Lugn helg närmar sig

Har absolut inget planerat för helgen eller nja beror ju på hur man ser de.
Söndagarna är ju Oliwers dag då de är både simning och gympa men imorgon har vi inte ett skit inplanerat.
Blir nog till att hänga i trappen och måla lite.
På söndag kommer ÄNTLIGEN Ludwig som Oliwer tjatat så om. Stackars Ludde han kommer vara helt slut efter nästan en vecka hos oss.

Torsdag 5/3
Igår var Daniel ledig och eftersom han sovit så dåligt under natten tog jag barnen på morgonen och lämna av Oliwer på dagis, sen tog Thella och jag en promenad innan de var dags att gå hem och sova middag för lilla damen.
Vi (läs jag) hade tvättstugan heldagen (ja igen Emma) Men vi kör ca varannan vecka men nu har de blivit varje eftersom vi haft lite gäster.
Å på tal om tvätt Emma så blandade jag hej vilt idag hade ångest när ju skulle öppna och kolla hur mycket som var färgat, men de gick bara bra.


Klockan 2 var vi och hämtade Oliwer på dagis sen åkte vi raka vägen till läkargruppen för att ta våra sprutor.
Oliwer var lite nervös och ville inte alls ta sin spruta men när de var dags för honom att börja blev han toanödig så då var de jag som fick börja. Gillar inte heller sprutor men de kan man ju inte visa. Så där satt jag med thella i knätt och en segfarbror som segade i 1 spruta i varje arm. Men jag grina inte iallafall.
Thella hann också få sin i benet innan Oliwer och Daniel kom tillbaks. Tyvärr kom Oliwer in precis när Thella började grina men de gick snabbt över.
Å Oliwer klara att få sin han oxå men lite tårar blev de, inte sånt skrik som han kan få till men lite tårar klämde han ut. Daniel stackarn fick ta båda i samma arm så han var helt slut i armen sen.
Ja så nu var man 2500:- fattigare plus att vi ska tillbaks om 1 månad och göra samma sak igen, men då slipper vi vuxna stelkramp och Thella behöve inte ta någon alls.

När vi kom hem fortsatte jag med tvätten och Daniel fixade iordning lite mer lammgryta (vi läs Daniel) har ju tydligen brist på de i frysen.

Emma kom över lite innan 5 sen tog vi oss en promenad på ca 1½ timme, hur skönt som helst. Pratade lite skit och rensade huvudet lite. (Emma samma tid nästa torsdag?)
  Thella hade fått tag i mina nycklar så hon försökte låsa upp dörren åt mig när jag skulle iväg till tvättstugan. Den ungen är smart undra vem hon ärvt de ifrån?

Barnen somnade ganska snabbt ikväll vilket var väldigt skönt för både Daniel och jag var helt slut. Fast de var bara att bita ihop och vika tvätt å bädda rent i sängarna. Daniel tyckte de var hårt synd om honom så han låg mest bara där och titta på , de var tydligen nog jobbigt :-)
 se så ont han har, underläppen som barnen har börjat med kommer helt klart efter pappa.

Kvällen avslutades med ett avsnitt av Heros sen somna jag på en gång.

Fredag 6/3

I morse vaknade inte Oliwer förens halv 8 shit de är evigheter sen sist. Thella sov till halv 9 så vi hade värsta lyx morgonen. Oliwer som var hur pigg som helst fick tag i kameran och fotade sina sovande föräldrar.
  Visst är vi söta?
Sen gav han sig iväg in till Thella för att ta lite kort på henne.
  God morgon storebrosan
  Lite lika är de allt.

