Då är man snart inne på sitt 10e år tillsammans.

Fasen vad tiden går fort, nästan så de är dags att byta ut han ;-)
Känns som om de var igår vi träffades första gången utanför gamla Exet. Tror nog min pappa var mer nervös en jag.
Men som sagt helgen gick ju prima och sen dess har vi kilat stadigt om man säger så ;-)

Då så en lite tillbaka blick sen igår nu.
Igår onsdag 20/5 följde Daniel med Oliwer till dagis, under tiden gjorde Thella och jag oss iordning för en tripp upp på stan med svärmor.
  När de är tyst om man hittar Thella så här, då är de något lurt på gång.
 hon är väldigt road av att plocka sönder Oliwers star wars lego, han är lite lika road.

När vi kom upp på stan gick jag och klippte mig och Daniel, Thella och hans mamma  tog ett varv på stan.
 Thella träffa på Alvin så hon tog en åktur med honom. Väldigt trevlig kille.

Svärmor var super snäll och köpte 2 par sandaler, en tröja och en kjol till Thella.
Daniel fick oxå lite grejer han fick ett par jeans shorts och 2 linnen. Inte fel att gå på stan med svärmor.
Hon undrade om inte jag behövde något, men jag hade inte hjärta att ta emot mer grejer.
 
  Hon var verkligen super söt i kjolen.
 Hittade detta när jag var på stan i tisdags.

När vi varit på stan åkte vi direkt till Willys och handlade lite. Sen var de bara att åka raka vägen till dagis för att hämta hem Oliwer. Hem igen för att slänga i barnen lite mellis och oss själv lite mat.
Efter de ringde Emma som en rädda ängel i från Lillån och undrade om Oliwer ville komma och leka med Amilia.
Passade oss perfekt eftersom Daniel skulle hålla på i hallen.
Oliwer var iväg en stund och jag roade Thella medans Daniel jobbade och slet.
 Japp nu har hon kommit på att man kan klättra upp på allt.
Så nu går verken soffan eller stolar säkert. Suck vad ska vi göra mä na.
En bur står högt upp på inköpslistan.
 Thella önskar sig en större och stabilare vagn i julklapp ifall ni undrar.

Jag gick och la mig runt 22 igår för jag var på så surt humör, skyller på röda veckan.

Men imorse Torsdag 21/5 när jag vaknade var litet toppen igen. De var väl tur de.
Värre var de med Oliwer han måste vaknat på fel sida idag, för han var så sur och tvär hela morgonen. Gnällde och skällde på allt och alla. Var så himla trött på honom innan kl ens hunnit bli 11.
 surisen

Själv vart jag lite sur när jag skulle pröva kameran som vi fick tillbaks igår, efter att den varit på reparation i 2 veckor.
De hade inte hittat något fel sa de, men hur j..... svårt kan de vara att se att något inte stämmer.
När man tar korten ser man att de flesta blir suddiga, men visst man ser de bättre när man laddat ner dem på datorn. Vilket de säkert inte prövade.
Men men får väl ha de så här i fortsättningen, för garantin hade ju igentligen gått ut så vi ska vara glada att de inte tog betalt för kollen.

  Lite lek  på Thellas rum.
 Oliwer visade Thella vart Bulgarien låg med ett flygplan (han lekte att de var de)

När vi satt och åt tidig lunch ( vi skulle upp på stan för att köpa present till Isa) ringde kompisen Linus och undrade om Oliwer och han kunde leka. Bestämde att jag skulle lämna av Oliwer där och hämta upp dem igen när jag shoppat klart.
 pannkaka är gott.

Så de blev först en promenad till Hagaby lämna av pöjken, sen upp på stan. Gick i alla sport affärer för att kolla fotbolls strumpor till Isa. Men de fanns inte så små. Efter de blev de KappAhl och pjamasar till Thella.
Insåg igår när jag började plocka ihop lite grejer till resan att hon inte hade såna.
 
Kollade på star wars tröjor inne på H&M, så jäkla fina men fanns inte en ända i Oliwers storlek de var slut i affären i marieberg och hos levrantören. Blev så besviken de fanns i en massa roliga och fina färger. Inte bara de här tråkiga svarta som alla motiv brukar vara i. Tyvärr trodde inte de i affären att de skulle komma flera heller.
Suck och stön. Ville verkligen ha såna, oliwer hade blivit överlycklig om han fått såna.
Sen blev de till att köpa en massa grattis kort till alla människor som envisas med att fylla år nu snart.
Efter nästan 2 timmar på stan traskade Thella och jag hem igen, eller vi gick till Hagaby för att hämta upp killarna så de fick leka hemma hos oss ett tag oxå.

När Linus gått hem runt halv 5 gick vi ut för att vänta på Daniel som slutade kl 5.
Jag försökte sänka sadeln på Oliwers cykel han fått ärva efter kusinen William.
Oliwer fick nämligen ett ryck och ville pröva cykla på den, och de gick rätt bra. Han når inte riktigt ända ner och den gick inte sänka mer tyvärr. Men om han väntar några veckor har han säkert vuxit så han når ner.
 Den gamla cyklen känns fortfarande säkrare att cykla på.
  Oliwer ringde till morfar och pratade lite medans vi väntade på pappa.
 Min underbara familj.
  hmm min knäppa familj

Hade visst fått mycket post idag.

Sen var de bara att gå in och fixa kvälls mat, Thella somnade prick kl 7 och Oliwer däckade runt 8.
Just nu håller mannen på nere vid hallgolvet och jag sitter här.
Kanske ska ta och göra honom lite sällis men de låter som de är jobbigt de han håller på med.
Vid närmare eftertanke sitter jag nog kvar ett tag till, han kanske hinner bli klar om jag har tur. :-)
 toa golvet nere som Daniel spacklat klart.
 slipar golvet så de blir plant tills vi ska lägga plattorna imorgon.
 städar efter sig gör han mä. Duktig karl jag har.

Nej nu ska jag ner och ta över, har fått lite hintar om att han får rätt ont i armen. Så de är väl bara att vara snäll fru och ta över.

Kram på er.











Kommentarer
Malou

Jag hade också tänkt köpa de där vit/röda pyjamasar till W, men jag köpte grod pyjamasarna som jag har velat haft länge istället. Men de var fina. :-)

Vart beställde ni den där ungen som kom med posten? Å andra sidan kommer den posten in genom brevinkastet. Men det är ju inte så långt till Hydro och hämta ut. ;-)

2009-05-22 @ 11:30:41
Lollo

grattis till era 10 år =)

2009-05-23 @ 12:56:58
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
Eva

Jag tycker nog du kan behålla honom i minst tio år till. Sådana flitiga och händiga män växer inte på trän! ler Grattis på 10-års dagen i efterskott!

2009-05-23 @ 16:40:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0