oj här var de mycket att ta igen.

Men så är de när man har sjuka barn och man. Själv börjar jag oxå känna av en förkylning vilket inte är så välkomnande orkar inte med en förkylning nu.
Thella snorar och hostar som bara den, Oliwer är mest förkyld nu men hostar en del på nätterna så här har vi inte sovit en hel natt på en vecka vilket börjar märkas på humöret nu.

Torsdag 26/3

Idag hade inte Oliwer någon feber men fortfarande väldigt hängig och hade bara ork i perioder.
Thella hade tagit över febern så hon var inte så skoj.
Daniel åkte iväg och jobbade men kom hem efter några timmar, han var yr och hängig så han ojade sig resten av dagen.

 Thella pröva flytvästen Oliwer fått låna av farmor och farfar.
 Snyggt star wars skepp va?

Daniel lyckades kläcka ur sig precis innan han åkte att om vi inte hade något att göra under dagen kunde vi tvätta fönstren i vardagsrummet.
Kul Daniel verkligen super kul, de var precis vad jag var sugen på idag.
Oliwer nappade genast på den iden, så de var bara att plocka fram alla grejer och sätta igång när Thella somnat.
Men vi orkade bara ta utsidan idag.
 
Han jobbade på riktigt bra men efter att alla fönstren var klara gick vi inte igen för att ta de lite lugnt ett tag.
 Lite softa i soffan blev de sen medans jag betalade räkningarna.
 här byggs de ett radhus var tänkt att bli en övervåning oxå  med de rasa innan han hann börja på de.

Jag tog med mig barnen på en promenad till mega medans Daniel höll på att jobba lite i hallen.
Hittade en ny mössa till Oliwer.


På kvällen vaknade Thella och var som ett monster som inte alls ville sova. Tror alvedonen gjorde sitt i de hela.
 

 Daniel skicka en godnatt puss till mig från datarummet.
Han är go han å bara min. Älskar dig!!!!

Fredag 27/3

Idag var Daniel hemma från jobbet han är fortfarande inte helt 100. Men idag passa han på att jobba lite uppe i hallen efter att jag fått ett utbrott på allt skit som är överallt.
Oliwer hade feber natten till fredag igen, suck orkar inte med de här mer nu. Inte får man sova heller på nätterna för båda barnen hostar som bara den och Thella kräks nästan varje gång oxå för att hon inte får någon luft genom nästan eller munnen.
Inatt sov jag så himla dåligt att jag till slut var helt slut i kroppen och mådde jätte illa. Oliwer vaknade och var jätte ledsen så jag skulle lägga mig hos honom. Försökte på ett snällt sätt få honom att inte prata så mycket eller röra mig för då kanske jag skulle behöva kräkas.
Han ligger tyst en stund sen säger han vänligt MEN bestämt.
-Mamma ska du kräkas får du göra de på golvet inte på min gröna matta.


Men under dagen var Oliwer lite piggare så han ville absolut ha sin favis till lunch.
Gissa vad???

Jo då där stod man snäll som man är och stekte pannkakor till sin sjuka familj. Men inte var de friska nog att äta mer än ca 2 var.

Oliwer och Daniel satt istället och spelade grodspelet Oliwer fick av sin dagis kompis Isak i födelsedagspresent.
  

Daniel envisas ju med att fylla år imorgon Lördag så de var bara att baka en tårta oxå bland alla bacillusker men de var bara jag som hölls med tårtan som tur var.


Sen lekte Oliwer och Thella på Oliwers rum en stund medans jag fixa tvätten och Daniel målade i hallen.
 Godingar= snorisar

Nu till ett efterkort eller efter och efter de är inte klart på långa vägar men de händer nått iallafall å sånt gillar jag.
 

På kvällen softa vi i soffan och kollade på Let´s dance, hade barn som grina om vartannat så de blev inte så mycket aktivt tittande men vi såg iallafall när Magnus vann.
 snart är de barda
 försöker se barda

Lördag 28/3

Va är de här för dag? Jo de är ingen vanlig dag för de är mannens födelsedag hurra hurra hurra

Grattis Älskling vi älskar dig.