Efter frukosten plocka jag fram gosedjurkartongerna igen, Oliwer skulle plocka ut de gosedjuren han kunde tänka sig att ge bort å de han verkligen ville ha kvar. Trodde inte alls de skulle gå något vidare men jo då en hel kartong kunde han tänka sig att ge bort.
 samlar mod att säga nej till ett gosedjur.
 den kan vi ge bort men då vill jag spara en annan.
 Thella verkade tycka att alla skulle in på hennes rum för hon tog ett i taget och försvann bort till sitt rum och kasta in dem innan någon såg. Hahaha
 Ge bort  Spara
Efter gosedjurs uppdelningen somnade Thella och Oliwer la sig i våra sängar för att kolla på en film.
 skön stil
 hej hej
När filmen var slut gick jag in och la mig en stund hos Oliwer och pratade lite skit. Sen sa jag
-ååå Oliwer vad sugen jag är på godis.
-Ja jag med mamma, ska vi ta lite?
-Nej de är inte lördag idag
-Men vi kan tjuväta lite
-Nej vi har inget godis hemma.
-Jo de har vi visst de
-Jasså vart då?
-Kom mamma ska jag visa dig

Sen fick han fart i benen ner till köket.
-Om du kollar i skåpet så kollar jag här borta sa han till mig.
 
Godisjakten slutade med att han hittade en ask med salta björnar å den låg de typ 5 björnar och 2 gröna spindelgodisar sen förra helgen. Jag som var mest godis sugen kammade hem noll i jakten :-(
Innan Thella vaknade hann jag koka lite potatis och morötter, Oliwer kollade på ett avsnitt av Wild Kids på datorn.
 Stör inte jag har inte tid
 Den här ungen skulle kunna leva på majs.

Efter maten, blöjbyten och bajsbesök kom vi äntligen ut en stund.
När man kämpat på alla barnen regnkläder så går man inte in i första taget så vi var ute i nästan 2 timmar.
  
 
Oliwer hittade en snöhög som hade ett lite hål i sig så de kämpade han med att gräva fram.
  
Tillslut kom han igenom.

Thella har blivit värsta härmapan hon gör ALLT storebrosan gör.
  
Var borta en sväng till svärföräldrarna och lämna tillbaks ett par byxor Oliwer fick när han fyllde år, sen gick vi in och slapp lite innan de var dags att göra kvällsmat.
Hann byta 5 bajsblöjor innan Thella la sig för natten. Har kanske glömt berätta att Thella har 2 tänder upp som håller på att komma fram. Ingen feber än så länge vilket är väldigt skönt inte är hon mer gnällig heller.
 Oliwer var helt slut efter ute leken så han la sig i soffan och vilade lite
 Thella hon fyllde blöja efter blöja med godsaker åt mamma.

 Tyckte att de luktade lite konstigt vid kaffebryggan idag, å med tanke på vad jag hitta är de ju inte så konstigt. Började faktiskt med att skylla allt på Emil men sen insåg jag att vi hade ju faktiskt haft kalas för Oliwer efter att han åkt hem. Ja detta bevisar ju bara hur ofta vi dricker kaffe här hemma. Jammy....

 Äntligen kom favis pappan hem så han hann mysa lite med barnen innan de var dags att slänga dem i säng.

 Thella mellanlandade lite innan hon kom upp i sängen med vällingen.
 Serverade grabbarna lite hamburgare innan jag gick upp med Thella.

Nu ligger Daniel och läser för Oliwer själv ska jag gå ner och se om de blev någon burgare kvar till mig, annars får man väl nappra på en morot eller två.

God natt på er ses imorgon.





Kommentarer
Jessie

Men va e de för sprutor ni ska peta i er??? O vart ska ni åka eftersom ni behöver sprutor??? Jag har varit utomlands tre gånger o klarat mig alldeles utmärkt utan...

2009-03-06 @ 23:17:59
Lollo

men jessie... det är MALIN vi pratar om och man kan ju få hiv o vetdå gudan allt :-D nerå men jag har varit på en msaa hugienföreläsningar nu och jag ska nog fan ge barnen mot hepatit B OM vi nån gång i framtiden åker nånstans...Grekland kan jag säg aär helt borta från min världskarta nu =)



det där med kaffebryggan har hänt här med

2009-03-11 @ 16:53:24
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0