DHW är bara sååå bra.

Så som jag har saknat de tvprogrammet man sitter som klistrad framför tv:n och inget får störa en.
Håller redan på att längta ihjäl mig till nästa vecka. Suck vad tiden går sakta. 

Annars har vi jobbat på som bara den här hemma idag, kanske inte med de som de var tänkt men mycket annat har vi fått gjort.
Alla gick upp kl 8 i morse, jag hann till och med att tvätta håret innan vi åkte i väg för att lämna Oliwer på dagis.
  Oliwer och Thella försökte med hjälp av sina lasersvärd få upp en trött pappa ur sängen.

Alla var färdig klädda och matade 5 över 9 så sen bar de iväg till dagis med lite glasspinnar till kompisarna. Oliwer skulle bjuda på glass idag eftersom han fyllt år.
Efter att ha lämnat av Oliwer på dagis åkte vi andra vidare till Coop för att handla.
 En banan är en bra muta på Coop så Thella höll sig lugn ett tag (tills vi skulle ta den ifrån henne)
Efter Coop gick vi in på Jysk för att köpa med oss korgar som vi skulle ha i badrummet. Daniel prövade lite datastolar oxå, så Thella hjälpte honom att välja ut en bra. De slutade med att vi kom hem med 4 korgar och ingen datastol, Daniel har nästan lika mycket beslutsångest som Malou;-)
 nja den här va inte så skön pappa.

När allt var upp packat och Thella fått lite gröt i magen somnade hon på en gång. Jag skulle börja riva bård men Daniel ville börja med att göra iordning inne på toan med alla korgar. Fanns inte så mycket för mig att göra för han tog över allt jobb och lätt mig inte få en syl i vädret tills de var dags att göra rent handfatsavloppet då vill han minsann ha hjälp. Fasen vad äckligt de var. Men nu är de rent.
 kolla vad bra de kommer bli.
Å så här bra blev de, efter att Daniel fått ta en extra sväng till Jysk innan han hämta hem Oliwer från lekkompisen.
Vi var ju bara tvugna att ha 4 korgar till.
  
 Thella fick oxå en korg att ha lite smått och blandat i.
 Snacka äckligt men rent blev de efteråt, för Daniel fick ta och storstäda badkaret oxå undertiden jag rev ner bård i trappen.
 mer får inte jag ner nu når liksom inte.

Daniel skulle ta över mitt jobb men efter att ha försökt riva bort lite bård i max 5 minuter gav han upp och hittade på en ny syssla till sig själv.
Japp så funkar han gärna 14 olika grejer att jobba med på en gång. Man kan bli lite smått tokig på honom.
Men idag gjorde han iallafall klart sin nya syssla "sätta dit den nya skåpsluckan i köket".
 Innan   Efter
Blev inte så tokigt. Riktigt nöjda faktiskt, nu kan man köpa vilken micro man vill utan att den behöver matcha resten av köket.

Thella och jag delade på en glass medans vi kolla på när pappa jobbade.
 

Daniel hann precis klart med köksluckan innan de var dags att hämta hem Oliwer från Linus.
När de kom hem åt vi lite hemmagjorda våfflor hade fått 2 recept av Emma. Ett med ägg och ett utan gjorde en sats var. Måste nog säga att de med ägg var lite godare.


Så fort maten var uppäten gick vi upp för att göra oss iordning för natten.
Oliwer skulle duscha men han ville inte alls de idag, han lillasyster däremot var hur sugen som helst på de.
Hon smet in när Oliwer skulle gå in.
 Sen vägrade hon gå ur, så mamma fick nästan använda våld för att få ut henne.
 De hela slutade med att Thella oxå fick duscha.

Hörde en duns ute ifrån hallen och vad hittar man där?
 Jo en Thella som såg hur skyldig ut som helst.
Ajaj inte pappas arbetsbyxor.

 Smile...... å mamma måste du ta kort jämt? Jag vill se på bompa nu.
 Sen kom Thella och störde istället haha.

Ikväll var Thella svår sövd hon vill inte alls sova när kl var 7, utan hon låg vaken i sin säng tills klockan var närmare halv 9. Fick en lite extra slurk välling sen gav hon upp och somnade.

I morgon ska Daniel först jobba sen ska han hem till sin kusin Nicklas för att träffa några killkompisar och leka lite.
Så de jag vill komma fram till med denna mening är nog igentligen att de är väldigt synd om mig imorgon som får kämpa med barnen hela dagen. (Tyst nu Emma jag vet att du gör de mån-tor men de är du de å du orkar sånt)
Nå ja tänk på mig imorgon och håll tummarna för att båda barnen får sova i sina sängar så ingen behöver ligga på trappen i snöslasket.

God natt




Kommentarer
emma

nä jag kan inte vara tyst :) men den här v är det bara 4 dagar förra v var det sönmorgon till fredag kväll och om du vill "hämnas" på danne nån kväll o sticka hemifrån så är du ju alltid välkommen hit ....jag behöver alltid lite hjälp ;)hahaha

2009-03-04 @ 07:15:56
Malou

Menar du att jag har beslutsångest? Okej, kanske lite. Men du hjälper mig ju inte genom att skratta och säga att den såg stor ut, och sen säga "men ha kvar den du". Vilken hjälp. NOT!

2009-03-04 @ 15:01:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0