Dags för sängen

ska bara lägga upp bilder från dagen som varit.

Thella började morgonen som hon gjort de senaste 4 mornarna med ett bad eftersom hon skitit ner hela sig och byxorna. Tror hon satt de i system för att få bada.
Ludde hade sovit bra under natten å inte alls hört när vi varit nere 2 gånger för att göra välling till Thella.
Runt 10 var alla färdiga för frukost, sen var de bara på med kläderna och gå till bussen.
 
Daniel åkte till jobbet och vi andra visa Ludwig hur han skulle ta sig till "jobbet" och hem.
 grabbarna tog sällis till bussen.
Medans vi ändå var på stan passa vi på att köpa med oss lite pålägg hem.

Så fort vi kom hem la vi upp Thella sen sov hon ett tag medans Oliwer tittade på ett avsnitt av Wild Kids och jag bloggade.Lite mat fick vi i oss efter att Thella vaknat.
 stör inte det är jätte spännande nu mamma.
 Thella hittade mammas hårfön som hon lekte lite med.
  När Adela var här igår plocka vi fram dockvagnen och nu är Thella helt fast i den, men dockan vill tyvärr inte sitta still utan envisas med att glida ur vilket retar thella en heldel.
 oliwer blev så nyfiken på varför Thella var arg så han torka sig i farten (anledningen till hennes utbrott var att vagnen inte vill som hon ville)
 vad gör du brosan?ah skrämmer mig

Efter maten och lite lek slängde jag ut barnen en sväng, vi var ute tills Ludde kom med bussen lite efter 4.
  lite lek i snön innan de sista försvinner
 Så här gick barnen snälla mamma och drog på sina tungviktare. Fasen vad ont i ryggen jag hade sen, men barnen hade skoj iallafall de är huvudsaken.
 Sen tog snälla storebror över ett tag och körde runt på Thella.
 Så kan man oxå sitta tydligen iallafall medans man väntar på att stor kusinen ska komma hem och leka.
 vilket han gjorde, Oliwer och Ludde drog iväg på en gång.
 men men jag då ........ (Mamma fick rycka in och bära hem henne eftersom hon missa traktortåget hem)

Ludde och Oliwer körde ett lite annorlunda snöbollskrig, de var ett snöskyffelkrig istället vilket funka minst lika bra.
  tror nog Ludde vann till sist.
De frusna och blöta killarna hoppa ner i ett bad när de kom in, Thella fick först nöja sig med att titta på men sen gick de inte att hålla henne därifrån.
 Thella var hur avis som helst på killarna.
   Så tillslut fick hon oxå vara med.
När Thella gått upp fortsatte killarna att bada en stund till men först sanerades badet eftersom de kunde finnas kissrester, å medans man bytte vatten fylldes de på med mer bubblor.

Till kvälls mat blev de kyckligfile, pommes och tzatsiki hade gjort lite korvar orvar till Oliwer oxå.
 Måste säga Lena och Peter ni har uppfostrat er son hur bra som helst, han är super duktig på att hjälpa till utan att man behöver be honom om de, han tar tag i grejer som behövs göras utan att man ens märker de. Trevlig och artig är han med hoppas min son kan lära sig lite såna grejer under den här veckan.
 Medans vi andra åt passa Thella på att sprida ut alla pennor så gott hon kunde. Å de kunde hon hur bra som helst. Pappa fick städa upp medans mamma fick göra rent stjärten efter en omgång bajs.

När alla barnen sov slappa vi lite i tvsoffan med en tallrik glass jag och Ludde de var vi värda efter en hård dag.

Nu ska jag ta och lägga mig känner att huvudvärken börja smyga sig på
God natt




Kommentarer
Jessie

Wild kids är poppis här hemma me! Småtrevligt program!

Ha de gott!

2009-03-10 @ 19:14:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0