Gör ett nytt försök.

Blir så j.... förbannad hade suttit här och blogga tom hela j..... söndagen å då råkar jag komma åt någon j.... knapp så skiten försvinner och ersätts med något annat skit.
Jag som ändå inte hade annat för mig.
Bläääää hatar detta just nu, har en miljon kort att lägga in känns de som å nu kommer de ta yttligare 2 timmar.
F A N.

Söndag 22/2
Daniel sövde Oliwer medans jag bloggade sist å efter en stund hörde man några välbekanta snarkningar från Oliwers rum hittade dem så här.
 mina sötisar

Måndag 23/2
Kommer knappt ihåg vad vi gjorde men Daniel åkte till jobbet och vi andra röjde lite här hemma.
 oj vad fort de gick ut från sovrummet undra vad hon har på G nu?
 ah mammas fotkräm aj aj.

Malou och jag tog med oss barnen på en promenad till konsum, Emil stackarn fick snällt stanna hemma och vakta datorn. Så himla synd om honom men vi orkade inte släppa med oss honom oxå.
 
 

När vi kom hem slängde vi oss lite lunch, sen försökte vi få Thella att sova lite. Men de gick mindre bra hon sov kanske 30 minuter sen vill hon vara med busa lite.
Jag försökte riva bård, Malou satt vi datorn lite, Emil kolla på film och Oliwer lekte på sitt rum.
  Kolla knubbisfoten så go.
 Thella "hjälpte" Malou att plocka fram Oliwers gamla bebiskläder.
 sen fick hon visst hjälp av Oliwer oxå. Tror att hon nog helst hade velat packa ner båda mina barn i kartongen och skickat dem långt bort istället. Eller vad säger du malou?
 Emil försökte kolla på film men de är inte så lätt när alla tjejer flockas runt honom.

Själv slet jag som ett djur med bården i trappen.

Blev lite full i skratt när man ser hur proffsen innan oss tapetserat.
 klipp och klistra typ

 Thella hittade visst något intressant under sängen vad kan de vara?
 hmm vad kan man göra med den?
 kolla mormor vilket coolt trix. Impad va?
 farmor kom över en sväng för att kolla med Oliwer vad han ville baka till sitt kalas på Lördag.
 Fam Palmér/Nilsson kollar på familjen annorlunda och inser att de är väldigt nöjda med 1 barn ett tag till.
 pluttan håller med men om några år vill hon ha ett syskon.

Tisdag 24/2
En riktig slapp förmiddag blev de idag, gjorde oss inte iordning för dagen förens de var dags att hämta Oliwer kl 2.
Emil och Daniel kollade på en film,
Malou bloggade.
Thella sov en stund.
 Själv jagade jag dammråttor och rev bård. (tack malou för du tog detta otroligt snygga kortet på min bakdel)

 Oliwer väckte mig kvart över 7 imorse och berättade att han bäddat sin säng själv, så jag var ju bara tvungen att ta kort på de och laga ut de här tyckte han.

När Oliwer var hämtad packa vi in oss i bilarna och åkte till Marieberg för att ta en fika, de var ju fettisdagen så de var klart att Daniel skulle ha sin semla. Han tryckte faktiskt i sig 2 utan några som helst promblem men sen var de toan som gällde. Oliwer lyckas med kladdkaka och Emil med en tallrik pommes. Jo han är inte som andra den där Emil men han är go iallafall.
 inte så bra bild men ni ser ju vad vi gör
   mums
Sen blev de en lite sväng i affärerna oxå innan vi åkte hem igen lagom till bompa.
 Thella kolla in de senste på Lindex.
 Emil kolla bara utsikten bakifrån.

Pappa och Oliwer var iväg och köpte ett hårspänne till Thellas lugg.
Så söt så men när hon sedan fick spännet i handen börja hon stor grina blev lite rädd för de tror jag.

(om ni kollar nog ser ni att emil fortfarande står kvar vi skylt dockan i högra hörnet på kortet längst upp, han kunde inte slita sig.)

Ikväll var de Emil och Malou som stod för kvällsmaten, någon slags grattäng med bacon,kassler, bandspagetti och bearnessås. Riktigt gott blev de iallafall. Tack för maten.
 
Ikväll var de Emils tur att träffa på John Blund i Oliwers rum.
 ja de är rätt söta de med.

Onsdag 25/2
Idag jobbade Daniel igen så han tog med sig Oliwer till dagis för att sen åkte till jobbet. Malou och jag tog med oss Thella en snabbis upp på stan för att byta en pyjamas Malou köpt till Winnie men inte fått med några byxor.
 Väntar på bussen
När de var gjort åkte vi hem igen för att ta tag i tvätten. Hade tvätt tid 12-18 hann med att tvätta lite iallafall.
 Thella "hjälpte" till att sortera tvätten.

