Ett intressant samtal med min son

Ja nu ikväll när jag skulle läsa för Oliwer så låg vi i sängen och kollade i boken.
Vi har nämligen börjat läsa mina gamla barnböcker och kollar då alltid hur gamla jag var när jag fick dem.
Idag läste jag oxå att jag hette Nilsson i efternamn. Förklarade att innan jag gifte mig med pappa så hette jag så.
Mmm sa oliwer.
-Vet du mamma?

-Nej

-Innan pappa träffade dig var han tillsammans med en tjej jätte länge.

-Jasså (hmmm vad har daniel berätta igentligen var min tanke nu)

- Ja men sen ville pappa leka med sina kompisar mer och då tröttnade tjejen på pappa och blev tillsammans med en annan kille.

-jasså (undrar vem denna tjej var)

- Å efter de gifte sig pappa med dig.

- Ja ha de var ju tur de då. Vet du vad den tjejen hette? (lite nyfiken är man ju allt)

- nej kommer inte ihåg de, men läs nu.


Ja Daniel om du läser detta kanske du ska sluta berätta allt för Oliwer. Han är bara 5 år och behöver inte ha alla info om oss. Men jag älskar dig och tur att Linda dumpa dig för att du var för mycket med dina kompisar och inte pussades med henne. ;-)


Kommentarer
Mannen

Ska väll berätta att vi pratade om skola och tjejer och att detta hände för ca 20 år sen.

Klart att du är min enda..=P

2009-03-02 @ 10:43:22
lollo

OJ daniel!! tur att Malin inte har behov av att berätta allt hon gjort innan dig ;-)

2009-03-03 @ 13:07:57
URL: http://trollmammsis,blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0