Lek och buslandet överlevde några timmar med vilda vuxna

Jajje men igår var vi och röjde på leklandet. Hade pratat så länge om att åka dit med en gamla arbetskamrat (Kristin) å nu tyckte vi de var dags att ta tag i saken. Kristin tog med sig man och dotter å jag man å barn.
Hade super skoj tror nog Kristins man hade skojigast fattar inte att han orkade åka iväg och jobba sen.

När jag skulle bädda Oliwers säng igår morse var de någon /några som gjorde allt för att hindra mig.
 
Märkte att Thella lärt sig öppna duschdörren när jag duscha igår. så nu kan man inte ha henne in i badrummet när man ska dusch.
 Thella fick foppatofflor av farmor och farfar när de varit i Thailandförra året å nu kan hon ha dem.
Thella passa på att sova en stund innan vi skulle iväg och röja på leklandet.
 Kramar snutten hårt

Eftersom Oliwer hade avslutning med piratgruppen på dagis fick han åka dit först å vara med på den sen hämtade vi upp honom så vi hann åka till Leklandet lite efter 11.
Här kommer lite kort från dagens lek
  
  
  
 Vem vinner inte var de jag
Oliwer segrade över sin höjdskräck med lite hjälp av Morgan.
  
Tur Morgan var med där upp för annars hade inte Oliwer kommit ner.
Jag försökte själv komma upp ett x antal gånger nu funkade de inte så himla bra, jag halka ner alla gånger å tur var väl de för jag hade eller aldrig vågat hela vägen upp eller ner. Daniel och Kristin hade super skoj åt mig, men när Kristin med familj åkt hem skulle Daniel själv försöka för han tyckte jag var så himla kass och pinsam.
Tror ni de funka bättre för honom.......... Nepp han fick till och med hjälp av Oliwer.

Men skam den som ger sig sen var han uppe i den upp blåsbara ruschekanan istället.
 

När vi kom hem stannade vi ute några timmar för att fixa lite mer cyklar, sparkcykel och andra grejer.
Vi köpte en ny cykel åt Oliwer förra året när han fyllde år, värsta sämsta köpet, fast vi kollade med försäljarn vad man skulle ha så blev de fel. Eller just då var de ju bra men va fasen ungen har ju vuxit som bara den över vintern. Så nu ser han ut som en jätte på den där lilla cykeln. Får se hur vi löser de. Känns skit tråkigt att behöva lägga pengar på en ny i år igen.
 Tur den är lila så Thella kan ha den sen.

Oliwer struntade i sina päron och gick till lekparken på baksidan med kusinerna istället.
De ska nämligen vara hos farmor och farfar (deras mormor och morfar) i lite mer än 1 vecka nu medans Nina och hennes man Frederik (Japp de har gift sig nu) är i Egypten.
GRATTIS NINA OCH FREDERIK.!!!!!!!!
Så denna vecka blir de nog mycket lek.
 På med överdragen innan de blir lek i parken.

Efter att barnen somnat på kvällen låg vi i sängen och kollade på några avsnitt av Heros så snart är vi på G med säsong 2. Blir tokig på den där serien man blir ju helt matt i kroppen av att hänga med i alla svängar. Alla känner alla å alla har någon speciell kraft å alla dör men lever sen upp å fy vad man måste tänka.

Idag FREDAG 20/3
Har Daniel varit ledig hade 2 semester dagar att ta ut innan den sista mars så en av dem fick gå idag.
Hur skönt som helst att ha honom hemma, fredag är nämligen skit tråkiga när han jobbar.
Nästa fredag får Oliwer vara på dagis som tur är eftersom han inte ska vara på tisdag då några frökar hade matteträff. Hmmm tror de var nu på tisdag iallafall måste kolla i min kalender så vi inte gör fel nu.

Idag har vi iallfall tagit tag i trappen igen, nu har Daniel tagit bort grinden så imorgon gäller de att jobba bra så vi får upp den igen. Skit jobbigt att inte kunna ha Thella löst uppe.
Oliwer hjälpte oxå till idag han var en hejare på att riva tapetbård.
  hittade inte Oliwers arbetsbyxor så han fick helt enkelt jobba som pappa brukar göra.
  Thella började dagen med ett bad, vilken lycka.
 När armarna inte orkade mer fick de vila med ett äpple och film.

Efter maten gick vi ut en sväng skulle handla lite på konsum och passa på att slänga lite skräp.
 
Tog vägen förbi svampen lekparken på vägen hem.
 
  

När vi kom hem fixade jag med maten och Daniel gjorde barnen klara för kvällsmys i soffan.
 Päronen försvann på något konstigt vis från bordet och tillslut hittade jag dem OCH Thella
 Vad då får inte jag ta ett päron eller jag är ju hungrig.
 Fredagsmys med pastasallad,fruktsallad och glass.
 Som avslutning till Barda blev de Oliwers favis popcorn.
 När barda börjar
 ca 30 minuter senare (de lilla som är kvar ska sparas  på oliwers sängbord tills imorgon)

Nu ska mannen och jag ha lite fredagsmys med kräftor till en bra film eller om den är bra vet vi inte än men vi hoppas de. Ha en bra kväll och helg kram fam Widèn



Kommentarer
Jessie

Tycker foppatofflor är urgulligt på så där små!!! Å va ja längtar till sommaren nu så melvin kan få börja använda sina.

2009-03-21 @ 13:21:34
Kaisa

Det är så roligt att få titta på alla fina bilder...



Japp... på tisdag är det matteträff :)... Jag vet... för då ska jag få jobba extra... börjar halv sju istället för halv ett och jobbar till halv fem... JIPPI!!! :) Sen ska jag klippa mig kvart över fem... jag kommer att somna.



Kram på er...

2009-03-21 @ 20:52:51
URL: http://nolia.wordpress.com
Malou

När vi kommer upp vill jag till bus och leklandet, jag vill också åka rutchkana och sånt roligt. :-(

2009-03-21 @ 22:12:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0