En vanlig måndag har passerat

Barnen vaknade runt halv 8, men vi vuxna låg och halv slöa i sängen till halv 9. Sen var de liv i luckan.
Daniel betalade lite på resan till Bulgarien så nu går de inte ändra sig, elller går och går klart de gör men vi tänker inte görat.

Imorse när jag låg i sängen hörde jag hur Oliwer pratade med Thella i hennes rum, dörren var igenputtade så man blev lite nyfiken på vad de gjorde så där halv 8 på morgonen.
 Vad kan de nu har hittat på?
 Ser rätt tomt ut här.
 jasså han hade krypit ner till syrran.

Sen försvann Oliwer in på sitt rum för att klä på sig och äta smörgåsen jag gjort iordning till honom.
Tog 2 timmar innan han kom ut igen, utan kläder och utan att ha ätit smörgåsen.
Han hade ju inte tid för han lekte med star wars legot ju.

  Thella hittade Oliwers nya tröja å den ville hon ha på sig.
 Medans mamma och pappa gjorde sig iordning mumsa Thella på majskrokar.
 Efter 2½ timme hade Oliwer ÄNTLIGEN fått på sig kläder, inte de jag lagt fram utan några han själv valt. Mammas födelsedags present kläder. Coola ju.
 Visar stolt upp halsbandet han fått av moster Lena med familj.
Han har redan bestämt att han ska ha dessa kläder och halsband till dagis imorgon när de ska fira honom.

När vi fått i oss lite sen frukost och Thella lite gröt somnade hon om igen, Oliwer tittade på sin nya film Bröderna Lejonhjärta som han fick av mormor och morfar i födelsedagspresent. Själv fortsatte jag med den här jäkla bården i trappen, men nu är de inte mycket kvar jag kan riva, för sen når jag inte längre.


Så fort Thella vaknat igen fick hon sällskap i sängen igen. Förstår inte men Oliwer har verkligen fattat tycke för hennes säng. Han kanske har fått lite ålders noja *asgarv*
 å är han här igen

Sen slängde vi i oss lite kasslergrattäng innan vi tog en promenad till konsum. Oliwer stannade och lekte i alla snöhögar han hitta. Tur de är på väg bort nu var min tanle. Snön höll tydligen inte med för under hela vår promenad snöade det. Suck om de kunde bestämma sig någon gång.
 en sista snöängel innan snö försvann (trodde vi)
 Thella kolla på när brosan röjder i den blöta snön.
 När vi började vår promenad såg de ut så här, men när vi gick hem igen var de vit precis över allt.

Påvägen hem stanna vi till hos en dagis kompis till Oliwer för att kolla om han ville hänga med hem en lite stund och leka. Han har aldrig varit med hem innan så de passa ju bra nu när de bara var för någon timme.
Oliwer och Viggo lekte super bra, Viggo är 1 år yngre än Oliwer men de funka väldigt bra ihop.
 Han gillade svärd han med så de lekte krig för fullt

När Viggo gått hem gjorde jag barnen klara för kvällen och började med kvällsmaten.
Oliwer lekte lite med Thella undertiden jag gjorde maten så hon slapp hänga mig i knävecken.
 
Så fort jag tog fram kameran så intog Thella denna minnen, jag skyller på Daniel.

Runt halv 7 kom Daniel hem slängde i oss lite mat och la sen barnen. Båda somnade väldigt fort idag.
Själv ska jag oxå gå och lägga mig nu tänkte läsa några sidor i min nya bok jag började i igår.

God natt på er.




Kommentarer
Malou

Snygga de var i sina kkläder. :-) Thella hade ju en passande tröja på sig, där det stod BUS. hihi

2009-03-02 @ 22:28:15
lollo

jasså ska du börja läsa böcker?? vadå??

2009-03-03 @ 13:00:42
URL: http://trollmammsis,blogspot.com
Jessie

Du är så superduktig på att blogga! Så kul att läsa men ack vad jag får dåligt samvetet över mitt eget bloggande...

2009-03-03 @ 13:01:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0