Färdig packat.

Nu så nu är vi helt klara för resan eller kanske inte helt. Har små grejer som ska ner i handbagaget typ pincett, välling o vattenflaska å kameran såklart. Måste ju fota ALLT så jag har något att visa upp när vi kommer hem.
Har inte börjat bli nervös för resan än, men börjar fundera på hur vädret kommer vara. Här hemma ska de ju bli toppen väder de veckorna vi är borta, så himla typiskt. Men men de kommer nog bli bra för oss med.

Idag vaknade Oliwer inte förens runt halv 7, vilket är lite mer lagom.
Var uppe vid 7 och gjorde välling och smörgåsar till barnen, sen kröp jag ner och försökte lura till mig 30 minuters sömn till. Funkade faktiskt ganska bra. Bara de fått mat är de nöjda:-)

Oliwer skulle ha varit på dagis för sista gången denna termin, han har sommarlov från och med i morgon.
Men precis när Daniel och Oliwer höll på att ta på sig, ringde en dagis fröken och berättade att ett barn precis kräkt och ett annat var hemma för magsjuka.(tror de var så hon sa, lyssnade inte riktigt efter att hon sa ordet magsjuka.)
Så de blev  inget dagis för sonen idag, vill absolut inte riskera att vi blir sjuka nu innan vi ska åka. För de vore verkligen vår vanliga otur om vi nu inte kom iväg utan fick vara hemma med sjuka barn.
Tror de är därför jag inte är så nervös för resan, för jag tror nog inners inne att vi inte kommer iväg. Då slipper jag bli så besviken när vi inte gör de på tisdag.
Oliwer blev super ledsen när han inte fick gå och säga hej då till alla barnen, ska försöka gå ditt på måndag och hämta hans grejer och säga hej då. Kanske stället har vädrat ut alla baciller sen denna veckan.

Här hemma har vi försökt roa barnen så gott vi kunnat hela dagen. Daniel var hemma idag för han kände sig inte heller helt 100. Ont i halsen, huvudet och fryser/ svettas om vartannat. Så himla typiskt honom att bli sjuk nu.
Ute har verkligen han där uppe pissat på oss, måste vara väldigt stor blåsa på den gubben.

 snälla storebror hjälpter till med dockan.

För er som inte förstår Thellas minspel så betyder det.
HJÄLP DOCKAN HAR TAPPAT NAPPEN OCH JAG FÅR INTE IN DEN.

Jag och Thella trotsade vädret och gick en sväng på stan. Hämtade hennes skötväska och köpte mig 2 linnen och barnen varsin t-shirt. På vägen hem somnade faktiskt Thella ivagnen, händer inte allt för ofta.
 
Så när vi kom hem hann jag äta innan de var dags för henne att vakna. Grabbarna lekte med star wars på Oliwers rum.
 Tjejerna hade besöks förbud och fick snällt titta på från dörren
 Thella ville inte alls gå med på de reglerna.
 nu när Thella oxå kan komma upp i sängen får inte Oliwer ligga ifred en sekund innan hon är där och klänger på honom.
 Fast soffan ser ju inbjudande ut, ett race i den skulle nog vara kul...

Daniel fick återigen ett ryck med packningen, så idag har de packas om och fyllts på med mer.
Nu är de iallafall redo för avfärd, vilket känns rätt bra. Då kan man tänka på annat som att städa hela huset och tvätta HELA dagen imorgon. Livet är bra härligt.

Hoppas de är stora hotellrum för dessa, en vagn och vi 4 ska få plats.

Oliwer har sprungit in och ut hela eftermiddagen sen grannen Isa kom hem från dagis.
De har lek i regnet och haft jätte skoj, fick inte in honom förens runt kvart i 7.
Thella däremot har snällt fått stanna inne, för hennes mamma var inte lika sugen på att gå ut som henne.

Hon ville verkligen ut till storebror.

 När oliwer byte om till pjamas var Thella snabbt framme för att göra ett
 piiiiiipppppppppppppp

Barnen somnade ganska snabbt nu i kväll, så jag har suttit och surfat på facebook och pratat lite skit med Elle i telefon. Nu innan jag skrev detta la vi in sista plattan i hallgolvet så imorgon (om den nu fastnar som den ska) kommer fogmassan dit. Sen saknas bara listerna å de kommer väl dit lagom till jul om jag känner mannen rätt.

De var allt för idag, ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram



Kommentarer
emma

du ska verkligen inte fota ALLT för du får inga kort på mig i bikini eller jo det får du nog men dom ska verkligen inte in här. Jag har oxå ont i halsen så typiskt har inte varit sjuk p typ 2 år , jag ska oxå försöka packa lite idag är ju bara såå tråkigt men nu är det nära tills vi åker jipppii

2009-05-29 @ 08:51:12
Malou

Nu tyckte jag du var taskig mot din man. Jag tycker han har varit hur duktig som helst. ;-)

2009-05-29 @ 11:55:20
Malou

Ser ju inte ut att vara jätte mycket packning, så det har ni gjort bra. Jag skulle inte vilja se min packning, å andra sidan om det är fint väder så använder man ju inte så mycket kläder.

2009-05-29 @ 11:57:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0