Helgen är redan slut och vi närmars oss resan ännu mer.

Igår lördag  var Daniel hemma från jobbet för han hade knappt sovit på hela natten och var forfarande hängig.
Jag tog med mig barnen ut lite efter 9 på morgonen, så han skulle få sova i lugn och ro.
Oliwer var sugen på att spela fotboll med alla sina fotbollskläder, de var någon som blev lite avis. Så mamma fick trolla fram lite egna fotbollskläder till henne.

Sötisar
  Oliwer var målvakt och vi andra gjorde vårt bästa för att göra mål
 gunga hann vi oxå med.

Vid 11 tiden gick vi in för att mata Thella lite och slänga henne i säng.
Oliwer fick smaka lite på sitt lördags godis vilket han tycket var helt ok.


När Thella vaknat åt vi lite lunch ute på alltanen rester sen gårdagen är inte helt fel, de heller.
 pizza är mums.

Sen goade jag mig med att plocka upp maskroser i gräset. Daniel och barnen hade lite vattenkrig och hoppade studsmatta.


Bjuder på 2 filmer från dagens vattenkrig.
http://jaycut.se/video/555264/preview
http://jaycut.se/video/555265/preview


Efter de var barnen så himla skitiga att de bara var att ta med dem in och slänga dem i varsitt bad.
 

Vi har ju packat ner alla sommarkläder till resan redan så nu finns de inte mycket kvar hemma. Eller Thella har inga sommarkläder, men när jag letade hittade jag en klänning jag sytt i syslöjden i typ 7,8 eller 9an.
Den passa perfekt nu.
 

Innan kvälls maten cyklade Oliwer och jag till konsum för att handla lite, Daniel var hemma och förberedde maten.
Idag blev de grillat och Oliwer fick hjälpa till med grillen.

Han är stor kille nu.
 perfekt slut på lördagen

SKA DU HA EN MAJS MORFAR?





Kommentarer
lollo

hoppas ni får en alldeles underbar semester!!! jag vill också följa meeeeed

2009-06-01 @ 09:34:53
URL: http://trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0