Dags att komma ifatt lite.

Har inte haft ork eller tid att blogga innan.
Men nu kommer en lägesrapport igen.

Onsdag 13/5
Oliwer fick vara hemma idag oxå, han var hur pigg som helst men varje gång han åt mådde han illa.
Tror mest han gjort de till en grej för att slippa äta sånt han inte gillar.
För mackor och sån mat han tycker om som typ pannkakor, makaroner och köttbullar går ner utan problem.
Han har varit hur överaktiv som helst, stod på studsmattan i nästan 2 timmar och hoppade.
Så imorgon är de dagis som gäller så jag får lite lugn och ro.

Dagen har varit bra annars, Daniel har jobbat och slittit i hallen. Så nu är golvet utrivet och han har äntligen fått bort sången i trappräcket. Yippi har bara tagit ca 1 år.
Thella har som vanligt mest bara varit i vägen. Hon kommer bli snickare när hon blir stor för hon ska var med Daniel hela tiden, och helst när de låter.

 här hjälper hon pappa på med skorna.
 testar oliwers riddarkläder när han inte ser.
 mammas köttfärssoppa mår man illa av.

efter maten var vi ute en sväng i de fina vädret. Daniel planterade lite morötter, gräslök och lite nytt gräs. Sen fick Oliwer vattna allt.
  Thella ville gärna hjälpa till.
 lite hopp orkar man tydligen med fast att man mår illa.

Medans vi var ute höll Daniel på inne, Thella envisades med att hela tiden gå in för att hjälpa honom.
 vad gör du pappa?
 va är jag ivägen?
 men snälla får jag skruva?
 vårt hallgolv finns numera inte. Kommer tillbringa min bröllopsdag med att lägga nytt.
 redo att hjälpa till
 makaroner och köttbullar vår man visst inte illa till.

Torsdag 14/5
Hade bestämt oss för att om Oliwer inte mådde illa efter frukost skulle han få gå till dagis. De var nämligen förskolans dag i dag så alla skulle vara utklädda.
 Redo att kriga
Men efter att han borstat tänder började han må illa igen, så vi hamnade i en lite diskussion om varför och när han mådde illa. Ringde dagis för att kolla lite, och vi bestämde att han skulle komma och var de något skulle de ringa.
 grabbgänget Linus, Neo och Oliwer

Efter att jag lämnat honom åkte jag hem för att avlösa Daniel som skulle till jobbet.
Thella och jag fixade lite här hemma och när hon skulle sova tänkte jag vara duktig och kolla lite jobb på arbetsförmedlingens hemsida.
Hittade jobb att söka men eftersom kommunen gjort om systemet måste man söka genom deras länk. Å de var fasen inte de lättaste. Tog mig 1½ timma att söka 2 jobb. Var lite smått irriterad kan jag tillägga.

Sen hade duktiga Emma suttit och skrivit en packlista som hon maila över, när man tittat på den fick man ju värsta ångesten över hur f.. man ska få plats med allt? Får helt enkelt lämna man och ungar hemma eller vad säger du Emma? ;-)

När jag hämtat hem Oliwer från dagis och fått dags rapporten. Vilket inte hade varit några som helst problem han hade inte mått illa och ätit mat som han skulle. Tro han inbillar sig lite. Eller hoppas de iallafall för de är inte skoj att må illa.
 han hade blivit målad på dagis oxå.
 Drick pause hemma på trappen innan vi körde igång ute leken.
 Oliwer var snäll och gungade Thella en stund innan vi spela fotboll.

När vi kom in lekte Thella och Oliwer medans jag sorterade lite kläder som skulle med till Bulgarien.
Slängde ihop lite muffins oxå som vi fikade på i soffan.
 Thella kröp upp i soffan och åt upp Oliwers glass rester.
 Kolla in ansiktet visst ser han äldre ut, vart har min lilla kille tagit vägen?
 Thella hamnade i utvisningsbåset efter att slängt maten i golvet med flit 2 gånger.
 Bad Oliwer städa upp alla djuren, de slutade med att han låg och lekte istället.

Hela dagen har de hållit på att bygga på bron här utanför, eller bygga och bygga. De har tvättat den med högtryckstvätt. Se de har brumat HELA dagen, inte högt men HELA tiden. Och efter ett x antal timmar blir man helt matt i huvudet. Trodde jag skulle bli tokig ett tag. De började runt 8 på morgonen och hade inte slutat kl 8 på kvällen.
Så när Thella somnat tänkte jag ta ett varmt bad i min ensamhet.
Funkade ju säkert. För de första fanns de knappt varmvatten och för de andra kom Oliwer med underläppen och snett huvud och blinkande ögon. Som ni kanske redan räknat ut betydde de att de blev inget bad i min ensamhet.
De blev ett kallt bad med min son, inte fy skam de heller.
Sen slappa jag i sängen resten av kvällen.

Fredag 15/5.

Grattis alla som heter Sofia på namnsdagen (inklusive mig själv) och 
GRATTIS SOFIA på 29 årsdagen.



Idag har vi alla varit hemma igen. Daniel började dagen med att klippa Oliwer och Thella badade.
  badfia
  snyggingen
Han ville bli klippt som morbror Peppe men där sa mamma ifrån.


Oj vad hände här, tror minsan han är väldigt mycket snyggare UTAN hår i ansiktet.

Sen gjorde vi oss iordning och åkte till marieberg en snabbis, skulle in och lämna tillbaks en tröja.
  sötisarna
http://jaycut.se/video/524286/preview

Hann med ett varv inne i leksaks affären oxå innan vi avslutade med Willys och Blomsterlandet.
Daniel köpte med sig 8 jordgubbsplantor så nu ska här ätas jordgubbar i sommar.
 de fanns mycket på rea idag så vi tog med dessa två yrväder.
Synd bara att man inte får lämna tillbaks reavaror.

Så fort vi kom hem ville Oliwer börja måla i sin nya målarbok han köpte i leksaksaffären.
De blev en star wars målarbok otippat va?


Slängde i oss lite lunch och gick sen ut i de fina vädret. Daniel plantera och jag klippte gräset.

 Oliwer tvättade av gräsklipparen och
 Thella tittade på
Men sen fick hon oxå göra lite nytta. Att hjälpa till att vattna var super skoj.
 vad bra de går
 törstig blev man med
 nå morfar ser de bra ut, jordgubbar, morötter och gräslök.
http://jaycut.se/video/524283/preview

Oliwer ville hela tiden in till sin målarbok och när vi kom in hittade jag detta oxå
 han hade fixat sig lite oboy helt själv. Fasen han är inte lite längre. *snyft*
 Thella däremot har lite att lära än, hon tycker de är roligast att riva fram.

När vi andra skulle in för att fixa kvällsmaten vill inte Thella med in.
Hon ville skjuta vatten pistol som de stora barnen brukar göra, så hon sprang fram och tillbaks emellan vattnet och trappen.
 här fyller man på för de har jag sett de andra göra
 å här skjuter man
 sen tillbaks för att fylla på.

Ikväll lyxade vi med fläskfile och hasselbakspotatis. Mumsig som bara den.
Nu sover barnen och mannen (han somnade brevid Oliwer) så jag ska slapp lite till här framför innan de får bli tv soffan.

Ha en trevlig kväll och helg. Imorgon blir de till att roa barn hela dagen för daniel jobbar 9-17.

Kram malin







Kommentarer
Malou

Just det Grattis på namnsdagen! Hade tänkt ringa och säga det förut, och sen glömde jag bort det.Men du glömde ju Winnie i onsdags. Så vi är kvitt. :-)

2009-05-15 @ 21:56:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0