En rätt skön söndag

Som ni säkert inte har missat hade vi ett födelsedagsbarn i familjen idag.
Vår lillkille är inte liten längre fasen redan 5 år, han får sluta växa nu.
Ska han hålla på så här kommer han snart ha flyttat hemifrån å ha fru och barn, huuuuu hemsk tanke.

Imorse vaknade jag halv 7 av att något åkte i golvet nere. Oliwer låg brevid mig eller brevid och brevid han låg klistrad på mig. Daniel hade flytt in i Oliwers säng. Hörde Thella små gnälla inne hos sig så jag gick upp för att göra välling. Nere var Elle och Emmy upp och i fullgång. Hörde steg i trappan och där kom Oliwer helt yrvaken.
Frågade vad han gjorde nere han skulle ju ligga i sängen så vi kunde sjunga för honom.
Då sken han upp som en sol och sa. Ja just ja jag fyller ju år idag de hade jag glämt bort, sen skynda han sig upp till sängen igen. Hörde hur han körde ut Daniel ur sängen så han själv skulle kunna lägga sig.
När Thella fått vällingen gjorde vi oss iordning för att sjunga. Tog väl lite för långtid för efter en stund hörde man från Oliwers rum.
-Men kommer ni inte snart jag är så nyfiken, jag hör ju allt prasslande med paketen.
Hahaha ja de är inte lätt att vara liten och nyfiken, eller de är inte lätt att vara 28 år och nyfiken.
 Emmy gav pappa en puss innan de var dags för skönsången.

JA MÅ HAN LEVA, JA MÅ HAN LEVA JA MÅ HAN LEVA UT I HUNDRADE ÅR.
 oj vad han sover.
 undrar vad de kan vara Thella har köpt?
 Hela gänget samlade.
Nu har Oliwer haft nattgäster sina senaste 2 födelsedagar, undra vilka som ska få den äran nästa år?
 Hmm pappas paket vad kan de vara?
 Thella fick nöja sig med snörena på paketen.
 Emmy passa på att softa på Thellas rum medans Oliwer öppna paketen.

Då ska vi se vad födelsedagsbarnet lyckas få ihop för presenter.
 Stora star wars av pappa, lilla av Thella.
 Elaka mamma köpte inga hårda paket utan mjuka med kläder. Shit vad poppis jag var idag.
 Lite träningsböcker av "hustomten"
Vi hade nämligen bestämt att vi bara skulle köpa ett paket var till Oliwer, men så hade jag köpt dessa böcker för länge sen så de fick helt enkelt komma från hustomten.
 Halsband, nyckelhållare och ballonger av moster Lena med familj.
(Han fick ju skorna av dem när Thella fyllde år)
 Sängkläder och 2 filmer från mormor, morfar och morbror Pierre.
 Grattiskort och 100:- från Elle med familj.
 Kläder av farmor och farfar + sparkcykel (fick de igår)
 Lego grejen från faster Nina med familj (fick oxå igår)
 å sist men inte minst ett gratis HAPPY MEAL från MC Donaldsklubben.

Så fort alla paket var öppnade vill Oliwer börja bygga ihop grejerna han fått. Så Daniel tog med sig honom ner för att bygga lite innan frukosten. Jag gjorde mig själv och Thella klar, shit så här tidigt borde vara syndigt att gå upp. Klockan 8 satt alla runt vardagsrums bordet och åt frulle. Inte vanligt för att vara oss.
 en ivrig 5 åring är inte att leka med, bygg fort pappa.
 Emmy pratade lite med mormor innan frukosten var serverad.
 Thella åt upp sin hårborste i väntan på en smörgås.
 Emmy visade sin berömda fotopose.
Hennes föräldrar lär henne verkligen allt bra de kan.
 Vår lilla 1 åring.
 Vår stora 5 åring.
 Emmy och Thella började bli lite trötta runt 9 så de vilade lite innan Emmy skulle fortsätta sin resa mot vinterlandet.

När nattgästerna åkt runt halv 10 la jag Thella för hon var super trött hon somna på en gång. Oliwer fick besök av granntjejen Isa. De lekte med nya legot och fikade lite på resterna av robot tårtan Oliwer gjort.
 gött med glasstårta.
Isa gick hem lagom till vi skulle äta lite lunch runt halv 1, efter de åkte Daniel och Oliwer på simskola.
 Mina killar.
  Thella ville oxå med på simskolan.
Men jag och Thella stanna hemma och städa lite. Pratade med mamma i telefon oxå. Var kanske inte helt med i samtalet men Thella hitta på så mycket hyss undertiden så jag höll på att bli tokig.
  aj aj rör inte det. (undertiden mamma sitter på toa kan man göra en massa bus)
 Å nej du får inte vara i de skåpet heller, tror ni hon lyssnar.????
 Denna fick Thella i 1 års present av Oliwer.

När grabbarna kom hem igen lekte de lite med alla nya legogrejer, Thella fick snällt sitta i resesängen så hon inte skulle förstöra. Jag var ute och plocka lite med alla sopor vi hade.
 Här skjuts de för fullt.
 Den nya från pappa  å Thella
 Här satt sötisen och roa sig själv medans killarna lekte.

Eftersom Oliwer fyllde år idag hoppade vi gympan så vi skulle hinna ha lite mys bara vi i familjen.
Oliwer fick välja kvällsmat så han valde MC Donalds, Daniel och han var iväg och köpte de undertiden jag gjorde Thella klar för natten.
 mums hamburgare och filmen Kung Fu panda. Kan inte bli bättre.
Han fick i sig precis allt i Happy Mealet. Inte en enda lite pommes blev de över.
 Thella försökte stoppa papper i pappas öra, han var inte så sugen på de.
 Så hon pröva med stjärten istället.

När filmen var slut tog Daniel med sig Thella upp för att lägga henne, Oliwer och jag satt och mumsa i oss de sista av lördagsgodiset. Då ringde morbror Pontus för att gratta Oliwer. När man hör hur Oliwer pratar så himla vuxet blir man nästa tårögd. Han FÅR inte vara så stor, han ska ju vara vår lilla kille.
  Inne i ett väldigt intressant samtal med Pontus.
När vi pratat färdigt med Pontus blev de en snabb saga innan John Blund tittade in.
Så barnen sover och jag ska oxå gå och krama kudden.Är oxå helt slut. Inte alls van att gå upp halv 7 på mornarna.
God natt på er.

Avslutar dagen med en bild på våra underbara barn.







Kommentarer
Maloj

Ja, de är helt underbara dina barn. :-) Vad söt Thella var i sin katten jansson kläning. :-)

2009-03-01 @ 23:28:07
Elle

Hej svejs! Tack för att vi fått våldgästa er två helger på raken :-). Kan i alla fall se att vi i vår familj har ett gemensant drag: vi kan bara inte bli bra på kort ;-). Saknar er redan, hoppas vi kan ses snart igen. Kramar Elle

2009-03-08 @ 21:37:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0