Trött som bara den

Fattar inte riktigt varför men de är väl all friskt luft jag fått idag, var ute  och gick i 2 timmar på förmiddagen med Thella. När hon somna i vagnen gick vi hem igen och jag laga mat medans hon sov utanför köksfönstret.
Hon vaknade inte förens jag började dra vagnen mot dagis kvart i 2 då de var dags att hämta hem storebror och kompisen Neo.
 Eftersom Thella inte ätit sen vi gick hemifrån kl 10 slängde jag med lite välling som hon fick äta på i vagnen.

 Neo och Oliwer samlade på stenar hela vägen hem.
 Som tur var hittade dem en koja de kunde lägga alla stenar i så jag slapp få med mig dem hem.

Efter en hand och ansikts sanering (plus Oliwers regnkläder som lukta super mycket katt/hundpiss) fick de lite mellis. Som efterrätt blev de chokladpudding går ju inte att våfflor jämt fast att de nog båda 2 mer än gärna hade tagit de.
 smörgås och chokladpudding vilken blandning.
 Thella fick citronfromage
Grabbarna försvann upp för att leka lite medans Thella och jag städade upp efter melliset.
Sen lyxa vi lite med lite hopp i sängen, super kul tyckte Thella.
 Jo mormor mamma höll i mig hela tiden.

Lite innan 5 kom Neos pappa och syster för att hämta honom, idag lekte grabbarna super bra. Vad jag hörde grina och gnällde Oliwer ingenting vilket kan vara rätt vanligt annars när han har kompisar hemma.
Han har en tendens av att vilja bestämma allt och vad de ska leka. å när han bestämmer blir de med star wars vilket inte alla gillar har försökt få honom att förstå de så vem vet de har kanske gått upp ett ljus man får ju hoppas de iallafall.

Oliwer fortsatt spela lite kalle kunskap medans jag matade Thella och fixade kvällsmaten.
Fisk i ugn med potatis. Rikigt gott blev de (tack malou för tipset)

När Daniel kom hem kl 18 var barnen klara för natten och redo för att äta lite innan Oliwer kolla lite på bompa.
Halv 8 låg båda i sängen och kl 8 sov de hur gött som helst då jag själv är super trött.

Lite kort från dagen.
 Idag var hela familjen uppe kl 8 vilket kanske händer 4 gånger om året så Oliwer hann spela lite Kalle Kunskap innan dagis.
 Kolla in vår stora tjej, visst ser hon super stor ut.?
  Thella har hittat en ny rolig leksak en gammal popcorn kastrull som hon envisa med att stå eller sitta i.
 Oliwer hade fotat lite igen, sin fotoram med kortet på honom och moster Malou
 Sen legoflygplanet han fick av Neo i 5 årspresent.

De va vad man hade att bjuda på idag, men de är väl lika bra att ta gårdagen oxå.

Tisdag 17/3

Daniel skjusa iväg Oliwer till dagis och jag gjorde mig själv och Thella klar så vi kunde hoppa in i bilen när han kom tillbaks. Hann slänga in en tvätt i tvättstugan oxå sen åkte vi till Marieberg för att kolla på micro, byxor till Oliwer, mössor till barnen och handla på Coop. Hittat inte alls allt utan mössor och micro fick vi vara utan.
 Lilltjejen redo för att åka och shoppa.
 Köra lite bil och äta banan är en baggis för Thella.
Hann hem igen i tid för att hämta hem Oliwer och kompisen Kevin, idag fick Daniel den äran att gå och hämta dem.
Jag höll till i tvättstugan med min älskade tvätt.
 Som vanligt hittad grabbarna en snöhög som de gjorde om till en skog.

Eftersom jag hade hand om tvättstugan hade Daniel hand om kvällsmaten, så idag bjöds de på fajitas (stavas kanske inte så) Blev kanske inte som vi hoppas på men de gick ner.
Mannen framför spisen värt att ta kort på.
 Han kan om han vill
 Farfar tittade i en sväng oxå.
 Lite lek med Thella är roligare än att röja upp efter maten tycker Daniel.
  2 nya pjyamas hittade vi på KappAhl.
 Thella ville osså duscha men idag var mamma hård ingen dusch för lilltjejen.
Så här glad blir Thella när hon får tillbaks sin snutte efter en hel dag utan den (den har varit i tvättmaskinen)
 puss på dig snutten har saknat dig såååååå mycket
 Du är nästan bättre än mamma och pappa men de ger mig mat så de ligger fortfarande på första plats.
 Detta tyckte Daniel var en bra grej att ge sin 5 åriga son som avslut på dagen.
De vill säga kl 7 på kvällen som ni kanske förstår somnade INTE Oliwer kl halv 8 utan närmare 9.

Jag sprang som en tok till tvättstugan hela dagen så på kvällen däcka jag i sängen kl 9 då DHW började.
Perfekt avslut på dagen.


Kommentarer
Malou

Vilka fina pyjamasar. :-)

2009-03-19 @ 10:37:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0