Ännu en dag avklarad.

Idag var vi fruktansvärt sega på morgonen så vi var inte på dagis förens efter halv 10. Å jo Malou jag ringde dagis och sa till. Efter att jag lämnat Oliwer var de bara att ge sig hem igen i de super roliga vädret.

När jag gick från dagis idag knackade ett barn på rutan till Oliwers avdelning när jag tittade dit för att vinka (trodde de var Oliwer som gjorde de) stod en tjej där och räckte ut tungan. Vinkade bara och gick, sen knackade de igen kolla återigen eftersom Oliwer sagt att han skulle vinka. Men även denna gång var de tjejen som räckte ut tungan.
Fortsatte till en annan avdelning där samma sak hände fast denna gång en kille som stor i fönstret.
Blev rikigt irriterad och gick in till hans fröknar och berättade vad som hänt. Och de skulle genast prata med honom.
Fasen asså jag kanske har börjat bli en gammal grinig kärring men sånt gillar jag inte. Här hemma håller vi inte på med sånt, så jag skulle absolut vilja vet om Oliwer gjorde sånt eller iallafall att någon sa till honom att de inte är ok.
Kände iallafall lite bättre när jag cyklade hem. Tänkte att jag skulle ta ett snack med tjejen på Oliwers avdelning när jag hämtar honom.

Hemma var de bara att göra Thella iordning innan vi skulle till BVC. Vi tog snålskjus med Daniel för han började 11 idag.
Kom till vårdcentralen nästan 30 minuter innan de var vår tur. Men Thella hade hur skoj som helst i väntrummet.
 

Sprutan gick rätt bra, hon gillade inte riktigt när hon fick den men de gick snabbt över igen.
Hon ville bara ut till väntrummet och ut till hissen hela tiden.
När vi kom ut hade de börjat regna vilket Thella inte alls gillar, eller regnet gör väl inget men att behöva sitta i vagnen med regnskyddet på är pest och pina.
 ja ni kanske ser att de inte är så skoj.

När vi äntligen kom hem var de bara att lägga upp tjejen så hon fick sova lite innan Oliwer skulle hämtas.
Somnade på stört men vill inte alls vakna sen.

Vi kom iallafall iväg till dagis innan regnet kom, hann hem oxå för den delen.
Hade en lite pratstund med tjejen från fönstret i morse. Tror hon skämdes en heldel men de kändes ändå som hon tog till sig de på ett bra sett. Jag hade iallafall velat att om Oliwer blivit tillsagd om han gjort så mot folk.

När vi kom hem satte jag igång att röja lite på nedervåningen. Hann med att torka av golven oxå innan Emma med tjejerna kom. Vi pratade lite semester medans barnen såg på film och åt popcorn. Sen tog Emma tag i parkeringsbokningen till semestern så nu är de avklarat oxå. TACK EMMA DU ÄR BÄST!!!

 stör inte vi ser på film
 Maja lekte med alla leksaker.

Fick ett super kul mms av min kära lillasyster idag. Inte alls avis eller så.

Mamma hade tydligen gjort min favis tårta idag för att bjuda på. Vid såna här tillfällen önskar man att man bodde lite närmare släkten.:-( Själv fick jag nöja mig med korv m' bröd som Daniel slängt ihop till kvällsmat.

Nu ska jag inta sängen för nu är de dags för DHW.

Ha de kram


Kommentarer
Malou

Ja, skyll dig själv. Hade ni bott här så hade ni u fått tårta med. Men å andra sidan så hade det ju blivit en mindre bit till mig! :-)

2009-05-06 @ 11:36:09
Eva

Tack ska du ha! Hoppas allt är bra mer er! Kram

2009-05-06 @ 20:12:47
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Lollo

önksa dig inte för mycket, man vet aldrig när mardrömmen slår in...HAHAHAH

2009-05-07 @ 19:23:04
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0