Snälla Malou åkte iväg och hämtade hem Oliwer från dagis så jag kunde hållas i tvättstugan.
Sen åkte Malou, Emil och Winnie iväg en sväng till Mekonomen för att kolla på en matta till deras bil.
 Winnie och hennes pappa verkar ha ett intressant samtal.
 Lite go är hon allt den där lilla kusinen.
 Thella tyckte bilen var mer intressant.
 Ja 3 ungar skulle ni kunna ha passa liksom er;-)

Daniel hade möte efter jobbet idag så han kom inte hem förens runt halv 9. Men vi andra klara oss rätt bra utan honom. Sista kvällen med gästerna såg vi en film eller vi och vi jag somna efter 1 timme så jag gick upp och la mig istället. De andra såg nog hela iallafall.

Torsdag 26/2

Ringde Oliwers dagis och sa till om att han skulle komma senare idag, han ville säga hej då till Malou och dem ordenkligt först. Så Daniel lämnade honom runt 10. Men gästerna åkte inte hem förens runt halv 12.
Malou hann städa av nedervåningen först, super snällt tack så mycket.
 Winnie ligger tryggt hos pappa.
 Tvätta händerna efter kisseriet måste man.
 God morgon sömntuta. Hon vaknade inte förens runt halv 10.
 men sen blev de ingen lugn stund.
 Winnie slappa lite medans mamma städade.
 En heldel packning hade de med sig å mer fick de med hem.
 å hej vad rent de blir.
 hej då ses snart igen. Tack för denna gång kom snart tillbaks.

Så fort de åkt packade vi in oss i bilen för att åka iväg och kolla på en present till Oliwer.
Thella pröva bilen på Toy´s rus.
Åkte runt till 3 leksaksaffärer å tillslut hittade Daniel de han sökte. Sen var de bara att åka till dagis för att hämta hem Oliwer. Innan vi åkte hem för att lägga Thella sprang vi in en snabbis på Coop oxå för att handla lite till kalaset som vi skulle ha på lördagen.

Resten av dagen/kvällen städade jag av hemma lite inför nästa nattgäster som skulle komma på lördagen.
Daniel och Oliwer körde lite simskola i badkaret medans Thella och jag städade.
 Va ska man sitta ner i denna?
 okej om jag måste så gör jag väl de.
När Malou och gänget var hos oss fick Daniel ett ryck å ville ta ner gästsängen i Thellas rum till vardagsrummet, så nu när man insåg vad bra de blev utan den sängen i hennes rum vill vi inte ha tillbaks den.
 Kolla vilka lekytor.
 Här är din säng Ludwig när du kommer v 11.
Men sen åker den ut igen om inte Malou med familj kommer snart igen. Funkar ju inte att ha en säng i vardagsrummet.

Jag skulle försöka ta kort på Oliwers nya byxor han fått i present från Malou med familj.
Gick inte så bra eftersom Thella gärna ville "hjälpa" till.
 
  Snygga ju
 nakenfisen har hittat upp från badet.
 Thella snodde Oliwers sagoplats medans han borstade tänderna.

Fredag 27/2
Shit vad ensamt de är här hemma, saknar verkligen Malou och gänget. Fick roa barnen alldeles själv hela dagen, suck. Daniel åkte till jobbet och kom inte hem förens 20 i 7.
Oliwer satt och kolla star wars grejer på datorn en stund medans jag röjde lite upp.
 den vill jag ha å den å den lätt de hela tiden.
 Sen låg han i våra sängar och kollade på en film en stund.
 Nyvaken efter middagsluren.

Så efter att Thella sovit ringde jag Emma i ett desperat försök att få umgås med någon. Men hon och Amilia var på marieberg och shoppa loss. Sen skulle de vidare upp på stan, så vi kom fram till att jag skulle ta med barnen upp på stan och ta en fika med Emma och Amilia.
Sagt och gjort packa på barnen kläder och gav oss iväg.
Träffade Emma och Amilia på Wasa kondiset fikade lite och gick sen vidare till en cd-skivsaffär. Hittade äntligen Zillah och Tottes skiva som Oliwer har velat köpa till Thella i present. Så den köpte vi med oss hem för att rocka till när vi kom hem. Tog bussen hem igen eftersom svärmor skulle komma och hämta upp Oliwer. De skulle iväg och handla till deras fikabak. Farmor hade nämligen lovat Oliwer att de skulle baka en tårta till kalasfikat på lördagen.
 En glad Oliwer som väntar på bussen.
Hemma igen slängde jag i barnen lite mackor innan Oliwer skulle iväg. Hann med att packa lite sovgrejer oxå till dem. För Daniel kom nämligen idag att vi hade en gratis biobiljett som gick ut den 28/2.
Så snälla farmor lovade att ta barnen i natt så vi kunde gå på bio i kväll.
 barnen rocka till totte
 Thella tycker tydligen att de är roligare att åka åt fel håll för hon envisas jämt med att sätta sig så.
 Trötta barn efter mycket dans och bus.
Farmor kom och hämtade Oliwer runt halv 6, eftersom de skulle handla först stannade Thella kvar hemma hos mig.
Gick över med henne när Daniel kommit hem, blev nämligen bjudna på hemmagjord pizza kl 7. Inte helt fel sen var vi kvar där inne tills de var dags att åka och hämta ut biobiljetterna kvart i 9.
Daniel hann titta på barda med Oliwer innan vi åkte.
 Tyst stör inte de är barda på tv:n.

