på.

På kvällen åkte mormor,morfar, Daniel och Oliwer till virserum för att se när Pierrsa spelade trummor.
Malou och gänget åkte hem, så Thella och jag blev ensamma en stund innan Pontus och kusin Tim tittade förbi.
Vi fixade hamburgre tills de andra kom hem igen.
  grabbarna hann leka en lite stund innan Tim skulle hem igen.
 vill inte alls sova.

Tisdag 23 juni

Idag lämnade vi Oliwer kvar hos mormor och morfar och tog lilltjejen med oss hem till Örebro.
Trodde jag skulle börja grina när vi lämnade honom, men de gick faktiskt bra. Tror de hade varit värre om vi hade lämnat båda. Nu får Oliwer en vecka utan oss och Thella får en vecka med bara mamma och pappa, vilket hon aldrig haft innan.
 syskon mys innan vi skulle åka
 frukt hann vi få i oss oxå

Hej då brosan ses om en vecka.
 
 somnade rätt så snabbt i bilen
 inhandlat lite choklad vid cloetta i Linköping.
När vi kom hem tog vi tag i trädgården, jag klippte gräset och Daniel rensa jordgubbslandet.
 Thella tog brosans jobb och vattnade lite.

Onsdag 24 juni

Imorse när Thella vaknade gick hon in på Oliwers rum som vanligt men ingen Oliwer där. Hon blev lite fundersam men försökte sen sno med sig en av hans legoleksaker ut. (ja Oliwer jag hann rädda den, så nu är din dörr stängd)
Vi gjorde oss i ordning för att sen åka och handla lite, kylen var en aning tom efter 3 veckor ute på resande fot.
Sen sövde vi Thella och fixade med lite annat här hemma. Jag tvättade några maskiner och Daniel skötte datorn.
Var iväg och fixade lite ärenden oxå efter att Thella vaknat.
På kvällen åkte Daniel till sin kompis Staffan.  De skulle åka till Ånnaboda en sväng för att gå ut och gå.
Jag och Thella gick ut till lekparken för att se om vi kunde hitta glassbilen som brukar komma på onsdagar.
Fick med oss 2 påsar glass hem. Bra att ha i värmen. 

 Fick på sig sin sko helt själv idag.
 Utan för Willys fick Thella några nya kompisar.
En stor grej har hänt i dag i familjen Widén. Daniel har tagit ihjäl sin första geting.
Detta är stort mina vänner, för ivanliga fall hade han sprungit ut och ropat på mig.
Idag sa han inte ett ljud utan berättade bara efteråt att jag skulle kolla i badkaret.
Stprt GRATTIS älskling  de kan visst bli folk av dig mä.
 
 tvätten torkar hur bra som helst i solen
 frukt stund
 Thella ville att de skulle finnas lite snö som hon kunde skyffla upp.

Har visst missat att vår lilla tjej tycker att hon är en stor tjej.

Glömde berätta att Daniel var iväg och besikta bilen idag, den gick igenom för er som undrade.
Hade blivit lite smått sur om den inte gjort de, så mycket som blev lagat på den i helgen.

Torsdag 25 juni.

Vaknade inte förens lite efter 9 idag, å då fick Daniel bråttom han började ju 10 idag.
Thella och jag har mest glidit runt här hemma. Varit ute på framsidan och lek, sovit en stund, ätit lite, varit ute på baksidan. Ja de är väl vår dag de. Hann med att tvätta 3 maskiner oxå.
Daniel kom hem lite innan 7 så då åt vi lite och försökte sen få Thella att somna.
Sen har jag suttit med denna blogg ett tag men nu verkar de som om jag fått lite ordning på den.

 idag kom hon i båda skorna själv. Vill man ut så lyckas man med allt.
Lite av grejerna Thella har haft för sig idag.
 kritmålning  gungat
 klippt gräset  tittat på film i 15 min

Thella hoppade på studsmattan och jag solade. Rätt bra fördelat tyckte jag
 

Fredag 26 juni

Thella vaknade runt 9 så då var de bara att gå upp.
Daniel fixade lite med räkningarna och jag gjorde Thella klar för dagen och gick ut i de fina vädret.
 Dockvagnen är bästa grejen här hemma just nu.
 Vill den inte som Thella vill, då lyfter hon  bara upp den och går iväg.

