Vårdcentralen och öroninflamation

jupp så var de. Thella bella har öroninflamation men den var på väg bort så läkaren tyckte vi skulle kolla läget i natt och sen om de inte varit bättre börja imorgon med pencillinen.
Annars var de en vanlig förkylning som vägrar ge med sig tyckte han. Nu efteråt har jag kommit på att han aldrig kollade halsen. Men som sagt vi tycker redan att de har blivit bättre men så är de ju jämt när man går till doktorn med barnen. De blir friskare så fort de får veta att man ska dit.

Själv börjar jag känna mig sämre och sämre. Inte alls på topp. Sov 2 timmar idag emellan 3-5.
Min underbara man fixade maten och sen lämna jag allt till honom och gick och la mig. Frös och hade jätte ont i hals och leder. När jag vaknade var barnen badade/duschade och redo för kvällen.

Dagens bilder.
 God morgon. Thella sov till lite efter 9 idag så hon hade lite att ta igen.
 sen ville hon inte gå upp pappas kli på ryggen var bättre.
 spelade lite spel innan Thella skulle in till doktorn
sitter och väntar med pappa.
 Medans pappa fixade maten pärlade Oliwer lite.
 Den färdiga pärlplattan.

Oliwer och Daniel hade fixat lite mys till maten, så Oliwer "jobbade" till och med på familjen widéns resturang. Han kom till mig med block och penna så jag fick skriva ner vad jag ville ha för mat.
 jag beställde de enda som fanns kycklig och ris.
 Oliwer hade skött dukningen.

 Fick äntligen ett ryck och tog kort på mitt namnhalsband. Har tänkt köpa en finare kedja men inte hittat någon jag gillar så nu får denna duga så länge. Finns mycket finare namnsmycken men detta var perfekt för plånboken så jag nöjer mig med de.

Oliwer hade målat ett brev till sin tjej Tuva på dagis. Var bara tvungen att fota de.
Daniel hade skrattat rätt mycket åt honom tydligen.

Han hade målat bröst och navel på tjejen sen tänkte han måla musen men de hade inte daniel tyckt var så bra.
På sig själv hade han målat bröst,navel och snopp men den ville han sudda sen. När inte de funka satt han en stund och fundera målade sen 2 böjar brevid snoppen vilket fick Daniel till att tänka på pungkulor.
Men Oliwer hade inte alls målat de utan fickorna på jeansen och snoppen hade nu blivit gylfen.
Ja han är inte dum vår son.

Daniel skicka mig precis en rolig länk ska se om jag får ut den här.
Sen blir de sängen och familjen annorlunda för mig.

http://www.nusretbas.com/ingiluzyon.htm

hej på en stund


Kommentarer
Sofia

Ha,ha! Vad skön teckning!

Krya på dig, kram

2009-03-31 @ 22:25:38
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0