Pappa varför är du blå och jag är röd?

Ja de kan man undra? När Oliwer sen säger till Daniel som sitter ute vid datorn att nu kan ni komma och lägga er här pappa. Då vet man att något inte står rätt till.
Och mycket riktigt hade lillkillen 40,2 i feber. Stackarn, Daniel låg inne hos honom hela natten.
De hade legat och pratat i flera timmar innan han äntligen somnade.

Idag har de hostas från alla håll och kanter. Thella och Oliwer kör någon slags host tävling tror jag.
Feber har han oxå haft hela dagen men den har legat på 38, så de har varit en lugn dag hos Familjen Widén.
 God morgon på er
 Nerbäddad i sängen i vardagsrummet med en film att titta på är toppen när man är sjuk.

Daniel har grejat uppe i hallen hela dagen så mitt jobb har varit att roa barnen. Men efter maten tog jag med mig Thella på en promenad. Vi gick upp till stan och fixade lite ärenden sen gick vi hem igen, så 2 timmar var vi hemifrån hur skönt som helst.
  innan renoveringen
och förhoppningsviss kommer de komma ett efter renoveringen oxå om vi inte hinner flytta innan de är klart.
(Inte för att vi har planerat att flytta men allt här hemma brukar dra ut på tiden en heldel om man säger så)

När Thella och jag kom hem stanna vi utanför lite så hon fick gunga en stund, Oliwer kom oxå ut en lite stund för att få lite frisk luft.
  Snälla storebror ger lite fart på gungan.

Daniel hade fixat hemma gjorda hamburgare till kvälls mat vilket var super gott så nu är man mätt och belåten oxå.

Medans vi varit borta hade Daniel och Oliwer tagit ner Oliwers gamla elmotorcykel så den ville Thella gärna pröva när hon fick se den


Blev en liten filmsnutt också medans hon åkte lite.
http://jaycut.se/video/434743/preview

De var allt för idag nu sover barnen sen 1 timme tillbaks och jag ska ge mig ner i köket och röja upp lite innan sängen kallar.



Kommentarer
Malou

Hur sitter Thellas blöja egentligen?

Haha, att det tar tid innan det händer nåt känner jag igen jag också. Synd att man inte är händig själv, så hade man ju kunnat fixa allt själv. :-)

2009-03-25 @ 22:11:18
Jessie

Väntar med spänning på efter-bilderna =)

2009-03-26 @ 09:23:45
Anonym

vilken tur för er att vi kommer till er på lördag för om ni fjäskar riktigt mycket kanske vi kan hjälpa er på övervåningen;) annars gör vi en deal att du tar mina ungar så renoverar jag din hall bra va !! ( så får jag ju lite lungt o skönt ett tag :)vi ses förhoppningsvis på en spinningen på lör morgon eller hur :) kram så länge

2009-03-26 @ 10:24:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0