En söndag med många projekt här hemma.

Jo vad söndagen flög förbi här hemma.
När vi vaknade på morgonen var vi super trött men inte hindrar de barnen från att vilja gå upp.
Daniel satt igång med sina byggprojek och jag tog med barnen ut så han fick jobba ifred.
Fick för mig att jag skulle ta tag i våra trädgårdesmöbler som håller på att falla ihop.
Så jag började slipa dem fick lite hjälp av Oliwer som oxå ville pröva.
 Oj oj oj mamma vad fort den går.
 Då så nu är de slipade och tvättade, redo för inoljningen.

Oliwer satt och målade i sin nya star wars målarbok. Thella ville oxå måla så hon fick en egen.
 

Hela dagen sprang grannarnas alla ungar hos oss, kusinerna William och Isac kom oxå förbi en sväng.
Lite skönt nu när Oliwer inte är så himla fjärtig längre. Så nu vågar han leka med de andra barnen utan att jag behöver vara med hela tiden.

 Thella och jag hoppade lite studsmatta.
 Medans Oliwer och Mira målade.
 Thella gillar verkligen Oliwers sparkcykel.

När Daniel var klar med underarbetet av spaljen i trappen så var de min tur att ta över.
Jag fick måla den, snäll som han är gav han mig en pensel som var rätt stor. Så de gick knappt komma in emellan alla pinnar.
När jag sen målat i 2 timmar, kommer han in och undrar om vi ska byta jobba.
Så jag tog barnen och han började måla. MEN då helt plötsligt kom han på att de fanns en lite liten roller man kunde använda. Så slapp färgen rinna och bli fulla ränder.
Super kul där stod han sen i 30 minuter och målade resten med sin lilla roller och flinade.
Tänk om jag kunnat få den på en gång så kanske jag oxå hade målat lite fortare.
 

Jag lämnade mannen med den stinkande färgen och gick och badade den stinkande dottern stället.
  Skönt att bada
 Elaka mamma ge tillbaks min napp.

 Oliwer slappade en stund framför tv:n innan han somnade.

Men min super dutiga man tog inte kväll förens runt halv 10. Han var ute och oljade in ute möblerna, fyllde på med jord, vattnade och städade upp ner efter målningen.
 Nu hoppas vi bara att de kommer växa upp lite gräs.

Medans mannen gjorde lite nytta låg jag i badet i över 1 timme. Hade så ont i rygg och nacke efter målningen.
Så de var jag värd. All värk försvann under tiden jag låg där så sen hamnade jag en stund framför datorn istället.

Kl 12 orkade verken Daniel eller jag mer vi somnade på stört.

Krma på er



Kommentarer
Sofia

Vilken händig karl:)!!

Jag orkade inte blogga i helgen så därför blev det inga bilder på när Oliwer var hemma hos oss men säg att han blir med nästa gång om han frågar!!

Kram

2009-05-19 @ 09:11:39
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Jessie

tänk att ni kan sysselsätta er så mycket på den där lilla gräsplätten =) Starkt jobbat!

2009-05-19 @ 12:53:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0