Ögongegg och muffins

Ja nu har yttligare 2 dagar passerat så imorgon är de redan torsdag vilket innebär att Ludde åker hem snart. Oliwer är inte så förtjust i de men han längtar till sitt kalas han ska ha på lördag med dagiskompisen Linus.

Igår Tisdag var Daniel ledig så han gick snällt upp och skjusade Oliwer till dagis, sen var han hemma en sväng och fyllde bilen med en massa skit som skulle till tippen. Han åkte sen iväg för att lämna de och fixa en massa papper på stan å jobbet. Själv blev jag kvar hemma med en trött Thella som vägrade sova.Ludde tog bussen upp på stan för att jobba några timmar.

 God morgon vill du ha min tutte mamma?
Tror de är dags att köpa lite nya pyjamasar åt vår stora tjej.

  Tog fram lite kritor till Thella så hon kunde måla lite medans jag fixade med maten.

 Efter att Elle med familj varit här har Thella äntligen kommit på att denna leksak är rolig och inte otäck.

Jag pratade en sväng med Kristin i mobilen och undertiden jag gjorde de började Thella göra likadant med hemtelefonen. Så jag ringde till mamma så Thella fick prata med henne, så faktiskt skit skoj ut.
   bla bla bla jaaaaaa

Fick tillslut Thella att sova en liten stund ca 1 timme. Hon vaknade lagom till Oliwer skulle hämtas så Daniel hämtade upp honom å jag fick i Thella lite mat innan grabbarna kom och hämtade oss.
Vi skulle till Coop och handla lite, sen hämtade vi upp Ludde på hemvägen för han hade precis jobbat klar.
Tog med honom till Netonet han skulle ha lite grejer.

När vi kom hem tog Daniel och Oliwer ett bad, Ludde spela lite dataspel och jag fixade kvällsmaten.
  Oliwer målade lite star wars gubbar på sina händer idag när vi åkte bil, Daniel blev så imponerad att jag var tvungen att ta kort på dem.

Efter maten fick de små grabbarna (Oliwer och Ludde ) chokladpudding som efterrätt, den gick ner rätt bra kan jag lova.
 mumsigt detta är
 Thella fick inte smaka men hon var lika glad för de iallafall så länge hon hade snutte och tutte.
  Daniel fick ett ryck och började möblera om i akvariet, Ludde kollade på .

kvällen avslutades med ett avsnitt av DHW och de stora grabbarna kollade på en film.

Idag Onsdag vad har fam Widén hittat på idag. Ja de kan man undra.

Ludde väckte oss halv 9 eller mig och Daniel Oliwer var redan vaken han kolla på barnkanalen inne på sitt rum och åt frukost. Daniel hade tydligen varit upp och fixat de åt honom tidigare och sen somnat om.
Ja så de var bara att hoppa upp och börja göra oss i ordning. Daniel tog med Oliwer till dagis och åkte sen själv till jobbet. Jag fixade Thella och mig själv vilket var tillräkligt för mig.

Tog en lugn frulle med Ludde och Thella innan han skulle iväg till bussen för att åka och jobba.
Ja så de blev Thella och jag kvar här hemma, super skönt tyckte jag. Lite egen tid hade man planerat in medans Thella sov. Jo men visst tror ni hon gjorde de????? Ja om man räknar en snabbsömn på 30 minuter sömn så var de väl de. Jag hann ju knappt placera röven på stolen innan de var dags att ta upp henne igen.

När vi petat i oss lite lunch gjorde vi oss iordning för att hämta hem Oliwer från dagis, sen gick vi bort till öppna förskolan en sväng. Emma och tjejerna stod där och väntade på oss.
Lika trevligt att se dem varje gång. Oliwer och Amilia lekte verkligen av sig med alla roliga grejer.
Maja och Thella kollade mest in alla grejer och barn.
  
  
Efter lite fika och lek traskade vi hem igen till Ludde som satt hemma och väntade på oss.
Oliwer och Ludde satt igång med att baka lite muffins till Oliwers kalas på Lördag.
 De blev en heldel skratt och spill när de här 2 höll på.
Oliwer höll själv på att bryta ihop av skratt när Ludde skvätte mjöl.

Själv fixade jag med kvällsmaten idag bjöds de på lax och potatis.

Lite lek hann vi med efter maten oxå. Ludde busade med Thella medans Oliwer och Daniel tittade på barnprogrammen.
  

Båda barnen somnade rätt snabbt i kväll vilket var super skönt så nu ska jag själv krypa ner och läsa lite tänkte jag innan John blund hittar hem till mig.

God natt säger syskonen Widén
    



Kommentarer
Lollo

jag visste inte ens att fruarna började förra veckan :-o skulle se det i tisdags men SOMNADE och vaknade mitt i natten av att Lily gallskrek och det var totalt strömavbrott här!!!

2009-03-12 @ 10:22:52
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0