Söndag hos Familjen Widén

Ännu en Söndag avklarad å vilken söndag oxå.
Vi vuxna fick sovmorgon tills kl 9, Thella och Oliwer hade varit vakna en stund men som sagt vi andra behövde inte kliva upp tidigare och de tackar vi för.

Daniel hade visst inte kommit hem förens runt 3, fattar inte hur han orka var vaken så länge.
Själv släckte jag lampan runt 12 men sen vaknade Thella och var ledsen, å då vaknade självklart Oliwer och undrade vad som hände. Fick tills slut Thella att somna om så Oliwer och jag kunde lägga oss i vår säng och somna om.
Tror jag tittade på klockan sista gången vid lite efter 1.

Oliwer och Thella började dagen med ett bad, de hade super skoj i vattnet.
 

Sen tog vi de lugnt fram tills de var dags att åka till simskolan, Daniel och Oliwer stod redo i hallen att åka när Daniel började känna sig yr och hängig. Så han ringde sin pappa och kollade om han kunde skjusa mig och Oliwer till simskolan vilket han kunde så de var bara att snabbt slänga på sig lite andra kläder och dra.
Thella hade vi lagt redan halv 11 så Daniel hade tur att hon sov ett tag till så han oxå fick vila lite.

 Foppatofflorna ska vara på jämt om Thella får bestämma.
 Oliwer lekte med sitt star warslego en stund innan simskolan.
Ett toabesök innan vi skulle inte till simskolan var ett måste.

Simskolan gick super bra så jag anmälde honom till nästa termin oxå. Lika bra nu när de funkar så bra, idag ville han inte ens gå upp ur vattnet när de var klart. Får nog ta oss i kragen och åka till något mindre badhus, men måste skaffa badkläder först för de äger inte jag några. Tur att jag fortfarande kan skylla på de.

 Denna bild fick jag till mobilen lite efter 3, då hade Thella precis vaknat. Snacka om att ta en middagslur 10:30-15. 4½ timme.
Men hon somnade som hon skulle på kvällen som tur var. Hon hade inte sovit så bra natten till söndag så de var väl den sömnen hon behövde ta igen.

Efter simskolan åkte vi hem till resten av familjen. Oliwer och jag gjorde oss lite fruktsallad och softa framför en film en stund innan de var dags att ge sig iväg till gympan.
  mumsigt
 Snutten kan ha vuxit fast hos Thella.
 jo de har den nog.

På gympan gick de oxå hur bra som helst, idag stannade jag kvar och hjälpte till inne på gympan då en fröken saknades. Så de bidde ingen promenad för min del idag men de var lika skönt de med tanke på vädret som var ute.
Fy vad trött man är på snön nu VILL HA VÅR.

När vi kom hem hade snälla pappa fixat kvällsmaten. Korv med bröd vilken lycka för Oliwer som trodde han skulle få pommes och kyckling (vilket igentligen var tanken men pappan i hemmet hade glömt bort att de fanns sånt i kylen)
Nå ja Oliwer fick i sig 3 st utan några som helst problem.
 

Sen somnade han skönt i sin säng, Daniel fick inte ens läsa saga för honom för de orkade han inte fick han till svar.

Jag slappade i soffan och sängen hela kvällen.
Fick sällskap av mina två favis killar kl 11. Å båda började snarka som bara den på en gång.
Spelade in dem på mobilen för att de lätt så himla roligt. Hade lite svårt att somna till deras oväsen, men de gick de med.

 Måste bara visa vilken jätte fin papygoja Oliwer gjort på dagis.
De stora killarna har haft en piratgrupp där de har pysslat med lite olika grejer.
Å denna var bara så fin.



Kommentarer
Malou

Jag ska också köpa badkläder tänkte jag, jag ska ha en baddräkt. Så jag kan dölja min zebra randiga hängbuk. :-)

2009-03-23 @ 22:11:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0