Ensam hemma med barnen.

Tänkte försöka hinna blogga om dagen innan DHW börjar. Återstår att se om de funkar.

Morgonen kunde ha börjat bättre än den gjorde. Daniel var super snäll och gav mig lite sovmorgon.
Vaknade 20 över 9 och stirrar på klockan, helt tyst i hemmet och ingen karl i sängen.
Panik var är alla, kommer på att Daniel kanske tagit Oliwer till dagis och Thella sover.
Ack vad fel jag hade. Nej då Daniel sitter framför datorn, Thella står i sin säng och sjunger, Oliwer sitter på sitt rum och kollar på bompa och äter frulle. (Dålog vana vi vet)
Ger arga blicken till mannen och får till svar.
-Men jag trodde de var måndag idag.
Jo de kan man tro, satt lite fart på karlarna i huset och skulle byta blöja på Thella.
Inser då att hon har skitit så mycket att de gått igenom i sängen. KULLLLLLLLLL bara att bädda rent och bada av henne.
 Tröjan hade hon lyckas få av sig under natten.

Efter att grabbarna åkt iväg till jobb och dagis tog Thella och jag tag i hemmet.
Bäddade sängarna, lyssnade på radio, vek tvätt och laddade tvättmaskinen med en Thella.


http://jaycut.se/video/518914/preview

Efter lite gröt tajm försökte jag få Thella att somna, ville att hon skulle göra de ganska tidigt eftersom vi skulle hämta Oliwer på dagis redan kl 13. Han skulle till tandläkaren i dag. Gick ganska bra att få henne att somna men precis när hon gjort de ringer telefonen.
Det var dagis fröken Anna som ringer för att berätta att Oliwer var lite hängig. Han hade fått springa till toaletten när de åt för han mådde så illa. Inga kräkor hade kommit men han var blek och varm å ville hem.
Så de var bara att väcka Thella och försöka komma på hur jag skulle få hem honom, för han hade sagt att han inte orkade gå. Tänkte en stund och kom på att jag kanske skulle kunna låna Isas skrinda. Fick tag på hennes pappa  och fick självklart låna den.
Sprang till dagis med Thella i vagnen och skrindan efter mig.
När jag kom fram satt Oliwer med en hink, visst han var blek men sa att han inte mådde så illa längre och ville vara kvar. Fick med honom till slut och började resan hem.

Den resan gick ju j...... bra. NOT.
Var ju hur jobbigt som helst att dra Oliwer efter sig i den, plus att de inte styrde som jag ville.
Självklart ska allt skita sig för mig så när jag skulle dra upp den uppför en trottoar, lyckas jag med att få hela handtaget i handen. PINSAMT.....
De som var mest irriterande var att Oliwer inte alls verkade hängig utan hade helt klart klarat att gå hela vägen själv.
Men de var bara att gå hem och söka efter skrindor på nätet, hittade den billigaste på Clas Ohlsons för 599:-
Finns ju annat att lägga pengarna på.

När vi kom hem försökte jag söva en super trött Thella igen, Oliwer hamnade framför tv:n och en film. Fick i honom en smörgås och lite vatten utan några som helst problem.
 slapp och ledig stil
Ville inte alls vakna.
http://jaycut.se/video/518926/preview

Efter att Thella vaknat och filmen var klar fick han värsta kicken och hoppa runt som en stolle.
http://jaycut.se/video/518929/preview

Försökte få i båda barnen lite mat sen. Men de funkade inte allt för bra.Oliwer började må illa när han tog första tuggan, och Thella ville oxå bara ha lite.
Så Oliwer hamnade i sin säng med en ljudsaga och Thella och jag lekte med garderoben i hallen.
 
http://jaycut.se/video/518945/preview

När sagan var slut var de full rulle på honom igen. Tog på oss ytterkläder och gick ut en sväng istället.
Hittade Isas pappa ut så gick med nerböjt huvud för att berätta om mitt brott.
Han tog de med ro och tyckte att de skulle ha hänt vem som, den var så gammal att de hade gått sönder när som.
Pust vad skönt nu kan man slappna av igen.
Oliwer och jag sparkade lite boll och Thella hoppade studsmatta.
  

Runt 5 gick vi in igen för att försöka få något i barnens magar igen.
Lyckades denna gång få i dem pannkakor utan problem. Alltså har de gått en heldag utan att han har kräkts hoppas bara att de är något annat skit. För magsjuka vill vi inte ha.
Men han får vara hemma imorgon oxå för säkerhets skull. Han får helt enkelt följa med och handla imorgon till hans stora glädje.

När Daniel kom hem hade han med sig några backar han ska ha sina arbetskläder i. Thella hjälpte honom sätta ihop dem innan hon gick och sov.


Nu sover båda barnen, Daniel är iväg hos en kompis och jag ska bädda ner mig i sängen och kolla på DHW.
 Kram malin
 


Kommentarer
sofia

Shit vilken dag! Jag skulle vilja se ditt ansiktsuttryck när du fick handaget i handenler(förlåt)!

Hoppas Oliwer mår bra idag!?

Kram

2009-05-14 @ 09:25:48
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Lollo

HAHAHA jag hade velat se dig med skrindan o vagnen... ser att ni har studsmattan på lägsta...hm kan ni hoppa då utan att slå i gräset? haha

2009-05-15 @ 10:34:27
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0