Sen åkte Daniel iväg för att köpa lister till hallen och en dörrkarm till toan.
Medans han var borta sov Thella och jag gjorde lite mat.
Vi var ute till Coop i Lillån en sväng oxå, hittade inte så mycket men nästan 700:-  fattigare blev vi.
På kvällen målade jag lite i trappen och Daniel fogade de sista på hallgolvet.
 snart så är hallen klar, finns en del kvar att göra.
 här hålls jag

När Thella somnat delade vi på en svampen kebab och åt lite kräftor.
Helt okej dag i värmen.


Lördag 27 juni

Daniel började 9 idag så redan kl 8 vaknade Thella. När han hade kommit iväg gick Thella och jag ut på framsidan en sväng.
 lilla dockan är så söt.
 å är de inte snäll äter hon upp den.

Efter de var de dags för henne att sova middag, så jag passade på att måla spaljen i trappen.
Kristin ringde och skvallrade lite om sin förlossning, alltid lika trevligt när hon ringer. Ska ta och se över vilken dag vi kan komma och kolla på underverket Josefin.
Så fort Thella vaknat och vi ätit lite tömde jag i lite vatten i henne gamla badbalja, de blev poppis kan jag lova.
Hon plaskade och jag satt i solen. Inte helt fel de inte.
  å vad skönt
 söt va, nya baddräkten sitter som gjuten
 akta tårna
 fruktstund

OJ fick man inte bada med kläderna på.
 å vilken fin blomma.

Daniel kom hem runt halv 6 då började han med grillen på en gång. Grillade potatis och flintastek mumsigt.
När Thella somnat tog jag ett tag med spaljen och trappen igen, så kl 22 la jag ifrån mig penslen.
 Thella hann med ett snabb bad innan maten var klar.

 gott med grillat.

  ny grejen när man tar kort på Thella.

Under dagen fick jag ett mms från Malou, hon var på ALV tillsammans med Emil,Winnie och Oliwer.
Han ser ju ut att ha de bra, men nu börjar vi sakna honom VÄLDIGT mycket här hemma.


Söndag 28 juni.

Thella vaknade runt 2 i natt och var hur mammig som helst, hon skulle absolut inte ligga i sin säng och pappa dög inte. La henne inne hos  mig och försökte få henne att somna om. Hon låg helt still men somnade inte förens efter någon timme. Vid gav Daniel upp och la sig i Oliwers säng (Thella som inte ens är 2 år tog upp HELA våran säng)
Jag kunde heller inte somna om så jag försökte bära in henne till hennes egna säng, då vakande hon och ville inte alls sova. Men efter att ha gett henne lite välling gav hon upp och somnade om.

Idag slog hon upp sina blå runt 10 så de blev en lång sovmorgon, sånt gillar vi.
Efter de gjorde vi oss iordning för att åka till K-rauta och handla med oss lite grejer till lilla toan ner.
Var inne på en leksaks affär och köpte en överaskning till Oliwer oxå, saknar honom så. Sen hade han fått glass pengar av farmor och farfar till Bulgarien resan och de hade han inte använt upp. Så de fick gå till överaskningen istället. Tror och hoppas på att han blir nöjd iallafall.

 redo för bilfärden i värmen

På eftermiddagen var Thella och jag ute på baksidan medans Daniel höll på med väggarna inne på toan.
matar dockan och tar en bit själv. 
Sen blev de visst osams så Thella slängde dockan och gick och tjurade i ett hörn.
 

Framåt halv 7 kom familjen Eriksson/Karlsson förbi. Fredde skulle hjälpa oss måla taket i trappen.
Sen köpte vi lite hämt mat och mumsade på ute på alltanen innan de cyklade hem igen.
  små tjejerna passade på att hoppa lite.
 amilia satt och kopplade av lite emellan hoppen.
  Hej då ses snart igen.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och läsa en bok innan de är dags att somna. Imorgon blir de till att röja upp här hemma och försöka hinna klart med målningen i trappen och hallen. För imorgon kväll kommer lillkillen hem.
Yipppiiiiiiiii



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0