Thella tyckte visst att vi skulle fira pappa extra tidigt så redan 20 i 6 vakna hon och ville inte somna om.
Så kvart i 7 gav jag upp och gick ner med henne så grabbarna fick sova vidare.
Oliwer kom ner runt 20 över 7 och undrade varför vi inte väckt honom.
Vi fixade med lite god frukost och kollade lite på tv:n, hade tänkt att vi skulle gå upp och sjunga för mannen kl 9 men kvart i 9 kom han ner och sjäng för sig själv och undrade om vi glömt bort honom.
Oliwer blev skit sur och beordrade upp pappa till sängen igen för att låsas sova så vi kunde sjunga för honom.
 nu kör vi mamma
oj vad han sover
undrar vad de kan vara?
ahh  popcorn de som jag ÄLSKAR.

Sen var de bara att gå ner och sätta sig till ett dukat frukostbord. Resen av tiden innan vi skulle iväg på nästa bjudning höll vi på med att fixa presenter, mat och barn.
Thella var födelsedagsfin och snorig
 snö har vi visst fått igen här uppe, gillar de inte om nu undrar.

Kl 13 var vi bortbjudna till Daniels syster för att fira dem lite nu när de gift sig hon och Frederik alltså.
Sen fira vi Frederiks Matilda oxå eftersom hon fyllt år tidigare i veckan.
Ded bjöd på lite mat och tårta sen var de bara att ge sig hem för att förberedda inför vårat finfrämmande Emma och Fredde med barn.
 Brudparet  Frederik, Nina och Matilda
 skål
 Gustav, Alma, Isac och William

Precis innan jag och Thella skulle gå hem för att sova och förberedda inför våra gäster plockades dessa gobitar fram.
 

Kl 5 kom våra gäster, här hemma var de inget lyxkäk utan de fick snällt nöja sig med tacos (Daniels favis)
Fredde hade med sig present till födelsedagsbarnet. En chokladkanin och en super fin blomma.
 En blomma som skulle bada i vatten?
 och en kanin med snopp

Fredde övervakade tårt tillverkningen
  
 ja Amilia såg ju glad ut......not
 farfar och farmor kom förbi med ett paket till Daniel.
(En ny stekpanna och en spikmatta.)
   För er som trodde att jag bara köpt popcorn till min man kan jag berätta att han fick en foderatomat till akvariet oxå.

 Maja satt snällt och tittade på när vi andra åt.
 Lördagsgodis dags.

Emma lekte en lek med barnen när de blev lite högljuda efter sockerkicken.
 vem kommer närmast grejen utan att titta
 det fuskandes och skrattades en heldel.

Efter att jag kommit på att de gömde sig någonting i blomman Daniel fått fick Fredde avslöja sin "överaskning"
Han hade gömt en kondom med en brustablett i som skulle komma upp efter att ha fått i sig vatten från vattningen men den ville inte som Fredde ville så han fick hjälpa den på traven lite.
 skoj Fredde super skoj.

När vi tillslut fått småtjejerna att somna hamna vi i soffan med tårtan och lite godis.
Sen somna även de lite större barnen då blev de en hel del Bulgarien prat. Fasen vad vi ser fram emot den resan längtar som bara den till den 2 juni.
 maja tyckte vår säng i vardagsrummet var toppen
 Robinson var sisådär tyckte vi men mysigt när vi skulle släcka alla lampor.
  Lite mys innan de var dags att somna
 Amilia sov oxå skönt i sängen brevid syrran.

Fredde och Emma packa in barnen i bilen runt halv 12 sen plocka vi bara ihop lite och gick å la oss. Var liksom beredda på en natt med hostiga barn å visst hade vi rätt i de.

Får ta och återkomma med dagens bilder för nu sitter Daniel nere i vardagsrummet med en hostig och trött Thella, hör hur hon kräkar så de är bäst att gå ner och hjälpa till.

kram på er








Kommentarer
Sofia

Krama om Oliwer från Neo!

Kram sofia

2009-03-29 @ 21:19:39
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Malou

Han kunde inte sära mer på benen den där Pippa? Ser ju hela härligheterna. :-0

2009-03-29 @ 23:38:41
lollo

Oj stort grattis tilll gubben!!!!!

2009-03-30 @ 10:03:44
Jessie

Strumpbyxor OXÅ?!?!? HAHAHAHAHAHAHA tårarna sprutar ännu mer Hoppas mannen din uppskattar att du visar upp han på de där viset när han fyller år o allt! asg Och nu vet jag varför det inte finns strumbyxor till killar...

2009-03-30 @ 19:01:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0