Ja då har man passerat 10 år tillsammans

Å vi slog verkligen på stort i firandet.

I fredags alltså vår dag 22 maj. Så började vi med att lämna barnen till svärmor runt 12.
Efter de åkte vi runt halva Marieberg för att leta efter klinkers i de mått vi ville ha, utan resultat kan medelas.
Var hemma igen runt 3 då hade vi köpt med oss en kakelsåg, en förpackning klinker, fogmassa och hyrt 3 filmer.
Daniel började med att försöka få igång maskinen som den skulle, jag lagade lite lyx lunch. Lax och potatis.
Sen var de bara att börja bygga pussel med hallgolvet. Tog sin lilla tid, plus att Daniel var tvungen att dela en massa klinkersplattor. La sista pusselbiten lite innan 10 på kvällen.
  händig man jag har
 ja jag är visst inte så tokig heller.
 man tager vad man haver.
 Medans Daniel sågade plattor så började jag samla ihop allt vi ska försöka få med oss på Bulgarien resan. Blev en del.
 Blev en del tänkande och sånt gillar vi inte. Måste ju räkna rätt för att såga rätt.

Den där sågen var en rolig sak, för att kunna såga var man tvungen att hela tiden ha vatten i den.
Å när den hade vatten i sig sköt den i väg de så där lagom långt. Så jag fyllde på vatten och Daniel blev blött.
En rätt lätt uppgift som till och med jag klara. Lite svårt att håla sig för skratt bara.
  min lilla blöttis.
 kände mig rätt snygg när vi arbetade.

När vi tvättat av oss skulle vi åka iväg och köpa något gott att äta på lite firar käk var de tänkt.
Men halv 11 var allt nästan stängt, ville ha grillspett från Sallad Inn men de hade stängt redan kl 10.
Så de hela slutade med att kl 11 på fredags kvällen satt vi i soffan och firade vår bröllopsdag med film och Mc Donalds. Ja vi var för trötta för att bry oss.
Somnade runt halv 1 helt utsalagna.

Lördag 23/5
När man är barnfri tror man ju att man kommer sova hur länge som helst.
Jo men de var ju troligt. Båda hade vaknat runt 8 och legat och snurrat en stund.
Kl 9 gav vi upp och satte igång med golvet. Första la Daniel ett lager primer och undertiden de torkade var vi iväg en sväng till Coop, för att handla godis till kvällen.

Hem igen för att slänga en smörgås i magen innan govlet skulle läggas.
Självklart så är de ju något som ska skita sig när vi håller på å även denna gång.
När Daniel stod och skulle blanda floor flex så hade han sin pappas borrmaskin och visp.
Hörde honom ropa lite irriterat och hittar honom med en rykande maskin i handen. Var bara för honom att slänga sig i bilen och åka och köpa en blandmaskin istället.
 Då gick de bättre.
 nu så nu händer de grejer.
 men här tog de stop igen, floor flexet tog slut och Daniel fick återigen åka iväg för att handla nytt.
När han var iväg denna gång passade jag på att städa av övervåningen.

 Vi börjar se ett slut på de hela.
 Yippi vi klarade de

Var klara med golvet runt 6 på kvällen, sen städade vi bort alla grejer så runt 7 var vi klara för dagen.
 Mina stackars knän, hade haft en hård dag.

Åkte iväg och köpte med oss grillspett hem som vi lyxade på framför tv soffan och den senaste Wallander filmen.
Sen kröp vi ner i sängen istället och skulle se en film till, men de var så himla dålig att jag somnade efter 30 minuter.
 Men lite godis hann jag få i mig första.

Ja de var våra 2 barnfria dagar. Nu är de Söndag  23/5 och vi har varit iväg och hämtat hem barnen igen.
Oliwer är just nu på kalas hos grannen Isa.Thella har precis vaknat och sitter nere med Daniel och äter.
Jag har gjort iordning lite inför grillningen lite senare.
Hörde förut hur glassbilen tutade och fick se att Isa hade fått besök av den på sitt kalas. Sprang över för att fota lite.
 vill oxå ha besök av glassbilen när jag fyller år.
 killarna på kalaset.
 han är så stor nu vår lilla kille.

Nepp nu ska jag gå ut en sväng med Thella, ha de så bra kram









Kommentarer
Persica

Grattis i efterskott! Stor kram

2009-05-24 @ 14:59:27
URL: http://jaowl.blogg.se/
Malou

GRATTIS GRATTIS!!! Ville inte ringa och störa er i arbetet. :-) Vad duktiga ni är. Måste kännas kul att ni har gjort det själva och tillsammans. Emil och jag hade aldrig klarat det. BLir så fint! :-)

2009-05-24 @ 18:40:06
Lollo

La ni er i sängen för att SOVA??? :-o



riktigt kakel/klinker i hallen? skitsnyggt!!!

2009-05-25 @ 10:06:20
URL: http://trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0