Bion var helt ok kommer knappt ihåg vad filmen hette tror de var typ Borta bra men hemma värst.
De var skönt att komma hemifrån en stund och sova utan barn en natt iallafall.

Lördag 28/2
Vaknade första gången runt halv 9 och var super pinknödig, sen hade jag jättesvårt att somna om. Men inte kunde man gå upp så tidigt när man var barnfria. Tvinga mig att somna om, vaknade sen runt 10 igen.
Då var de bra att gå upp eftersom vi skulle hämta hem Thella runt halv 11. Farmor och Oliwer skulle baka grejerna till fikat. Daniel syster Nina ringde och berättade att bara William skulle komma på kalaset eftersom Isac var magsjuk.
Tur att William kunde komma så Oliwer foick någon att leka med.

Så fort Thella kom hem somnade hon så jag började blogga vilket gick åt h....... som ni kanske vet.
Fixade iordning de sista efter att Thella vaknat.
 Lekte lite under databorden medans mamma och pappa bara var intresserade av datorerna.
Halv 2 kom äntligen Oliwer hem så han skyndade sig upp för att byta om, precis efter honom kom Elle, Tias och Emmy. Emmy och Thella hann känna av varandra lite innan kalas gästerna Farmor, farfar och kusin William kom.
När paketen var öppna försvann William och Oliwer upp för att bygga med lego. Sen såg vi inget mer av dem förens efter att farmor och farfar gått hem. Då ville de ha lite fika.
 kusinen kom med bästa presenten lego.
 tjejerna tittar nyfiket på.
 Farmor och farfar kom med en sparcykel och kläder.

Eftersom födelsedagsbarnet inte hade tid att fika fick vi andra klara oss utan honom vid fika bordet.
Men små tjejerna gjorde oss sällis och liva upp stämningen lite med sina bus.
 
 jo Emmy kunde hon mä
  tjejerna fick glass.

Sen blev de lite lek på golvet innan grabbarna kom ner för att fika.
 lekfarbrorn Tias kollade så de gick rätt till.

En robotglass tårta hade farmor och Oliwer skapat tillsammans.
 ja må han leva ja må han leva.
 Emmy tog några varv med bilen under tiden vi sjöng.

När William hade gått hem hjälpte snälla Tias till att bygga ihop resten av legot.

Thella och Emmy åt lite middag undertiden.
 
När barnen var matade åkte Elle och jag iväg till konsum för att handla lite till kvällsmaten.
Slog på stort och gjorde tacos de var ju så länge sen sist ;-)
Under tiden vi var borta hade Oliwer tydligen fotat lite åt mig, så här kommer lite Oliwer kort
 
 
Klockan 18:30 i varagsrummet hos familjen Widén
 Oliwer kolla på bompa och åt lördagsgodis.
 Elle roade små tjejerna.
 Tias la sig till rätta och gjorde Oliwer sällis framför tv:n
Klockan 18:32 i köket.
 Daniel fixade tacoköttfärsen.
Själv hade jag fullt upp med att fota och plocka fram alla mat till vardagsrummet.
 ser rätt gott ut.
Slängde Thella i säng kl 7 så vi skulle kunna äta ifred. Hon somna på en gång var helt slut efter en hård dag.
Emmy blev road av Oliwer en stund innan hon oxå somnade.
 buuuuu
Efter maten blev de melodifestivalen i soffan eller sängen för Tias.
Kan inte ens resumera kvällens låtar för jag var inte så inne i de. Tror jag tyckte Agnes och Johan Bäckers låt var bäst, men jag kan ändra mig efter att ha hört alla igen.
 vi är laddade å klar. För en musik kväll med skit låtar.
 så här bra tyckte Tias att de var.
Runt 11 vaknade Emmy till så då packa vi ihop oss och gick upp för att lägga oss.










Kommentarer
Malou

På tal om kortet du tackade för, så säger jag bara varsågod! Nu är vi kvitt!!! :-)

2009-03-01 @ 20:19:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0