Imorgon sticker de

jaje men då är de dags för hela familjen Widén att bege sig till läkargruppen och få sin vaccination inför resan.
Oliwer längtar inte precis men han har börjat acceptera att de är spruta eller ingen resa alls som gäller.
Den som protesterar mest är nog plånboken just nu.
F.. inte billigt att resa, tror läkarbesöket med sprutor till alla kommer kosta runt 2500 imorgon å då ska vi dit 1 gång till innan vi åker å sen en gång om 1 år.

Men nu lägger vi ner de kommer nog klaga mer på priset imorgon när vi kommit därifrån.

Idag vaknade båda barnen halv 7 igen, fasen Elle eran Emmy har lärt dem en massa dumheter.
Gjorde välling till Thella och smörgås till Oliwer, sen kröp jag ner i sängen igen. Thella låg och pratade och lekte med lite leksaker i sin säng tills Daniel fick se att hon skitit ner HELA sängen, var bara att riva ut allt plus spjällskyddet runt om sängen och slänga de i tvätten. Thella fick till sin stora glädje ta ett tidigt bad.

Daniel och Oliwer åkte till dagis och jobbet kl 9 så Thella och jag blev själva hemma. Åt lite frukost och gick sen upp för att fixa iordning på hennes rum efter bajsattacken. Hittade Thella skrattande på toaletten.
Hon snurrade så hon blev alldeles yr och inte kunde stå still
 sen försökte hon få tillbaks balansen utan att sätta sig.

När hon sov satt jag framför datorn och kollade lite på resan vi ska gör med Emma och Fredde plus barn.
Längtar som bara den nu när man läser om allt.

Så fort Thella vaknade gick vi ner och åt, pratade en stund med Eva oxå undertiden, sen var de bara att packa på oss kläder för att hämta hem Oliwer.
När vi gick till dagis och kom in på en gata med en massa hus kolla jag in i en trädgård, då stod jag öga mott öga med dessa
 De stod vid första trädet först men innan jag fått fram mobil hade de flyttat på sig.
(för er som inte ser kan jag medela att de är 2 rådjur.)

Idag gick promenade hem ganska snabbt, vi hade bjudut över Emma och tjejerna så de skulle komma runt halv 3-3.
Vi hann precis hem innan de kom. Barnen fick först lite frukt sen försvann de stora upp på Oliwers rum för att leka utan småsyskonen. Maja och Thella fick snällt stanna nere med mammorna.
 Om vi hjälps åt kanske vi kan få i rätt grej i rätt håll.

Emma och jag satte oss framför varsin dator och kolla på resan och allt som är bra att veta om den.
Barnen fortsatte att leka hur bra som helst.
Runt 5 var Emma och barnen på väg hem men då bjöd Oliwer in Amilia på ett bad med honom, och hon var inte sen med att tacka JA. Thella blev hur avis som helst men idag fick de bli ett bad utan henne för brosan, de går ju inte att ha en massa tjejer i badet.
  

Lite innan bompa åkte Emma hem med sina tjejer och jag gjorde mina barn klara för bompa.
Ikväll lycka vi med korv och bröd.
Undertiden Oliwer och jag åt ville Thella tydligen gå ut för hon hämtade sin munkjacka och började försöka ta på sig den, fick hjälpa henne lite.
  ja ska kunna själv.
Oliwer pratade lite med stor kusinen Ludwig som ska komma till oss på söndag och stanna några dagar då han ska ha sin prao på Oliwers favis resturang Coco-Thai.
Han längtar en hel del efter Ludde kan jag lova, han körde ju till och med hem Malou och Emil för han tyckte att de var Luddes tur att komma nu.

När maten var uppäten gick vi upp för att slänga oss i sängen. Men först ett toabesök för Oliwer och Thella ville gärna var hos Oliwer än att ligga i sin säng och äta sin välling.
Bajsdoft och välling går inte riktigt ihop tycker jag.
Sen ville hon gärna dela med sig oxå.

Ja nu sover båda barnen efter lite skrik från Thella men Oliwer somna på en gång efter sagan.
Så nu ska jag bädda ner mig i sängen och slö titta lite på tv:n.

God natt på er .


Kommentarer
Malou

Den bilden med trädet funkar inte. Vad var det för nåt som stod där?

2009-03-04 @ 22:01:26
Jessie

Kan hon ligga i bajsdoft i sängen klarar hon nog att äta välling till lite härlig doft me... =)

2009-03-05 @ 07:51:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0