Lite smått trött på snö nu.

Tittade ut genom fönstret i morse och blev inte alls gladare för de, usch och fy vilket tråkigt väder vi har.
Tog en lång dusch med hårinpackning sen kändes de lite bättre.
Plockade lite med tvätten och bäddade sängarna. Daniel var hemma från jobbet idag eftersom han kände sig hängig och frusen. Så han har mest glidigt omkring som en igel efter mig hela dagen. En hel del suckande och pustande har jag oxå hört i örat.
 Ja jag håller på att ta på mig, ska bara leka och kolla klart på tv:n först
 Redo för att gå ner nu mamma.
 Lik pappa säger en del men hur kan jag då var så här söt?
 Oliwer och Daniel tittade på en fim under tiden de åt sin lunch.

Oliwer och jag tog en promenad till konsum innan vi gick till dagis för att hämta Neo.
Sen traska vi vidare i snöyran hem till lekparken utan för oss. Där stanna grabbarna och lekte en stund själva medans jag gick in med varorna. Hann inte mer än in förens de också kom.
 Han frös med sin tunna mössa så när jag sa att han kunde låna min var han inte sen att tacka ja.
 Ett stop i snöhögen är ett måste.
 Gungorna var oxå roliga.

När grabbarna kom in var Neo blöt i baken efter gungan, så fiffiga Malin plocka fram hårfönen till killarna.
 å de torka på nån minut till Neos glädje.
 Thella gillar inte att ligga ner när man byter blöja.
Den sjuka mannen.
 Thella har gjort sig klar för att leka med killarna.
 Men de började sitt krig nere utan henne.
 Lite mellis fick jag allt i dem oxå.
Sen plocka de fram Oliwer ALLA  smådjur och plocka upp dem inne i vardagsrummet.
Oliwer frågade Neo om de lekte att de var på kolmården eller eskilstuna men han sa att de var i Vimmerby.
Hahaha. De lekte med djuren i över 1 timme utan några som helst problem. Ca 20 minuter innan Neo skulle hem plocka de ihop allt för att få spela lite KALLE KUNSKAP på datorn.
  

Dagens kvällsmat blev kasslergratäng vilket båda barnen gillar och deras mamma.
 mums
 ny bajsad och överlycklig.
 Thella hjälpte Oliwer med papperet.

Nu ligger båda barnen i sina sängar en sover och den andra lyssnar på Ronja.
Själv ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på Familjen Annorlunda och efter de börja en ny säsong av CSI.

Imorgon blir de en hård dag igen, Oliwer ska inte vara på dagis då några fröknar va på mattekurs så de blir till att försöka roa honom själv. Suck kommer vara helt knäckt i morgon kväll.

Kram på er



Kommentarer
Sofia

Vilken mysig dag ni ser ut att haft! Det är tur att du är så fiffig med hårfön och allt:).

Oliwer är jätte välkommen hem till oss imorgon vid tre tiden, Neo skulle bli överlycklig!

Vi ringer imorgon förmiddag, kram

2009-03-23 @ 20:56:42
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Malou

Att du är så fiffig Malin det visste jag inte. asg

Här är det också skit väder, men ingen snö som tur är. Och hoppas inte det blir heller, för jag har styrt med ett barnvagnsrace på onsdag. :-)

2009-03-23 @ 22:07:20
Jessie

Håller me dig!!! JÄKLA SNÖ!!!!!! Grrrrr... Fick skotta fram bilen för att kunna åka till jobbet igår. Jag vill ha VÅR!!!

2009-03-24 @ 21:03:12
URL: http://jessiekotten.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0