Härlig lördag

Dagen har verkligen varit super bra. Alla var uppe redan kl 8. Skickade iväg Daniel till jobbet kl 9, vi andra tog på oss och fick lite frulle i magarna. Halv 10 var vi ute klara för att ta en promenad till konsum.
Precis när vi skulle gå kom farmor och farfar förbi med ett nytt soffbord åt oss. Daniel hade tydligen tackat ja till deras gamla. Inte riktigt min smak så de ska ut igen om jag får bestämma.

Hade lite mms/sms kontakt med Daniel i ämnet soffbord under dagen. Här kan ni följa de.

M: Känns inte riktigt ok
D: Var ju skitsnygg ju, helt perfekt. Toppen. Underbart
M: Nepp skiten ska UT.
D: Skiten ska in. Med renskinnet som matta.
M: Mupp

Ja jag står fortfarande fast vid mitt beslut skiten ska ut. Å renskinnet kommer inte ens in.
Ni kanske undrar lite över detta renskinn, lugn inget att undra över. De är ett äckligt jäkla stort skinn som Daniels pappa har hittat i soperna. De trodde de på fullaste allvar att jag skulle tillåta i mitt hem, nepp de ligger utanför i en stor säck. Å där lär de ligga tills de ska till tippen.

På vägen till konsum ringde vi kompisen Neo för att kolla om han hade lust att leka lite idag, men de hade tagit lång sovmorgon (vilket vi gör typ JÄMT annars.) Nå ja vi bestämde att de skulle ringa oss lite senare närmare lunch, så killarna kunde leka då istället.
Vi tog en lite längre väg till konsum så ungarna skulle få leka av sig lite.
 hittade denna i en lekpark påvägen.
 Thella ville självklar oxå åka.
 Hästen var skoj
 Oliwer kände sig som en bebis igen så han ville gunga på den lilla gungan.

Efter konsum besöket gick vi hem igen och hann bara hem för att försöka få i Thella lite mat.
Sen ringde Neos mamma och vi bestämde att grabbarna skulle leka där en stund.
Så jag stoppade den trötta Thella i vagnen och Oliwer tog sparkcykeln. Lämnade av sonen och gick hem igen för att lägga Thella. Hon somnade på stört å jag hamnde som vanligt framför datorn.

När Thella vaknade igen efter 1 timme försökte jag återigen få i henne lite mat (vilket inte gick denna gång heller) jäkla tänder att spöka.
 Vill inte ha mat......

Vi gick ut till lekparken här utanför istället, Thella har kommit på den här med sand nu, till mitt stora förtret.
HATAR sand.
 Som om Thella bryr sig i vad jag tycker.
http://jaycut.se/video/526495/preview

Halv 4 var vi borta hos Neo för att hämta hem Oliwer igen, de hade lekt super bra och han var inte alls sugen på att gå hem. Men när man lockade lite med lördags godiset blev de fart på barnet.
Hemma på gården var granntjejen Mira ute och lekte. Hon är 2 år äldre än Oliwer och bor bara här varannan vecka.
Och nu har Oliwer äntligen blivit lite tuffare så han vågar prata med henne. Så nu i eftermiddag har de lekt i flera timmar. Thella fick hänga på lite hon oxå.
  Pluttisarna
 snuttis så himla go

Hade lite fruktpause i leken, kände att vi behövde lite socker i kroppen för att klara av eftermiddagen.
  

Mira och Oliwer körde vattenkrig med vattenpistolerna men hade lite konstiga skydd.
 alla är ju tillåtet
 fick äntligen efter en heldags lirkande i Thella 1 dl gröt. Yippi
 Vilda tigrade fick jag låsa in i studsmattan
 Thella var lite nyfiken på de otäcka djuren
 Men till slut kom bedövningspistolen till användning ;-)

Kvällen avslutades med lite rester från gårdagens mat, sen kröp Oliwer och jag upp i sängen i vardagsrummet.
Hade med oss lite lördagsmums. Ostbågar och coca-cola sen kollade vi på en film Daniel fixat. Kommer inte ihåg vad den hette, men de var om några hundvalpar som hamnade i Alaska och var med i en hundspann tävling.
Tror Thella kände ostbåge doften för hon vägrade somna, så Daniel och hon kom ner å gjorde oss sällis den sista halv timmen. Runt 9 sov båda barnen tillslut och vi hamnade här framför. Kom precis på att vi totalt missat sveriges bidrag på tv. Men vem orkar kolla, tycker bara de blir sämre och sämre för varje år som går.

Måste skicka en hälsning till alla kusiner i Hjorted i kväll. De är nämligen kusin träff där i dag.
Tyvärr kunde vi inte komma men 3 av 6 syskon dök ju upp iallafall de är ju inte så illa pinkat.
Pontus sitter ju hemma med en prickis, Peppe jobbar och jag fick snällt stanna hemma när mannen jobbade.
Får se till att kunna komma nästa år, för då borde de väl vara i Fallhult igen.

Ska ta och knapra vidare på lite ostbågar och kolla på tv lite.
Ha de kram malin


Kommentarer
Malou

Vet inte ni att sande ska vara I sandlådan?

Och ja, det är tur att några syskon ställer upp i alla fall, både på släktträff och student. :-)

2009-05-17 @ 10:23:05
Anonym

Thella kommer ju stortrivas på playan på semestern :)

2009-05-17 @ 23:01:09
Lollo

Skinnet ska INTE in!! Bordet kan komma hem till med och den vita färgen ;-) !!!!!!! så släng INTE... går ihop med spegeln =)

2009-05-18 @ 11:22:25
URL: http://trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0