Borde sova men vad gör man inte för er läsare.

Självklart ställer jag upp och tar ett tag i detta bloggande.

Igår Måndag 18/5 var Daniel och Oliwer lediga från jobb och dagis. Men tro nu inte att Daniel hade en lugn dag, han slet som ett djur med allt här hemma. Han har kommit in i värsta bygg perioden, vilket självklart välkomnas. Men jag känner mig sååååå borta. Vet inte vad jag ska göra eller kan hjälpa till med. Men att hålla barnen borta är nog jobbigt de. Så igår försökte jag syssel sätta barnen i det underbar regnvädret vi hade. Försökte oxå städa av nedervåningen så gott de gick i all röra.

Här håller mannen till med sitt byggprojekt.

Daniel och Oliwer var iväg till tippen med en massa skit, när de kom hem åt vi lite och sen packade vi in oss i bilen och åkte en sväng till Coop. De hade rea på gummistövlar vilket passa oss perfa, då båda barnen behövde såna.

Sen var Daniel iväg och hämtade en stege som han skulle ställa i trappen. Han ville att jag skulle klättra upp på den och slipa å måla. Vilket jag vägrade. Aldrig i livet att jag ställer mig på en sån friviligt.
Bara för mannen att göra sitt jobb, såg lite otäckt ut med en arm, men han har en hård fru.
  tit ut.
 Thella ville oxå hjälpa till men jag gjorde mitt bästa för att hålla henne borta från stegen.
 Hittade Thella så här runt halv 7. En trött liten tjej.
 Skitar man ner får man faktiskt städa efter sig oxå.
 Klart mannen ska ha en öl efter detta hårda arbete.

Tro nu inte att Daniels dag tog slut där, nej sen satte han igång med att måla spaljen en gång till. Och efter de blandade han flytspacklet till hall och toagolvet. Så han kom upp och la sig runt 11.
Han är bara för go min man, ser faktiskt fram emot minst 50 år till tillsammans med honom.
Kan nog inte komma på något bättre sett att fira vår 10 årsdag tillsammans och 5åriga bröllopsdag på fredag.
Klart att vi ska ligga och krypa på alla fyra och riva oss i huvudet med alla klinkers plattor. Så länge jag är med mannen är allt ok. Å så jäkla skönt sen när allt är klart. Men då ska väl karln börja med garderoberna i hallen upp.
Suck ingen lugn stund.

Idag Tisdag 19/5
Oj insåg precis att de är 14 dagar kvar tills vi åker. Oj oj oj. Men ack så skönt de ska bli, ser verkligen fram emot de.
Nu tillbaks till dagens äventyr.
Daniel skjusade iväg Oliwer till dagis, sen hem för att göra sig själv iordning för jobbet.
Han började 11 idag så jag och Thella tog snålskjus med honom upp på stan.
Skulle träffa en tjej jag lärde känna på ett jobb precis innan jag fick Thella. Hon var oxå gravid och fick lite mer än 2 månader efter mig. Så de var super skoj att ses.
Åt lite lunch ihop och barnen lekte av sig lite.

 Oliwer hade själv lagt sig på spikmattan i morse.
  Thella röjde som bara den bland alla leksaker.
 Söta Viggo och Thella.

Efter lunchen och blöjbyte följde Jenny och Viggo med oss till träffpunkt för att kolla lite grejer.
Gick sen till dagis i de underbar vädret. Hade hoppas på att Thella skulle somna, men de hade hon inte tid med.
På dagis hittade jag en svettig Oliwer, han ville ta med sig Neo hem vilket han självklart fick.
Grabbarna såg en leksaks påse under vagnen och var såååå nyfikna.
 hmmm vad kan de vara?
Tillslut kom de på vad de var, men lite hjälp efter att ha tjuvkikat i påsen.
 6 olika vattenpistoler för 69:- tyckte jag passa perfekt hemma hos oss.
Sen hade killarna vattenkrig medans jag försökte söva Thella och plocka fram lite mellis.
 Idag bjöds de på smörgås,rån,äpple, muffins och saft.
 De mumsade de i sig ute på alltanen i solen.

Efter att jag städat av lite inne ville de komma in och leka lite.
Hörde sen hur Oliwer ropade uppifrån.

-Mamma. Neo kan läsa för mig, så vi leker mamma, pappa, barn. Neo är pappa och jag är barnet så han läser för mig.

Var bara tvungen att fota detta.
 Härliga killar de där.

Sen tisslade och tasslade de en massa från Oliwers rum.
Efter de kom de ut och frågade om de fick skriva kärleks brev till Tuva.
Vilket de fick, så de satt i köket en halvtimme och pysslade ihop varsit brev.
Sen sprang de till brevlådan för att posta de.
  
De var så duktiga och berömde och hjälpte varandra med breven.
 Thella hon åt lite mat istället och håll koll på vad killarna gjorde.
  Hittade ett smycks skrin idag som jag hade lite egen gjorda halsband i.
Thella ville ha på sig ett av dem, så de hade hon hela dagen sen. Så söt så.

När Neo gått hem runt 5 gick jag ut med barnen en stund.
 Oliwer fixade fart åt syrran på gungan.
Vi tog några varv runt huset och pratade med lite grannar. Har en granne lite längre ner som ska sälja sitt så hon hade visning idag. Var tydligen 19 familjer anmälda på visningen, och av de människorna jag såg var där.
Var de nästan bara äldre, så himla tråkigt. När de väl flyttar ut en pensionär vill man ju inte att de flyttar in någon ny.
Vi vill ha in barnfamiljer så de blir lite röj på gården.
Fick iallafall veta att Daniels ena kusin och hennes man var på visningen och de var väldigt intresserade.
Håller nu tummar och tår för att de ska vinna budgivningen.

Nepp nu väntar sängen, imorgon ska jag till frissan kl 10 för att klippa mig.
Är så himla sugen på att klippa av hela skiten, å så trött på alla mina långa hårstrån som ligger överallt.
Men de återstår att se vad jag gör, kan ju vara skönt att ha långt hår så man kan sätta upp de när vi ska bada mycket nu under semester. Ja som sagt får fundera lite till.

Kram på er





Kommentarer
Elle

Oj oj, är det bara två veckor kvar till ni åker? Börjar du bli nervös? Jag är inte alls avis, åker ju hellre till kyla och snö, eller inte ;-)

Tycker ni är så duktiga som fixar o donar i hallen. Blir jättefint ju. Kramar Elle

2009-05-20 @ 07:40:45
Malou

Haha, vilka gulliga killar som hjälps åt att skriva kärleksbrev till samma tjej. Hoppas bara att de inte blir osams om henne. :-)

Är det verkligen bara 2 veckor kvar tills ni ska åka, ja det är det nog. Helt sjukt. :-)

2009-05-20 @ 14:52:41
Malou

Ja, vad han är duktig din man. :-) Han tar i alla fall tag i saker och ting. Och det är väl helt okej att bara vara hemma i helgen och fixa irodning, ni har ju inga barn, så det är väl inget som hindrar er på hallgolvet. Lite grus i maskineriet är väl inte så farligt! :-)

2009-05-20 @ 14:54:23
Lollo

har daniel en väldigt bra livförsäkring eller vad försöker du med ;-) han är ju bara så duktig!! jag visade ju staketet m.m. för jonas och sa ja ta hit han då så kan han fixa altanen =) han får lite öl ;-)



så kan ni ju ta med bordet samtidigt...hahahaha



och JA med vit färg så blir det SKITSNYGGT

2009-05-20 @ 20:05:59
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0