Så tyst så tyst

Sitter här i min ensamhet och knappar lite på datorn. Har min ena storebror på msntråden (Peppe) har inte prata med honom på ett tag nu. Så lite skit snack är alltid trevligt.

Annars är de rätt tyst här hemma hör bara kanppandet på tangentbordet och datorns surande.
Daniel är hos sin kusin Nicklas med ett gäng grabbar för att spela bräddspel och barnen sover. Thella har i och försig precis varit vaken en stund och gråtit men fick henne att somna om.

Imorse klev jag upp kl 8 då ville barnen inte ligga kvar i sina sängar längre eller de delade visst säng märkte jag när jag kom upp.
 Oliwer hade krypit ner till Thella med en massa leksaker.

Jag gjorde barnen klara för dagen och gick ner och plocka fram frullen sen ropade Oliwer ner Daniel så vi fick en trevlig start på dagen. Lite frukost prat och sen körde vi (läs Daniel) igång med renoveringen i trappen. Jag och Oliwer jobbade lite i hans nya tränings bok MINA FÖRSTA 100 ORD PÅ ENGELSKA. Perfekt för mig nu kan jag träna upp mig lite eller träna upp lära mig ska man väl säga.
 En bra bok inte alls för svår för mig.

När vi jobbat i den lite så lekte Oliwer med sitt lego, Daniel målade trappen, Thella sov och jag slappa i soffan.
Råkade sen resa mig upp för att börja med maten, då var Oliwer minsann snabb att ta min plats. Sen hör man hur barnkanalen kommer på.
-När man lämnar sin plats får andra snabbt ta den så nu gjorde jag de å då väljer jag tvprogram.


Thella vaknade precis när vi skulle sätta oss och äta så när maten var uppäten skulle jag precis ta med mig barnen ute en sväng när de ringde på dörren.
De var Jonte och Helena som tittade förbi med presenter till barnen.
Gissa om de var uppskattat, Oliwer blev super lycklig när han fick en legobil.
 å en present till
 Tack tack Thella var nöjd så länge Jonte höll sig på en replängds avstånd.
 Mitt i allt tittade Nicklas förbi oxå, fasen vad poppis vi var idag.
 Jonte började hjälpa Oliwer bygga ihop bilen men sen blev de för svårt så Helena fick ta över.
 Oliwers present
  Thellas present.

TACK SNÄLLA JONTE OCH HELENA FÖR PRESENTERNA.

När Nicklas gått kom nästa gäster svärmor och svärfar tittade oxå förbi för att låna en gästsäng och hjälpa oss med den sista bården i trappen. Lasse fixa de på ca 30 minuter. Så nu är de bara att måla eller nja vi tänkte flörta lite med Fredde eller Emma och kolla om de kan hjälpa oss med lite täcktapet på några småställen. *blink*blink*
 
Spakla de hann han oxå med innan han gick.
  
Så nu ska de bara slipas ner och målas några gånger.

Här har Daniel hållit på idag han har kommit rätt långt nu, så de är nästan bara att ta bort lampan måla runt den och taket en gång till. Sen är de i och försig alla trappsteg som ska fixas iordning men de gör vi nog när toan nere är klar.   

Medans karlarna jobbade inne tog jag med mig barnen ut en sväng.
 Thella vill oxå cykla men hon nåde inte ner på sadeln så hon satte sig på flaket istället.
 Stora killen kom ihåg hur man cykla utan stödhjul.

Snälla mamma sopade bort en massa grus så de blev en perfekt bana för sparkcykeln.
 å hej vad de gick
 här gick de inte lika bra.

Sen körde vi lite fotboll innan Thella blev super hungrig och ville gå in.
Oliwer tyckte väl kanske inte att de var jätte skoj att spela fotboll med Thella då hon tog den med händerna hela tiden och sen vägrade släppa den.
 

 Efter ute leken blev de lite lek inne.

Daniel skulle som sagt iväg till sin kusin kl halv 6 så jag och barnen skulle ha en lugn lördagkväll med god mat, men de vi tänkte äta var ingen av oss sugna på.
Som tur är har vi världens bästa pappa för han köpte hem MC Donalds till oss innan han åkte. Oliwer ville ha de som kvällsmat men när jag sa att vi inte hade råd, sa han att pappa kunde låna de från hans plånbok. Så gärna ville han ha hamburgare haha

 Och allt åkte ner i magen oxå så hugrig var han med.
 Thella gillar oxå pommes.
 Lördags godis och popcorn var ett måste efter maten.
 De kommer var många händer i popcornskålen om något år.
 Mammas punchrulle var oxå god tyckte Thella.

Slängde Thella i säng lite innan 7 så sen fick Oliwer och jag lite egen tid till Wild Kids med lite kräftätning.
 
Nu ska jag klar göra en sak för min kära man.
NEJ DANIEL JAG ÅT INTE EN ÄNDA KRÄFTA FÖR DE FICK JAG INTE.
Jag skalade och Oliwer åt dem utan någon som helst tanke på att han mamma oxå ville ha.
Han skulle bara veta vad vi hade mumsat på igår kväll utan honom hahaha


Sen hade vi lite sagoläsning i hans säng innan han avslutade kvällen med lite egen läsning. Tog inte lång tid innan han gav upp och somnade.


Nu ska jag ta och bädda ner mig i sängen och kolla om de finns något att se på tv:n.

ha en fortsatt trevlig helg kram


Kommentarer
Sofia

Vilken mysig dag ni ser ut ha haft idag:)!

Vi hörs nu ska jag väll umgås med min käre man, han sitter här bredvid mig och suckar!!

Vi hörs!

2009-03-21 @ 22:31:06
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Malou

Jag sitter också ensam, eller ja Winnie sover ju men Emil är på fest. Winnie och jag var kvar till halv 8 eller nåt, men sen körde han hem oss. :-)

2009-03-21 @ 23:36:35
emma

jaha då förstår jag varför vi är hembjudna till er på lördag ;)

2009-03-22 @ 09:19:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0